• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Jillsan80
    snöfall skrev 2009-04-14 21:25:56 följande:
    vi har också pirkkas blöjor till malvina, men byxblöjor o tror vilkten på dem äe från 13-25 eller så.. misstänker att hon väger runt 14 nu.. ska på 2 års koll den 27!
    En tungviktare Nä skoja bara, Felix vägde ca 13 för 1 månad sen. Vi ska på 2-års koll den 22:a.
  • snöfall

jillsan: jo, hon har nog alltid varit i den lite tyngra klassen, eller hon är ju absolut inte tjock utan helt annan benstomme jämflört med sina minikusiner hur lång är felix? mätte malvina på skoj hemma för nån månad sen o då visade måttabandet 91-92 nåt, så ska bli intressant att se sen hur lång hon är!

På måndag ska jag på UL, spännande!

• Jillsan80
    snöfall skrev 2009-04-14 21:30:05 följande:
    jillsan: jo, hon har nog alltid varit i den lite tyngra klassen, eller hon är ju absolut inte tjock utan helt annan benstomme jämflört med sina minikusiner hur lång är felix? mätte malvina på skoj hemma för nån månad sen o då visade måttabandet 91-92 nåt, så ska bli intressant att se sen hur lång hon är! På måndag ska jag på UL, spännande!
    Felix ha stannat i växten tror jag Han har ju alltid varit rund han, men de senaste månaderna har han tappat massor, äter knappt ngt emellanåt osv.... Nåja, det blir säkert bra. Vi mätte honom för ngn månad sen, då var han väl 87 tror jag, betydligt kortare än vad syrran var då hon var 2 Hon var 90.5 vid 2-års kollen så vi får väl se med Felix, men han är nog runt 87 skulle jag tro.

Oj, är det redan dags för ul??? Shit, tiden springer iväg Kul iaf, o lycka till
  • snöfall

jill: jo, denna gång går allting mycket fortare! vecka 18 borde börja på fredag, håller tummarna att jag gått längre men är väl andra vägen så man får ett oktoberbarn istället för september..

idag fick jag veta att vi inte har någon sommarvikarie.. känns ju jättetrygt.. hoppas vi hittar nån o att jag inte blir sjukskriven.. då vet jag inte hur det ska gå..

• Jillsan80
    snöfall skrev 2009-04-14 21:38:51 följande:
    jill: jo, denna gång går allting mycket fortare! vecka 18 borde börja på fredag, håller tummarna att jag gått längre men är väl andra vägen så man får ett oktoberbarn istället för september.. idag fick jag veta att vi inte har någon sommarvikarie.. känns ju jättetrygt.. hoppas vi hittar nån o att jag inte blir sjukskriven.. då vet jag inte hur det ska gå..
    Jo, det går bara fortare o fortare, men det beror ju säkert på att man har en (eller flera) barn tidigare o då hinner man inte tänka lika mycket på graviditeten, så hade jag iaf. Vi får hoppas det blir en liten jungfru, de är härliga (Bianca är född 20.9)
  • Jessys

Charlie va 90,5cm lång på 1½års kontrollen Vägde iofs bara knappa 11,5kg då men
    här hemma på vågen stannar den på ca 12 kg o på längden fick vi honom till 91cm

lillebror däremot väger 1 kg mera än va Charlie gjorde i samma vecka. iofs kom Vincent 9 dagar efter beräknat o Charlie föddes 2 veckor före beräknat

• Jessys

han vägde alltså 11,5kg i januari på kontrollen o ca 12 här hemma nu i dagarna.
    flummigt skrivet, flåååt.

• Emilia82

godmorgon,härlig dag!

T vägde ca 10 på 1½ års kollen och va 82 lång/kort=)
    C vägde på 1års kollen ca 9,3 kg och va 77 lång så får se hur hon växt nästa gång!

• Emilia82

T är ingen tungviktare direkt:) hon väger ca 12 nu,men vet ej hur lång hon är...under 100 cm gissar jag på...ska bli intressant att se hur länge T&C har nästan samma vikt och längd i samma åldrar:)

Svar på tråden Ålandstråd 8