• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Nilam 84

Troll! Hoppas det blir bebis snart! Melinda är född på bf +10 och hon var på bf beräknad till 3,9. Hon vägde 3,500 när hon titta ut. Så det behöver ju inte vara en jätte sen när den behagar komma!

Lycka till å hoppas det sätter igång snart!

• Garageänkan

Troll: sen hjälper det nog med en paus från nätet och stäng av telefonen så slipper du alla (nog välmenande) sms och samtal om bebin kommit ännu. Jag led som fan av det förra gången när folk ringde på HEM telefonen och nojsade om man inte va på BB ännu. Jag svarar ju HEMMA så klart jag är på bb typ...

Så därför säger jag att Blubben kommer i början av Juli åt alla och inget exakt datum, endel säger jag att H'n kommer i sommar så slipper man sånt sen förhoppningsvis.

• Jillsan80
    Jessys skrev 2009-03-29 18:07:29 följande:
    det är den sköna accelerationen jag är ute efter
    ok
  • Jessys

åt mig sa dom att man får komma på överburenhetskontroll vid fulla 42 veckor. heelt idiotiskt enligt mig!

men Troll, jag förstår dig till fullo. gick ju mina jobbiga 9 dagar över tiden.
    kämpa på vännen!

• Garageänkan
    Jessys skrev 2009-03-29 21:14:53 följande:
    åt mig sa dom att man får komma på överburenhetskontroll vid fulla 42 veckor. heelt idiotiskt enligt mig! men Troll, jag förstår dig till fullo. gick ju mina jobbiga 9 dagar över tiden. kämpa på vännen!
    samma här
  • Nilam 84

Ja tror de har ngt fel på sina beräkningar! Alla ja känner som fått barn på sistone har gått över tiden!
    Eller så vill barnen va inne en stund längre nu förtiden Att de ska ruvas typ 41-42 veckor.. tiderna förändras

En kompis syster fick en pöjk idag, hade bf för flera dagar sen!

• Foxx

Jag (som är helt oinsatt vad gäller egen del) tror att det finns en poäng i det som nån sa, att man inte borde få ett exakt datum. Det är ju så med det mesta, får man en utsatt tid och så blir det försenat så blir man ju besviken. För det mesta. Skulle BM säga "ja i början på april då" så kanske det inte skulle kännas lika surt. Och, som Nilam säger, det verkar som att ungarna nuförtiden verkar trivas bra därinne Men jag hejar på härborta Troll, det måste vara asjobbigt att känna sådär!

Garage: tror jag vet vilken bil ni spanat in, polaren kikade också på CR-V förut så vi glodde på nätet. Den jag tänker på är ruskigt snygg iaf! Men jag håller fortfarande fast vid att vår volvo är kul att köra Det är ju en T5:a (240 heppor tror jag det är i den årsmodellen..? nåja) så slö skulle jag inte säga att den är. Med tanke på att det är en stor och tung bil. Plus att den är ljuuuvlig att åka långa sträckor i. Fast, det finns väl varken långa sträckor eller motorvägar på Åland :-P Men törstig kan jag hålla med om att den är.

• LindaMa
    Trollvinter skrev 2009-03-29 20:31:41 följande:
    Jag tror jag lämnar tråden ett tag nu, känner mig jättedeprimerad när inget händer, har legat i D´s famn sen i eftermiddags och bara gråtit. Kan inte förklara riktigt varför, känner mig bara så urväntad och dålig. Har ju verkligen testat allt för att försöka sätta igång, jag VET att bebisen kommer när den e klar bla bla bla MEN iom att den beräknades till 3,9 kg för 1½ vecka sen så känner jag mig lite nervig inför förlossning o så oxå om jag ska gå över jättemassor...Så med en känsla av hopplöshet och en massa tårar så ska jag ta o försöka att bara inte göra nånting.Ska till läkare på tisd får se va dom säger då. Blir ändå inte tagen på allvar för min oro.
    Stackare!! Tycker så synd om dej! Ingen bebis på väg ut och så alla dessa hormoner gör inte saken bättre precis. *kramar om*
  • Emilia82

hoppas troll är på bb idag...............håller tummarna iaf att bebis kommer nu!!!!

*hemma igen* skönt! men kul att åka till sthlm också! ska lägga in bilder i bloggen senare på vad jag köpt...

Svar på tråden Ålandstråd 8