• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Quiet thoughts

Melker är väl fint...

Lova får mig o tänka på tjorven. Hon har börjat med...
    "vet du vaaad" hela tiden utan att sett saltkråkan haha

• AasaC
    Quiet thoughts skrev 2009-03-23 20:07:42 följande:
    Melker är väl fint... Lova får mig o tänka på tjorven. Hon har börjat med... "vet du vaaad" hela tiden utan att sett saltkråkan haha
    Det är ju lite gulligt.
  • Quiet thoughts
    AasaC skrev 2009-03-23 20:17:03 följande:
    Det är ju lite gulligt.
    haha jo...
    jag tänkte på tjorven direkt jag hörde hon första gången.

Idag sa hon det och det kommer nån gång per dag nog i perioder.
    Mamma vet du vaaad?
    Pappa, vet du vaaad...?
    Trollvinter skrev 2009-03-23 20:15:55 följande:
    Quiet: Bara hon inga börjar som Stina, "på min gata i staaaaaaaaaaan, där bor d"...
    Haha.
    Hon brukar vara rätt uppnosig ändå redan.
    Man kan inte bla bla bla (vad man nu inte kan) om man försöker prata bort henne
    brukar häpna o le inombords åt henne ibland haha.
  • AasaC
    Quiet thoughts skrev 2009-03-23 20:20:10 följande:
    haha jo...
    jag tänkte på tjorven direkt jag hörde hon första gången.

Idag sa hon det och det kommer nån gång per dag nog i perioder.
    Mamma vet du vaaad?
    Pappa, vet du vaaad...?

Haha. Hon brukar vara rätt uppnosig ändå redan. Man kan inte bla bla bla (vad man nu inte kan) om man försöker prata bort henne brukar häpna o le inombords åt henne ibland haha.
    Amanda höll på lite så förut ett tag, har jag för mig. Men nu har hon slutat. Nu är hon mest smart och kaxig och tillrättavisar en när man säger fel. {#lang_emotions_tongue_out}
    Hon är en liten besserwisser ... och så har hon en hel del 6-års trots. Vi får väl ta allt nu, som vi slapp med Viktor. Han hade ju ingen sådan period. Men Amanda har väldiga humörsvängningar. Fast hon är jätte gullig emellanåt också.
  • Quiet thoughts
    AasaC skrev 2009-03-23 21:20:35 följande:
    Amanda höll på lite så förut ett tag, har jag för mig. Men nu har hon slutat. Nu är hon mest smart och kaxig och tillrättavisar en när man säger fel. Hon är en liten besserwisser ... och så har hon en hel del 6-års trots. Vi får väl ta allt nu, som vi slapp med Viktor. Han hade ju ingen sådan period. Men Amanda har väldiga humörsvängningar. Fast hon är jätte gullig emellanåt också.
    Ja Lova är också väldigt kaxig ibland.
    Frågvis, ger svar på tal, har gott minne, lyssnar inte alltid, typ vaaaa (godmorgon yxskaft ungefär)

Hon är en smart tjej som är rolig att vara med men testar en nog riktigt ibland också.
    Lillebror härmar gärna
    Han brukar fråga lite nu o då.
    vad gör du?
    Det är megagulligt.
  • Emilia82

Troll: Vad har man annars barnbidraget till?

nehe om man sku sova nu,och hopaps igen på att döttrarna sover hela natten...men men snart gör de väl det,bara det blivit vår:D och hoppas verkligen T är piggare imorgon annars hamnar hon ut i snöslasket!:)

• Emilia82

alltså med piggare menar jag gladare,för är hon trött så är hon så förbenat irriterande om man kan skriva så,ska slåss och kasta saker (mer än vanligt då..) vet ej vem hon kan släktas på...är nog pappas gener:)

• AasaC
    Quiet thoughts skrev 2009-03-23 21:23:05 följande:
    Ja Lova är också väldigt kaxig ibland. Frågvis, ger svar på tal, har gott minne, lyssnar inte alltid, typ vaaaa (godmorgon yxskaft ungefär) Hon är en smart tjej som är rolig att vara med men testar en nog riktigt ibland också. Lillebror härmar gärna Han brukar fråga lite nu o då. vad gör du? Det är megagulligt.
    Vad gulligt.
  • pillenojd

Eftersom ni nu tycks ha så svårt att få ut era bebisar så ska jag komma med mina råd
    (Storasyster kom ju 11 dagar före bf och lillasyster 14 dagar)
    Med storasyster gick jag på isen några timmar och sen var jag o snusade på en nyfödd bebis, det sista fick tydligen hormonerna att skjuta i höjden.
    Med lillasyster var vi till Mariebad och plaskade runt lite, satt mest i bubbelpoolen, 12 h senare var hon ute.
    Så.

Svar på tråden Ålandstråd 8