Garageänkan skrev 2009-03-23 12:55:37 följande:
Nu har visst M slocknat på soffan, jag borde passa på att försöka få undan nån dammtuss med dammsugaren. Kanske jag ska be om att få en sån självgående i 30års present hihi skulle kasnke va bättre än en städhjälp... När jag tänker efter så är det ju pinsamt att ha nån här hemma som städar omkring överallt. Sku inte våga lämna dem ensamma tänk om de kollar och snokar ?
Jag skulle gärna ha nån som kom och städade hemma ... och har nog funderat på det några gånger, eftersom jag inte orkar städa så mycket eller ofta längre. För några veckor sen, så städade faktiskt Viktor hela huset ... han både dammade och dammsög. Klart att det kanske inte blev så extremt rent, då, men tillräckligt, i alla fall. Det var ju hans egen idé, så det tackade jag gärna ja till.
Jag skulle tro att P vet en hel del om hur det funkar med hushållsnära tjänster, fast vi har, som sagt inte anlitat någon själv. Just nu är det inte riktigt läge att anlita någon heller, eftersom P snart slutar på sitt jobb och vi då får mindre inkomster. Men jag skulle inte ha nåt emot det. Och jag skulle nog inte vara särskilt rädd för snokande heller. Dels har jag inte så mycket pinsamma saker

... och dessutom tror jag (och hoppas) att de är där för att jobba och inte snoka runt.
Min syster jobbar med att städa i privata hus ... fast i Sverige, då.