• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Jillsan80

Min foglossning är iaf kvar o lär väl så förbli.... Men den är mycket bättre än den varit iaf.

• Nilam 84

Grattis grattis till Smilla och Alvin!

• Trollvinter
    Emilia82 skrev 2009-04-05 20:33:39 följande:
    någon som vet om neanora (hände förr i tråden) finns på fl med annat nick?köpte kläder av henne på loppis idag i lemland,men det klicka lite sent att det va hon:S
    Hon finns på fejsboken iallafall annars. Vet ej om hon finns här...
  • Trollvinter

Quiet thoughts skrev 2009-04-05 20:52:51 följande:

Tack för alla grattisar Har trolls bebbo fått nått namn då? Vill ju också ha en bebbo... fast jag får va nöjd med våra 2 vi har de är bra det med.
    Nej tyvärr, förslag mottages tacksamt!
  • Foxx
    LuMa skrev 2009-04-04 14:08:33 följande:
    Gör som jag. Köp saker som passar till nya huset också.
     Ja det är en idé såklart Fast jag FÖRSÖKER spara alla pengar så jag kan plocka på mig nytt sen, alltid roligare att kunna köpa det man vill ha istället för att vänta tills man sparat ihop resten av pengarna. Plus att det är lättare att köpa möbler då man "bott in sig"

Me81, Garage: Ni kan nog vara glada att ni inte var över i helgen. Fick rapport att det var smetfullt med folk, och några busslaster med ålänningar. Säkert svettigt och knuffigt och knöligt med andra ord (inte bara pga ålänningarna! ) Själv tycker jag det är skönast att handla då det knappt är folk alls i farten
  • LuMa
    Foxx skrev 2009-04-06 16:50:06 följande:
     Ja det är en idé såklart Fast jag FÖRSÖKER spara alla pengar så jag kan plocka på mig nytt sen, alltid roligare att kunna köpa det man vill ha istället för att vänta tills man sparat ihop resten av pengarna. Plus att det är lättare att köpa möbler då man "bott in sig"
    Ja, visst är det ju så.
    Det är ju samma sak, som att köpa lite pö om pö eller spara pengar och köpa sen. Det är ju samma pengar som ska ut ändå.
    Vi köpte tex vårt nya matbord till huset här i december men det står kvar i lagret på Mio, dom var så hyggliga att vi får ha det där tills vi behöver det. Perfekt!
    Det var så bra pris på det då så vi kunde inte låta bli att slå till.
    Nu har vi bara ny soffa och nytt soffbord kvar så borde vi ha allt i möbelväg till nya huset klart.
  • Foxx
    LuMa skrev 2009-04-06 16:52:53 följande:
    Ja, visst är det ju så. Det är ju samma sak, som att köpa lite pö om pö eller spara pengar och köpa sen. Det är ju samma pengar som ska ut ändå. Vi köpte tex vårt nya matbord till huset här i december men det står kvar i lagret på Mio, dom var så hyggliga att vi får ha det där tills vi behöver det. Perfekt! Det var så bra pris på det då så vi kunde inte låta bli att slå till. Nu har vi bara ny soffa och nytt soffbord kvar så borde vi ha allt i möbelväg till nya huset klart.
    Jo, absolut kan man göra så, speciellt om man hittar nåt riktigt kap Men köper man från IKEA är det svårt att lämna det i deras lager kanske Och vi har hyfsat fullt med grejer här, så det känns dumt att släpa hem mer. Förutom smågrejer då, kuddar och sånt. Det får alltid plats nånstans
    Men som sagt, jag har så svårt att få nån bild av hur rummen ser ut då dom väl är klara, vad som får plats och så. Självklart har jag en bild i huvudet av hur jag VILL ha det, men sen om det stämmer med verkligheten återstår att se :P Så ja, det är enklare då åtminstone alla väggar är uppe tror jag.
  • Garageänkan

Halloj, jag skulle behöva ett sånt handtag som man sätter fast på barncyklar så man kan bromsa dem lite och så. Har inte lust att köpa en sån cykel med färdigt handtag eftersom vi har tre små cyklar åt M redan.
    Nån som vet om det är på sportaffärerna eller på leksaksbutikerna man köper dem? Och var det finns? tacksam för svar snabbt!

• Emilia82

garage: ni kan få köpa det som är på den beg. cykeln T fick,vill ha stödhjul istället:) nämen inte vet jag,behöver man ett sådant handtag?? :)

Svar på tråden Ålandstråd 8