• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • SmillaMilla

Mammaemmalina/Dagis experten Vet du hur det är nu. Har myran halvtidsplatser? eller vilket daghem har det för små barn?

• Garageänkan
    SmillaMilla skrev 2009-04-29 17:36:16 följande:
    garageänkan: Fy då med borelia. Men tur att det går att bota! KRAM
    Jo men måste ju vänta tills baby är ute då förstås
  • SmillaMilla
    Garageänkan skrev 2009-04-29 17:56:58 följande:
    Jo men måste ju vänta tills baby är ute då förstås
    Men är det säkert? Vet att jag pratade med dem om de o det skulle vara ok att medicineras. Vannlig Amoxin funkar ju coskå mot borelia.
  • Garageänkan
    SmillaMilla skrev 2009-04-29 17:57:46 följande:
    Men är det säkert? Vet att jag pratade med dem om de o det skulle vara ok att medicineras. Vannlig Amoxin funkar ju coskå mot borelia.
    Vad han sa idag så vet de inte om de rä en ny infektion eller om det är en gammal. Jag hade spår nr jag vänta M också men fick aldrig nån behandling inte under tiden eller efter så de kan ju va samma gamla "bov" som ligger här i kroppen och bråkar ännu. Vet mer om det om två veckor efter medicinbesöket.
  • snöfall

ska testa att minska dagsvilan lite då o se om det hjälper. För hon är inte alls trött på kvällen, inte jobbig o övertrött utan rätt så snäll o ligger i sin säng o sjunger allt hon kan komma på så inget skrik o gråt utan bara att hon inte kan sova..

• LindaMa
    Garageänkan skrev 2009-04-29 12:47:21 följande:
    Nu har jag fått ett provsvar och det visade att jag har spår av borrelia, var till sjukan idag och tog ytterligare en massa blod och urinprover så hoppas de hittar vad som är felet snart.M sover en-två timmar om dagen vid lunchtid annars är han helt rabiat och övertrött hela kvällen. Vi nattar honom 20-20.30 och han somnar innan 21.00 oftast om han har vilat på dagen.jag är en sån som förespråkar att små barn ska vila på dagen, det blir inte bättre att ta bort vilan om de vägrar somna på kvällen, då har de gått "över gränsen" och är övertrötta istället.
    Skulle Elvira vara på dagis så skulle hon helt säkert behöva sova på dagen! Har vi något speciellt program för dagen/ kvällen så brukar jag försöka ha henne att sova en stund. Om man ska iväg någonstans så brukar hon kunna ta en lur i bilen och det räcker oftast. Ikväll somnade hon 19.30.
  • Quiet thoughts

Igår var jag på hesburger med barnen så kom det nån kvinna å ställde sig breved och pratade finska. Så vände hon sig emot mig och frågade om jag pratar finska.

Nej sa jag på finska.
    Sen tittade hon på mig och tittade på en hamburgare å frågade medans hon pekade på ett bacon,vad är det där typ.
    Jag bara mumlade bacon på finska haha
    Sen fortsatte hon....på osten. Ost sa jag på finska.
    Jag fattade knappt vad hon ville veta för jag kan inte lägga ihop ord till meningar. Jag kan bara ord för sig säkert uppemot 100 men inte meningar.
    Sen kom "Joelbitar" och räddade mig. Jeee....

• Nilam 84

Melinda får inte sova mer än typ 45 minuter hos dagmamman, för då vägrar hon somna på kvällarna. Ligger nog i sängen, men vrider å vänder sig. Å ska på pottan, å dricka vatten osv osv. funkar bäst när hon sover typ 50 min!
    I söndags somna vi båda två på dagen å sov 2 h... Då vart d en jobbig kväll, hon låg å prata till kl 10 typ!

• MammaEmmaLina

Smilla: Myran är bara heldagsdagis, men man kan välja 80% där. Det är väl Trollsländan och Sviby som har halvdags platser för småttingar. Om inget ändrar till hösten...

• SmillaMilla
    MammaEmmaLina skrev 2009-04-29 20:50:51 följande:
    Smilla: Myran är bara heldagsdagis, men man kan välja 80% där. Det är väl Trollsländan och Sviby som har halvdags platser för småttingar. Om inget ändrar till hösten...
    Det var det jag fundera på för trollis hade tydligen slutat med det. Så bara sviby nu?
Svar på tråden Ålandstråd 8