• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • ina2girl

Garage: så resonerar vi med, eller iaf jag. sen är jag en sån person som inte vill ha uppmärksamhet och stå i centrum så det duger bra åt mig, gifta sig i ämbetshuset kanske man kunde göra men då känns det som om man snuvar alla stackars släktingar på något så lika bra o avstå helt, vi vet ju vad vi har ändå o förlovade har vi varit i 12 år nu så det räcker till, alltså med att vara fölovade

• Garageänkan
    ina2girl skrev 2009-03-22 20:54:50 följande:
    Garage: så resonerar vi med, eller iaf jag. sen är jag en sån person som inte vill ha uppmärksamhet och stå i centrum så det duger bra åt mig, gifta sig i ämbetshuset kanske man kunde göra men då känns det som om man snuvar alla stackars släktingar på något så lika bra o avstå helt, vi vet ju vad vi har ändå o förlovade har vi varit i 12 år nu så det räcker till, alltså med att vara fölovade
    Precis, men släktingar får väl inse att det är ju inte för deras skull man gifter sig utan för sin egen skull.

Min ena farbror smet iväg och gifte sig i smyg kommer ihåg att alla andra släktingar muttrade över det och surade, riktigt knäppt tycker jag...

Senaste bröllopet jag var på var superkul, de gifte sig i ämbetshuset och sen så var det middag på Pub Bastun med band osv. Bara kompisar var bjudna så det var som en jättetrevlig vanlig fest med spelning med alla våra vänner som vi känner,klädsel var fritt så alla fick ha svarta klänningar om de ville Inget krystat sådär som de kan bli... riktigt riktigt bra var det! De skall ha fest för föräldrarna & släkten sen i sommar när brudgummens föräldrar kommer hit sa de.
  • Nilam 84

om ja ngn gång gifter mig vill jag ha ett stort bröllop!
    Men vi har så himla mycke släkt då mina föräldrar e skilda å har nya familjer, å sen var farmor å farfar skilda också. Nu lever int farmor mer, men alla andra!

på Melindas dop var vi över 60 pers

Bara K´s och mina närmaste familjer, alltså syskon med partners och föräldrar e ju 17 pers. Då räknar ja bara att 3 av våra syskon har partner.

• Quiet thoughts

ja hu skulle de flesta leva i min släkt skulle vi vara abnorma.
    Mamma hade 22 barnbarn kanske de blivit fler...

• ina2girl
    Garageänkan skrev 2009-03-22 20:59:28 följande:
    Precis, men släktingar får väl inse att det är ju inte för deras skull man gifter sig utan för sin egen skull. Min ena farbror smet iväg och gifte sig i smyg kommer ihåg att alla andra släktingar muttrade över det och surade, riktigt knäppt tycker jag... Senaste bröllopet jag var på var superkul, de gifte sig i ämbetshuset och sen så var det middag på Pub Bastun med band osv. Bara kompisar var bjudna så det var som en jättetrevlig vanlig fest med spelning med alla våra vänner som vi känner,klädsel var fritt så alla fick ha svarta klänningar om de ville Inget krystat sådär som de kan bli... riktigt riktigt bra var det! De skall ha fest för föräldrarna & släkten sen i sommar när brudgummens föräldrar kommer hit sa de.
    Jo det e ju sant förstås Sen tycker jag att det verkar lite småjobbigt med all stress som kommer till inför bröllop, nåja duger bra för mig att gå på andras, knappt det heller, hatar att klä upp mig gör jag oxå så....
  • Nilam 84

Quiet thoughts skrev 2009-03-22 21:09:16 följande:

ja hu skulle de flesta leva i min släkt skulle vi vara abnorma. Mamma hade 22 barnbarn kanske de blivit fler...
    Melinda e första barnbarnet för alla Men ja e ju lite sladdbarn åt fel håll ja, så d tar nog ett tag innan d kommer fler

Å K´s syster tror ja inte satsar på bebis.... eller va tror du emilia ?

Lycka till troll med utklämmning sen
  • ina2girl

Quiet: åhå det va inga illa det inte 22 barnbarn....hur många barn e ni då?

• Quiet thoughts
    ina2girl skrev 2009-03-22 21:14:25 följande:
    Quiet: åhå det va inga illa det inte 22 barnbarn....hur många barn e ni då?
    7 barn
    så vi har 2-4 egna barn var alla
    om inte nån fått fler i finland. har noll kontakt dit
Svar på tråden Ålandstråd 8