• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • LindaMa

Halloj!
    Mannen har just haft lite roligt åt mej... Jag har varit ute och skottat bort snö från ett blomland för att jag är så urväntad på att snön ska försvinna! Måste hjälpa våren lite på traven!

• LindaMa
    Jillsan80 skrev 2009-03-29 16:02:16 följande:
    Hoppas kan man ju, jag har foglossning ännu jag...
    Men du har ju fått dina 3 barn väldigt tätt så det spelar säkert roll också.
  • Lewisia
    LindaMa skrev 2009-03-29 16:07:19 följande:
    Halloj! Mannen har just haft lite roligt åt mej... Jag har varit ute och skottat bort snö från ett blomland för att jag är så urväntad på att snön ska försvinna! Måste hjälpa våren lite på traven!
    Hahahah jag vet en gubbe som skottar hela sin gård :D!
    Han hade så fint o grönt nu innan den här sista (?) snön kom ner :D.. men hastigt var han ute o skottade bort det med :D :D.

Jag har nog någon gång också gjort precis som du.. men bara i nåt land då ;)
  • Garageänkan
    Jessys skrev 2009-03-29 12:28:52 följande:
    åååh. nu blir jag riktigt avis. sån vill jag med ha! kostar en sådan då? va är det för motor i den?
    Bilen så vet jag inte av vi blir att betala nu men vi får hu bra för våran bil så det blir inte så många kontanter då. Känns på nåt sätt bättre på det viset

Honda CR-V 2,2 i-CTDi (140hk) 4WD 5D
  • Jessys
    Garageänkan skrev 2009-03-29 17:45:20 följande:
    Bilen så vet jag inte av vi blir att betala nu men vi får hu bra för våran bil så det blir inte så många kontanter då. Känns på nåt sätt bättre på det viset Honda CR-V 2,2 i-CTDi (140hk) 4WD 5D
    okej låter helt bra det!
  • Garageänkan
    Jessys skrev 2009-03-29 17:52:26 följande:
    okej låter helt bra det!
    Tror jag med... Eller bäst hittills av alla vi kollat och testat. En sprillans har vi ju inte råd me och mina krav var att den sku ha större basksäte, och att jag skulle sitta bra och att den va någorlunda snabb och snygg
  • Nilam 84

Åh, ja vill också ha ny bil. Men gåbben min tycker att om vi ska köpa ny bil ska det va en ordentlig vilket för honom innebär 300 hk typ. Gamla bilen var ju 321 hk orginal.
    Så då har man inte så mycke att välja på sen.. Å svindyra blir dom å!!
    Har tittat på måååånga bilar hittills, men inte hittat ngt som vi båda gillar.

• Garageänkan

Vår nuvarande är ju snabb som en pil... Så man kommer att sakna rallykänslan förstås. Men som sagt man har kanske andra behov nu när man är familj.

• Jillsan80
    LindaMa skrev 2009-03-29 16:07:57 följande:
    Men du har ju fått dina 3 barn väldigt tätt så det spelar säkert roll också.
    Absolut, spelar säkert roll. Men finns andra som inte blivit av med den där skiten alls också....
  • Jessys

ja jag skulle oxå vilja ha en nyare bil. men min bil har ju en 2,5l motor med turbo så den är ju pigg som attan. o de bilar ja tittat på finns inte me samma motorvolym o antalet heppor under huven så känns som man byter ner sig liksom..

Svar på tråden Ålandstråd 8