• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Jillsan80

Huvudsaken bilen går 90km/h iaf, fortare får man ju inte köra här på holmen

• Jessys
    Jillsan80 skrev 2009-03-29 18:06:03 följande:
    det är den sköna accelerationen jag är ute efter
  • LuMa

Jag har blivit så tråkig på äldre dar att jag inte längre kräver en bil med många hästkrafter.
    Det är ju ändå bara 90 som mest på den här holmen.
    Jag är nöjd bara det är lite vrid i den så den accelererar relativt bra och är säker att köra i. Drar den lite bränsle är det ännu bättre.

Vi är lite inne på att byta bil nu också och kikar på Galaxyn (sharan och alambra är samma bil fast andra märken så dom glor vi också lite på).
    Den är rymlig, trevlig att köra och drar lika mycket som Volvon gör.
    Var inne på CRV:n förut för jag tycker dom är skitsnygga men den årsmodellen åtminstone drog för mycket bränsle för min smak.

Det är ju så roligt att byta bil!
    Är så trött på Volvon nu så det skulle verkligen vara skönt att få en ny bil att lära känna.

• Jessys
    LuMa skrev 2009-03-29 18:08:29 följande:
    Jag har blivit så tråkig på äldre dar att jag inte längre kräver en bil med många hästkrafter. Det är ju ändå bara 90 som mest på den här holmen. Jag är nöjd bara det är lite vrid i den så den accelererar relativt bra och är säker att köra i. Drar den lite bränsle är det ännu bättre. Vi är lite inne på att byta bil nu också och kikar på Galaxyn (sharan och alambra är samma bil fast andra märken så dom glor vi också lite på). Den är rymlig, trevlig att köra och drar lika mycket som Volvon gör. Var inne på CRV:n förut för jag tycker dom är skitsnygga men den årsmodellen åtminstone drog för mycket bränsle för min smak. Det är ju så roligt att byta bil! Är så trött på Volvon nu så det skulle verkligen vara skönt att få en ny bil att lära känna.
    å varför är du inte online på msn kvinna?!
  • Garageänkan
    Jessys skrev 2009-03-29 18:05:49 följande:
    ja jag skulle oxå vilja ha en nyare bil. men min bil har ju en 2,5l motor med turbo så den är ju pigg som attan. o de bilar ja tittat på finns inte me samma motorvolym o antalet heppor under huven så känns som man byter ner sig liksom..
    Vår har ju 150 Hp i en ganska lätt bil så ja. Men det var ganska fin acc i Hondan med så det känns inte som att man byter ner sig så mycket iaf.
  • Garageänkan
    Jillsan80 skrev 2009-03-29 18:06:03 följande:
    Fåren säger bäää.
  • LuMa
    Jessys skrev 2009-03-29 18:09:25 följande:
    å varför är du inte online på msn kvinna?!
    Nå? Var är du då?
  • Garageänkan

LuMa: usch påminn mej inte om Volvon, den drack mer än en uteliggare den. Man fick tanka flera ggr om dagen typ. Suck...

• LuMa
    Garageänkan skrev 2009-03-29 18:13:40 följande:
    LuMa: usch påminn mej inte om Volvon, den drack mer än en uteliggare den. Man fick tanka flera ggr om dagen typ. Suck...
    Tyckte du?
    Vår ligger runt litern milen nu vintertid och det är nog ändå acceptabelt tycker jag med tanke på dess storlek och vikt..
  • Nilam 84

Vår förra bil, M3an alltså drog ungefär 0,8 landsväg, 1,0 blandad och 1,7 stadskörning. 3

Svar på tråden Ålandstråd 8