• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • SmillaMilla
    Garageänkan skrev 2009-04-16 07:07:50 följande:
    Okej, ja jag fick den hem på posten, skulle ha protesterat direkt om jag fått veta. Har varit till henne 2 ggr på UL och är inte nöjd med hur hon jobbade. Visst är alla nya i början men det känns som att jag inte vill vara någon försökskanin. Hon kunde inte svara på speciellt mycket då. En kompis som varit dit nyligen så fick jag översätta deras mvc-bok för de hade inte fått någon svensk förklaring på vad hon sett bara sjukhustermer. Och ingen som inte varit gravid innan eller har en bra BM som går igenom boken med en vet vad Placenta bakvägg, trekammar ok osv betyder Undrar om det är så på andra sjukhus eller om det är bara här på Åland det får vara så. Det är alltså på rutin UL innan BF ungefär en månad innan som jag fått tid hos henne. Har förstått att alla som går hos henne har fått ny tid hos K eller med henne och K tillsammans.
    Alltså nä det är bra här på Åland. Dock har jag inte varit till A, utan till K. Men vi fick ju sonen i sverige o det var inget höjdare på ul. Typ allt på rutin, in ut allt ok. Sedan fick vi gå till en privat klinik o betala en hel del, fick då ul på video o veta sort. Annars får man inte veta vad det är för sort i sverige.
  • Me81

jo ja tror vi ska va glada för sjukvården o allt där till här på Åland vad man har förstått på alla så e d inte ens i närheten så bra i sverige o även i fastlandet e d si sådär..
    Men vi har det bättre än vi tror o tycker många gånger..

Men man har rätt att byta läkare,gynekolog,bm osv om man inte alls trivs med dom..

• Jessys
    SmillaMilla skrev 2009-04-16 11:07:53 följande:
    Alltså nä det är bra här på Åland. Dock har jag inte varit till A, utan till K. Men vi fick ju sonen i sverige o det var inget höjdare på ul. Typ allt på rutin, in ut allt ok. Sedan fick vi gå till en privat klinik o betala en hel del, fick då ul på video o veta sort. Annars får man inte veta vad det är för sort i sverige.
    man kan nog absolut få veta kön även på vanliga ultra.. behöver inte gå privat.. beror på var man bor.. vet många som gått på vanliga sjukhuset o fått veta kön. ni hade nog bara "otur" med ert sjukhus..
  • Jessys
    SmillaMilla skrev 2009-04-16 11:07:53 följande:
    man kan nog absolut få veta kön även på vanliga ultra.. behöver inte gå privat.. beror på var man bor.. vet många som gått på vanliga sjukhuset o fått veta kön. ni hade nog bara "otur" med ert sjukhus..
  • SmillaMilla
    Jessys skrev 2009-04-16 12:20:58 följande:
    När sonen kom så hade de regler om att man inte fick veta, ja på vårt sjukhus, huddinge.
  • SmillaMilla
    Jessys skrev 2009-04-16 12:26:42 följande:
    men det är ju några år sedan.. ja pratar om dagens "regler"..
    ja det går snabbare än vad man tror. Reglerna har säkert ändrats.
  • Trollvinter
    Jessys skrev 2009-04-16 08:01:01 följande:
    troll: vill se bild på lillkillen ju
    Förstår det, ska försöka hinna tömma kameran ikväll eller imorn! Måste det i vilket fall som helst så! Jag fixar d! (Bara jag hittar kabeln ja, d va d oxå...)
  • Trollvinter
    Garageänkan skrev 2009-04-16 01:01:23 följande:
    Jag har fått UL tid hos A... betyder det att jag ska gå två ggr då eller eftersom hon alltid måste ha me K för att säga säkert? känner mej VÄLDIGT obekväm med detta... Kan man byta?
    Asså jag va ju till henne på sista rutin UL och jag måste nog säga att hon va nogrann och förklara rätt bra va hon såg och så... Jag tycker att hon va ok... (Fast jag va nervös innan då man hört en del...)
    D va ju hon som ordna att jag fick komma tidigare på överburenhetskoll osv för att han va så stor o så. Så jag slapp vänta dom där 2 veckorna som annars är standard. Hon verka fatta lite att jag va nervös för att klämma ut nån mellanstadieunge.
    Säkert kan man enkelt byta, men va jag förstått så e d svårt att få läkartider dit så d kanske inte blir just i den veckan som annars ska va.
  • Garageänkan
    Trollvinter skrev 2009-04-16 14:16:42 följande:
    Asså jag va ju till henne på sista rutin UL och jag måste nog säga att hon va nogrann och förklara rätt bra va hon såg och så... Jag tycker att hon va ok... (Fast jag va nervös innan då man hört en del...) D va ju hon som ordna att jag fick komma tidigare på överburenhetskoll osv för att han va så stor o så. Så jag slapp vänta dom där 2 veckorna som annars är standard. Hon verka fatta lite att jag va nervös för att klämma ut nån mellanstadieunge. Säkert kan man enkelt byta, men va jag förstått så e d svårt att få läkartider dit så d kanske inte blir just i den veckan som annars ska va.
    Idag var jag ju inne på akuten typ 4 timmar och igår en timme och i förrgår fem timmar så jag är lite trött på sjukhuset nu kan jag lova

Men jag kan ju ge henne en chans förstås men fan te henne om hon fubblar nåt...
Svar på tråden Ålandstråd 8