• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Garageänkan

Nu ska jag sova och titta på Beck med ena ögat.
    Sov länge idag , inte så smart. Man ska sova om natten inte va ute och drälla

• ina2girl

W var min mormors första barnbarnsbarn fast nu har det ju kommit 2 till iofs...skulle vart mammas första barnbarn då, pappa hade redan 3 barnbarn o nu har han 6 blir det väl *funderar*

• Emilia82

nilam: njä men man ska aldrig säga aldrig:D jag vet ju inte hur hon är nuförtiden:)

• AasaC

För mig har det känts viktigt att vara gift ... alltså jag har ju alltid velat gifta mig och har inte kunnat tänka mig att vara sambo med mina barns far under en längre period. Som tur var, så träffade jag ju en man, som tyckte lika. Han tyckte i och för sig att det var ännu viktigare än vad jag tyckte t o m. P ville ju inte ens vara förlovad ... inte förrän han visste att det skulle bli bröllop inom ett år. Så han friade när Viktor var 6 dagar gammal. Då förlovade vi oss och sedan gifte vi oss 10 månader senare.
    Vi hade ett rätt litet bröllop ... drygt 20 gäster ... mestadels från hans sida. Vi hade inte någon direkt brak-fest heller ... 3-rätters middag, bröllopstårta och så. Inget band, hade vi heller. Bara en stereo. Sen åkte vi från lokalen vi var i redan strax efter 21. Då åkte jag och P till hotellet vi bokat för bröllopsnatten. Viktor var hos svärföräldrarna.
    Sen åkte vi på bröllopsresa några dagar senare.
    Faktiskt så betalade svärföräldrarna en del av vårat bröllop och min pappa gjorde bröllopstårtan.
    Svärföräldrarna betalade en del av deras älste sons senaste bröllop också, så de har varit rättvisa.

• Emilia82

Godmorgon. vad ska ni göra idag då?

jäkla snö, kan den ej komma till julen istället!!!

T är piggare idag igen hoppas det håller i sej denna gång....

• Foxx
    ina2girl skrev 2009-03-22 20:54:50 följande:
    Garage: så resonerar vi med, eller iaf jag. sen är jag en sån person som inte vill ha uppmärksamhet och stå i centrum så det duger bra åt mig, gifta sig i ämbetshuset kanske man kunde göra men då känns det som om man snuvar alla stackars släktingar på något så lika bra o avstå helt, vi vet ju vad vi har ändå o förlovade har vi varit i 12 år nu så det räcker till, alltså med att vara fölovade
    Haha, som mina parents då, dom var förlovade i 20 år eller nå sånt. Sen en dag frågade dom om jag och syrran skulle med till kyrkan för dom skulle gifta sig. Vi bara "Yeah, right" men gifta är dom nu iaf :P Men släkten blev nog lite sura då dom inte fick reda på nåt i förväg
  • Foxx

OM jag och sambon gifter oss så lär det bli typ ämbetshuset, rocktema och grillparty med öl och Jack&cola. Och & som spelar. Ifall karln får bestämma ^^ Och måste säga att den varianten låter mycket roligare än stelt kyrkbröllop med en massa släktingar jag inte har träffat på fem år eller så.. Men det där beror ju mycket på hurdan släkt man har såklart

• Jillsan80

Vi gifte oss i Ämbetshuset vi, gick på typ 5 minuter o kosta ingenting, helt lagom för oss Hade våra föräldrar med oss och efter vigseln for vi till ÅSS o åt middag med föräldrar och makens farföräldrar (de enda som levde), syskonen blev utanför och visst var det ngn som blev lite irriterad men det gick över fort

Makens föräldrar fick ju 6 barnbarn på ca 3 år det var lite kul Makens farmor har 8 barnbarnsbarn. Syrrans släkt är lestadianer, syrran har 56 kusiner nu Och hon är äldst av alla och enda barnet så de andra har slagit till ordentligt Har väl 11 eller 12 fastrar o farbröder, men en av dem har inte fått nå barn.

• Foxx

Åh, apropå kalas så brukar jag slötitta på "My super sweet 16" på MTV ibland. Hemskt charmiga och väluppfostrade barn, man förstår ju att man MÅSTE slå till på stora kalas så barnen vet att det är dyrast och bäst som gäller. Och då är det ju en fördel om man börjar då dom är små. Så dom blir inkörda så att säga.
    *ironisk*

Det är väl samma med barnkalas som med bröllop, varför bjuda folk man inte vill umgås med (eller som barnet inte vill umgås med). Menar, då barnet är stort nog att ha nånslags nöje av ett barnkalas så är det väl stort nog att ha "egna vänner" eller hur man ska säga. Det är inte så vanligt att t.ex alla barn i en klass är vänner och leker med varann. Fast jag förstår ju på ett sätt att dom i vissa skolor inte gillar att barnen bjuder bara en del barn på kalas. Men det är ju skillnad på om man bjuder alla utom en eller två, eller om man bjuder fem-sex och resten av klassen inte är bjudna.
    Sen räknar ju (dom flesta) barn inte på vad saker kostar, utan på upplevelsen. Man kan ju t.ex släpa med sig alla barnen till stranden, eller övernatta i sommarstugan och ha "läger", eller om man har nån bekant som har lantgård så kan ungarna åka och glo på traktorer och kor.. Sånt som barn älskar men som inte alls är dyrt :)

• Me81

gomorron eller nåt..
    2 h skrik inatt..suck..hoppas d blir bättre igen..hon hade ju faktiskt sovit helt ok här innan..

Svar på tråden Ålandstråd 8