• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Joffe

Noga med att borsta gaddarna och kommer sedan till mig för inspektion

borstat tänderna

• cirkel

IDag var T hemma, tack och lov! Dagis har stängt för studiedag, det passar de alltid på att göra de dagar då 15-timmarsbanren skulle varit på dagis...
    Natten var ingen höjdare, BVC trodde det berodde på tillväxtfas, så förhoppningsvis blir nästa natt bättre igen.

Sofia vägde nu 3550g (3380g för en vecka sen) och hade växt en cm sen födseln.

JJ & Joffe. Uj vad hemskt med nattskräck! Stackars småttingar... Hoppas att det går över snart!

Minna: TUR att det "bara" är 3 dagarskur! Att de inte kan göra pencillin som smakar gott för de små...

• Minna72

Det verkar som vi alla kämpar med lite olika saker. Det där med nattskräck låter verkligen otäckt (vi har inte råkat ut för det (än) men jag har hört att det är ganska vanligt) - Essis tips låter vettiga. Cirkel, såg att du också kämpar med en mkt trotsig liten bestämd dam. Vi har inte sett så mycket av det här än (även om Öki också testar gränser ibland) men antagligen tar E chansen nu att trotsa lite extra nu när det kommit en liten söt en som konkurrerar om er uppmärksamhet... Skönt att Sofia växer så bra!

Joffe, va härligt att Elon gillar att borsta gaddarna! Här gick det jättefint tills för en dryg vecka sedan. Numera vägrar han öppna munnen när det är tandborstningsdags och blir bara arg när jag kommer med tandborsten. Det händer att jag låter den ligga framme på soffbordet då så att han kan komma själv och ta den när andan faller på (blir ju bara lite sugande på den då, men bättre än inget). Har ni ngt bra tips annars? Jag misstänker att jag kan ha kommit åt att borsta tandköttet lite för hårt där det inte finns några tänder än och att det är därför han inte låter mig komma till nu.

*postar*  

Aetti 26 mars 2007
  • cirkel

Minna: Här är det bara för T som E oftast gapar villigt och låter sig borstas på. Vi kör med att hon ska säga Aaaaaa och Iiiii för att vi ska komma åt. Det kanske gör det lite roligare?

• Minna72
    cirkel skrev 2009-03-03 15:03:27 följande:
    Minna: Här är det bara för T som E oftast gapar villigt och låter sig borstas på. Vi kör med att hon ska säga Aaaaaa och Iiiii för att vi ska komma åt. Det kanske gör det lite roligare?
    Jag har försökt skoja lite med killekill och just aaaa och iii och nångång har det funkat men... Hm.
    Aetti 26 mars 2007
  • Pess

Minna, Kåvepenin som är förstahandsvalet smakar verkligen vedervärdigt. Det går knappt att svälja. Jag kräver alltid en godare sort åt L som hon verkligen gillar och till och med brukar be om mer när det är slut.

• cirkel

Jag skickade tillbaka gardintyg till Ellos som jag hade fått 40% rabatt på och ringde för att höra om jag kan få rabatt på ngt annat som jag beställde samtidigt, men se det gick inte. Tror jag ska avbeställa gardinerna som inte kommer förrän i maj och så beställa dem igen med rabatt på.

• Minna72
    Pess skrev 2009-03-03 15:09:33 följande:
    Minna, Kåvepenin som är förstahandsvalet smakar verkligen vedervärdigt. Det går knappt att svälja. Jag kräver alltid en godare sort åt L som hon verkligen gillar och till och med brukar be om mer när det är slut.
    Oj det låter som en våt dröm... (dvs att det ropas efter mer när det är slut).
    Den vi har heter Zitraxmyce... eller nåt sånt. Tror de heter annat här i Finland. Vi har varit i valet och kvalet om vi skall ringa och be om nåt annat eller inte, men en 3-dagarskur låter så mycket mer överkomligt än 10 dgr/3 ggr per dag (som Seren berättade om) som kanske kan bli alternativet...

Jag har molvärk idag och börjar undra om jag kan ha äl på G. Jag har inte haft mens sen före jul. (Och nej, jag är inte gravid utan det är PCO-monstret som tagit min kropp i besittning igen.)
    Aetti 26 mars 2007
  • cirkel

Sådär, nu är gardinerna avbeställda. Får väl beställa dem imorgon igen då. Så kan det gå när de inte är samarbetsvilliga.

Minna: Ska du börja med p-piller för att få ordning på mensen eller testar du naturmedicin nu först? Vad jobbigt att aldrig veta när den dyker upp...
    Svårt att planera in badsemester utifrån mensen då...

Nu vaknade lillan...

Svar på tråden Minnas XI