• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Rosina

Hejsan!

Skall också ta o lägga mig i disskussionen angående Dr på åland. Har varit till den kvinnliga 2 ggr och till Dr K 2 ggr under denna graviditet. Och jag tycker nästan att hon förklarar med noggrant vad allt va hur det fungerar osv. Sen har jag inget emot Dr K heller han var tom riktigt skämtsam sist . Visste före med henne att man ev kunde bli erbjuden ett till ul med henne och K och det är ju jätte bra att hon inser sina brister och vill lära sig det. Så självklart fick dom testa på mig, va ju kul att vara på ett till ul så att vi säkert vet vem som bor där inne .
    Men det är klart att alla vi patienter är olika och om man känner att detta vill jag inte gå igenom har man ju nog rätt att ringa och ändra läkare. Gör hellre det än att vara missnöjd!

Ha det bra nu ska jag men sonen på Noak´s Ark

• ina2girl

Smultron: Manoucher Nezami heter han eller tvärtom, vilket som...

har varit till A en gång nu det var nog helt okej, men jag e ju inte heller gravid så, e säkert en annan sak då fast nu visade hon på UL nog äggstockarna osv...tror jag att det va, hur ska nu jag veta va sjutton som är vad där *s*
    hon verkade iaf lyssna på när jag pratade osv....men gillar nog M.N bättre iaf

• ina2girl

ups kanske man inte får skriva ut namnet på doktorn men det va ju bara namnet på han....

• Kaxelina

Måste få fråga er. Och komma ut med mina "problem" Jag har med mycket troligtvis adhd och drag av tourette syndrom och vill komma i kontakt med andra ålänningar med liknande diagnoser. Är det någon som vet vart man kan vända sig?

• snöfall

man har rätt till att önska läkare/gynekolog/Bm. jag önskade att vi sku få samma på detta UL som vi hade med Malvina o det gick bra!

Någon som vil komma ut till geta på barnkalas på lördag mellan 14-16? har fått några "avhopp" idag men har redan köpt hem ingredienser till tårtor.. så vill ni komma o fika är ni välkomna, och inget pakettvång vill jag tillägga!

• Garageänkan
    Kaxelina skrev 2009-04-16 17:26:34 följande:
    Måste få fråga er. Och komma ut med mina "problem" Jag har med mycket troligtvis adhd och drag av tourette syndrom och vill komma i kontakt med andra ålänningar med liknande diagnoser. Är det någon som vet vart man kan vända sig?
    Det kanske finns nån förening? BUP och såna borde ju kanske veta om de finns
  • Kaxelina
    Garageänkan skrev 2009-04-16 20:02:10 följande:
    Det kanske finns nån förening? BUP och såna borde ju kanske veta om de finns
    Det gäller inte mina barn utan mig själv så BUP låter inge vidare men jag kan kanske fråga min psykolog om hon vet något.
    Mamma till tjejerna -02, -04 och -06. ADHD/TS
  • Garageänkan
    Kaxelina skrev 2009-04-16 20:35:11 följande:
    Det gäller inte mina barn utan mig själv så BUP låter inge vidare men jag kan kanske fråga min psykolog om hon vet något.
    Jo jag förstod det men de som jobbar med ADHD barn på Bup borde ju kanska känna till om det finns nån förening menar jag.
  • Garageänkan

Kaxelina: Handicampen vet jag att har en förening som handlar om mentala handikapp så dit kanske du kan vända dig också...

• Kaxelina
    Garageänkan skrev 2009-04-16 20:56:45 följande:
    Jo jag förstod det men de som jobbar med ADHD barn på Bup borde ju kanska känna till om det finns nån förening menar jag.
    Aha var det så du menade.
    Mamma till tjejerna -02, -04 och -06. ADHD/TS
Svar på tråden Ålandstråd 8