• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Trollvinter
    SmillaMilla skrev 2009-04-28 11:55:15 följande:
    du verkar gilla lite mer trend namn? Eller har jag fel?
    Jag vet inte om d e trendnamn, bedöm själv, men Elliot är ju lite sådär vanligt, men inte gammalt HÄR, sen kanske d e ett gubbnamn i andra länder förstås Men d funkar lite internationellt lixom.
    Asså Olle o Harry är lite roligt, dom går bort för oss. Dels för att svärfar heter Olav men alla säger Olle och svärmor heter Harriet men vi säger Harry
  • Clarissa83

Och jag kan ju glattt berätta att min foglossning eskaldera igår. Känns som jag suttit på en hård jävla cykelsits hela mitt liv.

Nu är katten av med bollarna iaf, men fy saaaatan va det stinker, stackars kisse ha kissa ner sej :( Kan ju inte direkt gå och svabba han mellan benen nu känner jag

Namn är kul, speciellt åt andra. När det gäller en själv är det enbart ångestframkallande har jag märkt

Troll: Joan - Joänn, typ. Fammo va ju australiensk. Ebbe är fint, men då är vi inne på "E" igen.. Midas e ju min favorit, men hoppas det finns  "kvar" när vi får en pojk

♥BF 31 Juli ♥
  • Trollvinter
    SmillaMilla skrev 2009-04-28 12:00:14 följande:
    Troll: Levi, milton, mio, silas, alfons, vilgot, malcom, valentin, dante, sander, theo.Jag gillar gamla namn som harry, olle etc.
    Levi heter brorsonen i mellannamn och ville ha d själv.
    Milton heter en på E´s dagis och för mig är det en porrkung eller en hopphäst.
    Silas är skitfult tycker jag. (Förlåt den det berör).
    Alfons betyder hallick.
    Vilgot är fint!
    Malcom... nä
    Valentin... nä
    Dante är coolt.
    SAnder... nä
    Theo... se föregående
  • SmillaMilla
    Trollvinter skrev 2009-04-28 12:03:06 följande:
    Jag vet inte om d e trendnamn, bedöm själv, men Elliot är ju lite sådär vanligt, men inte gammalt HÄR, sen kanske d e ett gubbnamn i andra länder förstås Men d funkar lite internationellt lixom. Asså Olle o Harry är lite roligt, dom går bort för oss. Dels för att svärfar heter Olav men alla säger Olle och svärmor heter Harriet men vi säger Harry
    jo för mig är dessa trendnamn, men absolut inget negativt. Vad tycker du om Jonah? Var en av våra favoriter nu när vi väntade svea.
  • Clarissa83

Troll: Justus då? Jättefint i mina öron

♥BF 31 Juli ♥
  • Trollvinter

Clarissa: Ebbe, då tänker jag på din gamla svärfar... Inget negativt förstås, jag känner honom inte. Men d e inget namn som tilltalar mig alls...

Smilla: Jonah gillar jag inte heller. Jonah fastnade i valfiskens buk. (i Bibeln). Inget fel på namnet men jag var med i en musikal förut där en spelade Jonah och tänker ju bara på honom då. Han hade gul regnrock dessutom.

Sen e jag så pallrig att jag inte vill att namnet skall bli ett annat när man nämner det i genitivkasus. Alltså när man använder suffixet -s.
    Som tex Jonah i genitivkasus blir och låta Jonas. Därmed ett annat namn. Tex. "Det är Jonahs boll."

Tex min bästa kompis ville inte berätta vad hennes son skulle få för namn före födseln för hon var så orolig att jag eller någon annan skulle sno det (blandannat, sen ville hon va lite hemlig oxå). Dom valde namnet Luca. Jag i min tur har en brorson som heter Lucas. Därför hade det varit alldeles för lika när man ställer Luca med genitivändelse. "Det är Lucas boll" = då vet man inte om bollen ägs av Luca eller Lucas... Ju...

E jag knasig nu eller bara... löjlig?

• Trollvinter
    Clarissa83 skrev 2009-04-28 12:15:28 följande:
    Troll: Justus då? Jättefint i mina öron
    Det är lite för gulligt för mig. Sen när han är VD för paf så e d ingen pondus i Justus Tex Loke är för mig ett riktigt pondusnamn. Eller Viking.
    Sen skulle initialerna bli J S. Som däckfirman
    Var först lite tveksam till Melvin oxå för att d sku bli MS, som sjukdomen, men jag tycker Melvin e så fint så d sku överväga lixom...

Vad ni är snälla som fördriver er dag med mig här och mina negativa kommentarer till era fina namnförslag! PUSS!
  • Trollvinter

Quiet: Gunvald nämnde jag faktiskt i söndags vid middagsbordet varpå det blev en otrolig tystnad och ingen tog min på allvar. SNygg som sejtan e han men han får va ensam om d namnet känner jag, eller karaktären snarare.

Elliots kompis föreslog namnet Bollis. Och Elliot själv namnet Björn (tror inte att han kom på d själv utan d va nån av kusinerna). Jag kan säga att båda namnen får stå åt sidan.

• Clarissa83

Troll:

Adrian (favvis som ja inte kan använda)
    Jerry
    Jesper
    Kasper
    Lee (du verka gilla Li iaf :)
    Mario
    Rasmus
    Anton

♥BF 31 Juli ♥
Svar på tråden Ålandstråd 8