• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Trollvinter

Nu har jag legat o vilat en stund. När jag vaknade mådde jag lite konstigt, va sugen på nåt sött, tänkte att ok, vi ha inte ätit middag men jag måste ha lite cola o en liten liten kaka. Nyvaken o yr som jag va TAPPADE jag såklart colan när jag tagit av korken, varpå 1½ liter cola sprutade runt vårt kök likt en blåvals fontänorgasm. Under kylen osv så den fick vi dra ut o torka bakom. Kände verkligen att nerverna höll på å fara. Men d gick över. Jag kastade iväg hushållspappersrullen en gång o så vart d bra sen.
    Lär säkert va klibb nånstans sen. D får dom ta när jag e på BB om jag nånsin hamnar där.
    Måsta bara skriva av mig lite.

• Garageänkan

Hej nu sitter jag med tända ljus och medverkar i Earth Hour... Fast det kanske inte är nu men ändå.

Idag bakade T kanelbullar och såklart kom hans brorsa och hans polare hit precis när bullarna var klara och mumsade i sej en massa så nu är det inte så mycket kvar. Får frysa in resten så jag har nåt att bjukka på om nån kommer på besök hit nån dag. Det var det som va meningen...med bullarna

Måste kolla om T har somnat när han nattat M?

Jag vill gå en liten stund till dinos ikväll och lyssna på bandet, igår var ju T dit så det är min tur nu men jag är ganska trött så det blir nog inte av.

• Quiet thoughts
    Garageänkan skrev 2009-03-28 20:14:09 följande:
    Hej nu sitter jag med tända ljus och medverkar i Earth Hour... Fast det kanske inte är nu men ändå. Idag bakade T kanelbullar och såklart kom hans brorsa och hans polare hit precis när bullarna var klara och mumsade i sej en massa så nu är det inte så mycket kvar. Får frysa in resten så jag har nåt att bjukka på om nån kommer på besök hit nån dag. Det var det som va meningen...med bullarna Måste kolla om T har somnat när han nattat M? Jag vill gå en liten stund till dinos ikväll och lyssna på bandet, igår var ju T dit så det är min tur nu men jag är ganska trött så det blir nog inte av.
    släckte ner här med.

Bara en svag nattlampa i sovrummet just nu.

Jag själv kollar en eko hemsida. Hittat snuttenallar i ekologiskt och huvudet är stoppat med fårull.
    Jag tror Alvin skall få en, dom är jättefina tyckte jag.

www.vihreasammakko.fi/product_info.php&products_id=35
  • Garageänkan

Quiet thoughts skrev 2009-03-28 20:32:53 följande:

släckte ner här med. Bara en svag nattlampa i sovrummet just nu. Jag själv kollar en eko hemsida. Hittat snuttenallar i ekologiskt och huvudet är stoppat med fårull. Jag tror Alvin skall få en, dom är jättefina tyckte jag. www.vihreasammakko.fi/product_info.php...
    Gulliga snuttisar.
  • Quiet thoughts
    Garageänkan skrev 2009-03-28 20:35:38 följande:
    Quiet thoughts skrev 2009-03-28 20:32:53 följande: Gulliga snuttisar.
    Jo. Och de var inte så dyra om man tänker på vad Dillen tar för en nalle pumpad med onyttig bomull.
    Så är det ju lätt o välja om man vill vara nyttig av sig.

Så seså Troll köp en gullig ekosnutte nu
  • Trollvinter

Jag tänkte att jag sku ha skickat ut D på krogen bara för att då e d svårt att få tag på honom, eller svårt för han att höra telen och då sku d nog med all sannolikhet starta o bli panik, men samtidigt så vet jag ju att jag inte vill att han ska lukta fylla å peck i förlossningsrummet... Svårt d där... Mamma reser bort imorn så d bli knepigt med barnvakt, sväris får rycka in "om hon har tid". Så då kanske d gör att d startar, oxå en sån där bara för att grej. Morsan ha haft semester en vecka nu för att kunna ha E ifall vi åker in, men nehepp...

• Trollvinter

Quiet thoughts skrev 2009-03-28 20:38:29 följande:

Jo. Och de var inte så dyra om man tänker på vad Dillen tar för en nalle pumpad med onyttig bomull. Så är det ju lätt o välja om man vill vara nyttig av sig.Så seså Troll köp en gullig ekosnutte nu
    Nä, vi har så mkt nallar som dräller så vill inga ha fler... Jag hade sparat en massa från "min tid" och dom duger åt E va d verkar för han leker faktiskt med dom.
  • Quiet thoughts
    Trollvinter skrev 2009-03-28 20:46:08 följande:
    Quiet thoughts skrev 2009-03-28 20:38:29 följande: Nä, vi har så mkt nallar som dräller så vill inga ha fler... Jag hade sparat en massa från "min tid" och dom duger åt E va d verkar för han leker faktiskt med dom.
    Okej
    jag bara tänkte då du är sådär "duktig" som har din son på valdorf och allt

• Trollvinter

Ja, där lagar dom egna waldorffdockor, googla o se om du hittar nåt på d, jag har inte hittat! Man ska tydligen göra dom utan nål på nåt sätt och så e dom neutrala i fejjet... O så ska dom stoppas med otvättad ull...

Svar på tråden Ålandstråd 8