• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Garageänkan

Jag är trött fast jag i princip legat i sängen halva dagen. Har haft onda SD och måste ligga stilla och dega...

Tror jag ska släcka för ikväll nu.

Ha det gött allesammans. Troll-hoppas liten kommer i natt nu då!

• Trollvinter
    Garageänkan skrev 2009-03-28 20:53:29 följande:
    Jag är trött fast jag i princip legat i sängen halva dagen. Har haft onda SD och måste ligga stilla och dega... Tror jag ska släcka för ikväll nu.Ha det gött allesammans. Troll-hoppas liten kommer i natt nu då!
    Asså du, nu får du va snäll o ge mig lite SD oxå! SÅ jäkla snål e du på dom! Jo ligg o vila, så släpper d nog, jag ha provat allt men d e nog lite skillnad o va halvvägs och på övertid antar jag...
  • Garageänkan
    Trollvinter skrev 2009-03-28 20:53:50 följande:
    Äh, jag hitta!!! waldorfdockor.com/
    Jag har sytt en sån åt ett gudbarn. Tror vi blev tvingade på nån kurs att göra såna tror jag. Eller nåt.
  • Quiet thoughts
    Trollvinter skrev 2009-03-28 20:52:40 följande:
    Ja, där lagar dom egna waldorffdockor, googla o se om du hittar nåt på d, jag har inte hittat! Man ska tydligen göra dom utan nål på nåt sätt och så e dom neutrala i fejjet... O så ska dom stoppas med otvättad ull...
    Jo precis.
    har spanat in dom någongång faktiskt...
  • Garageänkan
    Trollvinter skrev 2009-03-28 20:54:59 följande:
    Asså du, nu får du va snäll o ge mig lite SD oxå! SÅ jäkla snål e du på dom! Jo ligg o vila, så släpper d nog, jag ha provat allt men d e nog lite skillnad o va halvvägs och på övertid antar jag...
    Ja jag hade nog tänkt få en som är liiite större än 800 gram typ...

Jag vill verkligen inta ha ut den redan, kanske dina värkar som hamnat på fel adress?

Jag hade ju såhär me M i magen med men han kom ÄNDÅ 9 dagar övertiden.

Godnatt vänner.
  • snöfall

godmorgon! har alla kommit ihåg att ställa om klockorna?

hur är det, några på jobbet blev o funderade om jag faktiskt ska jobba ända fram till månaden före BF när jag har ett så tungt jobb. De förstod inte att det kunde stämma.. finns det nå speciella regler angående jobb o när man går på "mammaledigt"? har jag inte hört om, förutom syrran som var målare o inte kunde jobba pga färgerna... men jag tänkte att jag blir väl sjukskriven om jag inte klarar av jobbet.. Förra gången jobbade jag ända fram förutom en vecka som jag var sjukskriven pga sammandragningar... men jag klarade ju inte av jobbet alls i den fart som man brukar..

• Foxx

Grattis alla som fyllt år/har barn som fyllt år/alla som är gravida! (minnet sviker vems namn jag läst så jag helgarderar )

Troll: hoppas lill-Trollet kommit ut eller åtminstone är på väg as we speak!

Garage: hoppas dina SD har släppt, måste vara påfrestande mentalt så där tidigt i grav.

sjärnstig: haha, vi ställde om klockorna härhemma. Jag hade dock inte räknat med nymodigheten att mobilklockan ställer om sig själv, så imorse var den klockan alltså TVÅ timmar framåtställd. Vilket resulterade i att jag trodde sambon var försenad, flög upp ur sängen och rafsade ihop macka åt honom så han skulle hinna, och så kommer han ner, lika stressad...och tittar på köksklockan. "men den är ju inte alls så mycket..?" DOH. Nå, det är ju roligt att få "tillbaka" en timme förstås

• Trollvinter

Foxx: Här sitter jag ännu! Pigg o nyter men utan värkar. Tröttheten igår va nå tillfälligt, steg upp 08, åt frulle, läste lite pocket i soffan, plocka undan, satt vid datorn, gick o duscha och nu kl 11 vaknade Piff&Puff äntligen.

• ina2girl

stjärnstig: det e nog så att du blir sjukskriven sen om du inte känner att du klarar av jobbet, det vet jag att BM frågade mig stup i kvarten om jag orkade med, men min chef flyttade mig lite så jag slapp göra det tyngsta, men det kanske inte finns möjlighet till det för dig? Tycker de får räkna med lite halvfart när man är gravid, så länge man gör det man måste, det e iaf min åsikt. Jobbade på ett hotell i staden som städare /diskare alltså

Svar på tråden Ålandstråd 8