• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Clarissa83
    Garageänkan skrev 2009-04-28 23:34:45 följande:
    Är i v 30 nu... Minns inte vad det betydde att det kliade på hela kroppen, hade så med M också. Håller på att bli galen. Nån som vet?
    Havandeskapsförgiftning? Eller riskzoon, "tala med din barnmorska"...
    ♥BF 31 Juli ♥
  • Garageänkan

Quiet thoughts skrev 2009-04-28 23:36:23 följande:

har hört men har glömt de kunde vara nåt med förhöjda levervärden kanske eller nåt? inte om de är måttligt men massor? googla?
    Kan ju vara nåt annat också. Skulle vilja ligga i ett bad med is...

Har tagit en massa tester på alla värden osv och alla var ju Ok så det är ganska jobbigt att ha en massa fel men inget visar det.
  • Clarissa83
    Garageänkan skrev 2009-04-28 23:38:16 följande:
    Quiet thoughts skrev 2009-04-28 23:36:23 följande: Kan ju vara nåt annat också. Skulle vilja ligga i ett bad med is... Har tagit en massa tester på alla värden osv och alla var ju Ok så det är ganska jobbigt att ha en massa fel men inget visar det.
    Är det inte ett hormon som löper amok som ger kliningar också har jag för mej.. Ja klia mej galen under naveln igår tills det slog mej att ja antagligen har en bristning på gång :/ Och kommer en, ja då kommer det flera Men jag håller tummarna för och slippa..
    ♥BF 31 Juli ♥
  • Quiet thoughts
    Garageänkan skrev 2009-04-28 23:38:16 följande:
    Quiet thoughts skrev 2009-04-28 23:36:23 följande: Kan ju vara nåt annat också. Skulle vilja ligga i ett bad med is... Har tagit en massa tester på alla värden osv och alla var ju Ok så det är ganska jobbigt att ha en massa fel men inget visar det.
    Jamen då är det ej nån fara, bara hormonerna å hyn som töjer.
    Jag hade hemsk klåda på händerna jag minns jag.
  • Jessys
    LindaMa skrev 2009-04-28 21:37:51 följande:
    Oj, han växer så det syns då! Ska på koll med Lovisa på måndag. Spännande att se hur mycket hon växt. På 4 månaders kollen var hon 5700 tung och 59,5 lång.
    Jo han är en stor kille. över 1 kg tyngre än Charlie i samma vecka.. dumt att jämnföra för Charlie föddes ju 2 veckor före bf o Vincent 9 dagar efter så det skiljer ju 3 veckor där men kan inte låta bli
  • Jessys

Jaa kvinnor, ni som går med magorna i vädret. jag är INTE avis på er just nu. men kämpa på. snart är det över o ni har en söta bebbo på utsidan :D

jag har nyss märkt att jag har fått ännu en mjölkstockning. oOch att jag skall på efterundersökning idag. Skoj. not! jääk

• snöfall

hejsan!
    är på väg in till stan bara jag får på mig o malvina något annat än pyamasar.. måste lämna in sjukskrivningspappret till jobbet o diskutera vikarie.. kul.. inte..
    sen ska vi till min mamma o äta nygräddade munkar o dricka mjöd, hon fyller nämligen år idag o det är tradition att äta det på hennes födelsedag finns inget godare!

När slutar barn sova på dagarna..? Malvina är nämligen uppe till 22 på kvällarna, eller ligger i sängen från kl 20 men vägrar somna o är inte arg utan bara pigg... så går inte att få henne att somna.. o så har det varit senaste veckan.. o sen är hon jättetrött på morgonen.. men börjar fundera om hon sover för mycket på dagen så hon inte är trött på kvällen.. hon sover ju runt 2 timmar mitt på dagen..

• Quiet thoughts
    snöfall skrev 2009-04-29 08:25:17 följande:
    hejsan! är på väg in till stan bara jag får på mig o malvina något annat än pyamasar.. måste lämna in sjukskrivningspappret till jobbet o diskutera vikarie.. kul.. inte.. sen ska vi till min mamma o äta nygräddade munkar o dricka mjöd, hon fyller nämligen år idag o det är tradition att äta det på hennes födelsedag finns inget godare! När slutar barn sova på dagarna..? Malvina är nämligen uppe till 22 på kvällarna, eller ligger i sängen från kl 20 men vägrar somna o är inte arg utan bara pigg... så går inte att få henne att somna.. o så har det varit senaste veckan.. o sen är hon jättetrött på morgonen.. men börjar fundera om hon sover för mycket på dagen så hon inte är trött på kvällen.. hon sover ju runt 2 timmar mitt på dagen..
    Lova slutade sova dag vid 1.5 år själv utan att vi tog bort den.
    Alvin sover ännu dag.
    Testa att minska ned till en timma o väck henne.
  • Emilia82

stjärnis: T var ju runt 2 när hon slutade, visst kunde hon efter det om hon va jättetrött sova en stund någon dag.....men jag måste säga till på dagis,för när hon sovit där så somnar hon också sent....lite jobigt...

idag är T i skogen med dagis,jag&c ska hämta henne när C sovit så åker vi också till lemlandsskogarna:)

Svar på tråden Ålandstråd 8