• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Emilia82

Jag försökte föreslå för mamma&pappa att de kunde betala när vi någongång ska gifta oss,men mamma sa att det är ej så det funkar nuförtiden:D enligt någon etikettsregelgrej hon hittat på nätet Förstår att hon kollar upp sådant med tabkte på att det skulle bli dyrt när de har 3 döttrar...samma för mej och sambon:-S

Vi har ju aldrig (eller någon annan) gett färre presenter/julklappar åt J för att hon fyller 27de dec. vi har ju kalas för henne efter jul osv...
    och som det skrevs tidigare i tråden,är det ju större sannorlikhet att man kan ha ute kalas på sommaren:)

vi har ej planerat barnen speciellt mycket,blir det så blir det lixom,men slutatde ju äta piller...

jag känner ej foxx eller clarissa: men ojoj :) åland i ett nötskal:)

• Foxx

Haha, ska föreslå för föräldrarna att dom kan få betala mitt bröllop om/när det blir av

Nä, vårt bröllop kommer nog bli en sån där liten historia. Bara närmaste släkt och vänner. Alternativt gifta sig i smyg. Jag tycker stora pampiga bröllop kan vara vackra, men jag har för mycket scenskräck för att känna mig bekväm med ett stort bröllop. Och jag tycker att eftersom det är din och din partners stora dag, så ska man ju ha det man trivs med! Oberoende vad andra sen kommer tycka
    Annars kan man ju slå på stort och hyra hela Havsvidden, om man har tung plånbok eller så!

• Emilia82

Foxx:jag tror det blir den varianten för oss också,inte massor med pers. man hinner ju ändå ej va social med alla:) och som sagt så ska man ha råd också...
    nej nu ska jag fixa kvällsmat,sen tv.......

• Garageänkan

Hejsan hejsan. Hoppas Troll är inne och klämmer ut en söt unge till

Ang barn och födelsedagar, båda mina blir ju sommarbarn, det tycker jag är ganska skönt. Att de fyller på sommarlovet så behöver man inte bjuda hela klassen med ungar. Det är skönt att kunna ha kalas utomhus också så slipper man få huset rivet och genomgånget av nyfikna snorisar

Men guuuu vad jag är positiv , men nej jag gillar inte barnkalas, eller ja det beror på lite men det finns ju skräckexemplar....

Inte efter att det verkar blivit nån slags tävling om vem som hyr typ Mariepark och delar ut värsta paketen till alla ungar som kommmer samt bjuder deras föräldrar på 3-rätters osv (en kompis dotter var bjuden på ett sånt kalas) Hur klår man det nästa år, förväntar sig ungen att föräldrdrna ska hyra typ KK huset, göra om det till ett bollhav och bjuda alla på konsert med alla deltagarna från IDOL på barnets femårsdag?
    *suck*

*****GRATTIS till graviditeten, födelsedagarna osv*****

• Garageänkan

Hm, vårt bröllop var det ca 70 gäster tror jag och våra föräldrar betalade det mesta, de var väldigt oense osv
    Mycket roliga minnen såhär efteråt.

Med min nuvarande partner blir det inget bröllop har vi bestämt, han vill ha ett stort och jag vill gifta mig borgerligt på lunchrasten i ämbetshuset och sen gå till Park på en öl eller nåt haha

Fast man vet ju int om vi kommer på nå galet till vår gemensamma 60 års fest nästa sommar haha, (jag skippar kalaset i år eftersom jag är i detta tillstånd när den stora dagen infaller)

• Quiet thoughts
    Garageänkan skrev 2009-03-22 19:17:44 följande:
    Hejsan hejsan. Hoppas Troll är inne och klämmer ut en söt unge till Ang barn och födelsedagar, båda mina blir ju sommarbarn, det tycker jag är ganska skönt. Att de fyller på sommarlovet så behöver man inte bjuda hela klassen med ungar. Det är skönt att kunna ha kalas utomhus också så slipper man få huset rivet och genomgånget av nyfikna snorisar Men guuuu vad jag är positiv , men nej jag gillar inte barnkalas, eller ja det beror på lite men det finns ju skräckexemplar.... Inte efter att det verkar blivit nån slags tävling om vem som hyr typ Mariepark och delar ut värsta paketen till alla ungar som kommmer samt bjuder deras föräldrar på 3-rätters osv (en kompis dotter var bjuden på ett sånt kalas) Hur klår man det nästa år, förväntar sig ungen att föräldrdrna ska hyra typ KK huset, göra om det till ett bollhav och bjuda alla på konsert med alla deltagarna från IDOL på barnets femårsdag? *suck* *****GRATTIS till graviditeten, födelsedagarna osv*****
    Ja gud sånt där verkar enkomst vara status folk är ute efter bland föräldrar och barnen. Få dom populära så tidigt det går.
    För vem vill gå på kalas hemma hos nån som sätter knorr på grisen och bjuder på tårta gjord på köpt botten och bjuder på korv med bröd typ som man micrat haha

Nu vart jag ironisk...kanske?
  • Trollvinter

Tack Garage du e gullig som tänker på mig, men nepp, jag e hemma, ska plocka undan lite efter kvällens gäster, ta min kvällsliga standarddusch och sen e d nog Beck som gäller. Ingen bebbe i sikte hänna.

Jag får inga karln till o gift sej ja hällär, han har sinni såndärn scenskräck typ och villinga skäm ut sä i körkan. Så vi bliver ogifta vadde värkar o sen sinni skanni vetta att d går bra ändå.
    Men OM vi sku tä gift oss så blir d inga i körkan för ti sto där o låv sä inför Gud när man inga e troendä villjainga. Men förlovaga evvi.

• AasaC
    Garageänkan skrev 2009-03-22 19:17:44 följande:
    Hejsan hejsan. Hoppas Troll är inne och klämmer ut en söt unge till Ang barn och födelsedagar, båda mina blir ju sommarbarn, det tycker jag är ganska skönt. Att de fyller på sommarlovet så behöver man inte bjuda hela klassen med ungar. Det är skönt att kunna ha kalas utomhus också så slipper man få huset rivet och genomgånget av nyfikna snorisar Men guuuu vad jag är positiv , men nej jag gillar inte barnkalas, eller ja det beror på lite men det finns ju skräckexemplar.... Inte efter att det verkar blivit nån slags tävling om vem som hyr typ Mariepark och delar ut värsta paketen till alla ungar som kommmer samt bjuder deras föräldrar på 3-rätters osv (en kompis dotter var bjuden på ett sånt kalas) Hur klår man det nästa år, förväntar sig ungen att föräldrdrna ska hyra typ KK huset, göra om det till ett bollhav och bjuda alla på konsert med alla deltagarna från IDOL på barnets femårsdag? *suck* *****GRATTIS till graviditeten, födelsedagarna osv*****
    Hm ... hyra KK-huset och ha dit IDOL-vinnare ..? Det kanske vore nåt för Amandas 6-års kalas, i april. Hon är ju tokig i Johan Palm.

Närå ... vi brukar nog köra med rätt opretantiösa kalas ... läsk/saft, kakor, bullar och tårta eller glass. Inte brukar vi ha mycket till lekar heller, men ändå har det varit full fart på kalasen och ingen dötid. Så har vi haft fiskedamm eller skattjakt. Verkligen ingen överdriven ansträngning eller kostnad.
    När Viktor fyllde 8, så var vi dock och spelade bowling. Men det var ju inte särskilt dyrt. Så tog vi med fikagrejer dit och hade hela kalaset där på idrottsgården. Det var hemskt smidigt.
    Mina barn har faktiskt aldrig blivit bjudna på några sådana värsting-kalas, som du berättade om ... inte än, i alla fall. Det har nog för det mesta varit rätt enkla kalas ... liknande de vi själva haft.
  • Garageänkan
    AasaC skrev 2009-03-22 20:04:10 följande:
    Hm ... hyra KK-huset och ha dit IDOL-vinnare ..? Det kanske vore nåt för Amandas 6-års kalas, i april. Hon är ju tokig i Johan Palm. Närå ... vi brukar nog köra med rätt opretantiösa kalas ... läsk/saft, kakor, bullar och tårta eller glass. Inte brukar vi ha mycket till lekar heller, men ändå har det varit full fart på kalasen och ingen dötid. Så har vi haft fiskedamm eller skattjakt. Verkligen ingen överdriven ansträngning eller kostnad. När Viktor fyllde 8, så var vi dock och spelade bowling. Men det var ju inte särskilt dyrt. Så tog vi med fikagrejer dit och hade hela kalaset där på idrottsgården. Det var hemskt smidigt. Mina barn har faktiskt aldrig blivit bjudna på några sådana värsting-kalas, som du berättade om ... inte än, i alla fall. Det har nog för det mesta varit rätt enkla kalas ... liknande de vi själva haft.
    Haha som tur är är inte alla så som jag beskrev

Man kan ju tex hyra Uncan om man har barn som fyller på hösten, så slipper man ha dem hemma och så. Det var det MÅNGA som gjorde när jag jobbade där. Verkar superpraktiskt att ha nån lokal. Sen hade de lekar i stora salen och käkade tårta i café och hade lekar, lagom tycker jag. Idrottsgården var en bra idé men nu kanske M är lite liten ännu för bowling så han åker väl iväg själv som ett klot kanske?

Jag har ju blivit sjukskriven nu först till 21 april och sen resten av tiden får inte leka med din son och gänget tråkigt...
  • Garageänkan
    Trollvinter skrev 2009-03-22 19:57:13 följande:
    Tack Garage du e gullig som tänker på mig, men nepp, jag e hemma, ska plocka undan lite efter kvällens gäster, ta min kvällsliga standarddusch och sen e d nog Beck som gäller. Ingen bebbe i sikte hänna. Jag får inga karln till o gift sej ja hällär, han har sinni såndärn scenskräck typ och villinga skäm ut sä i körkan. Så vi bliver ogifta vadde värkar o sen sinni skanni vetta att d går bra ändå. Men OM vi sku tä gift oss så blir d inga i körkan för ti sto där o låv sä inför Gud när man inga e troendä villjainga. Men förlovaga evvi.
    Äsch, inte behöver man gifta sej om man inte vill. Är man kär och galen så klarar man sig ändå, lite mer praktiskt är det ju kanske när man har lån& barn&hus sånt ihop (tror jag eller så säger folk så för att man sku gifta sig enligt dem)

Jag hade varken lån&barn eller hus me min exman så jag vet int. När vi gled isär så tog vi hälften av gemensamma sakerna var, det mesta var mitt faktiskt eftersom det var min lägenhet och jag hade redan bott där länge och hade ett fullständigt hem så han hade mest kläder osv.
Svar på tråden Ålandstråd 8