• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Essi73

Halsbränna, jag synar och höjer med Hängmuff.
    Hängmuff innebär att muffen är så svullen att den.. just det; hänger. Har aldrig haft det förr och tokfascineras över att ha det nu.

(Jag sa ju att det bara är rumpan som är sig lik).

• Minna72

Ja ta med er gott från ICA och dajmglass så kan vi ha lattjolajbans tillsammans alla 3. Ni kan få gnälla lite över halsbränna och hängmuff så gnäller jag över att jag fortfarande ligger 6 retliga kilo plus (och det märks eftersom jag är så kort) på min pre-gravvikt. Låt oss bättra på halsbränna och överloppskilon med en massa snaskigt gojs från affären!

Om Boll lär Öki att sätta i kontakten till DVD-spelaren så kan Öki trycka på "ut-knappen", stoppa i Pippi-filmen för tusende gången och sätta på play. Så kan de sitta där sen och kikna av skratt tillsammans åt vad Herr Nilsson behagar hitta på. Har T-Boll nåt kul bus att tillägga?

Aetti 26 mars 2007
  • Nafrung

Okej, hängmuff alltså. Svårt att syna det faktiskt.... Men min muff blev ju aldrig sig lik efter förlossningen, så jag vet ju inte hur den liksom ska se ut...

Men minna, du var ju och TRÄNADE häromdagen, du förtjänar gott och onyttigt!

• Nafrung

Förresten Essi. Jag synar med finanskrisen!!! Den borde väga upp hängmuff! (Även om hängmuffen slår det mesta utom möjligtvis Joffes åderbrock på nämnda ställe.... )

Men finanskrisen alltså. Sur för att desäljer ett hus, större och fräschare än vårt, två gator bort BILLIGARE än vad vi köpte för!!!

• Essi73

Naffe, very sorry men såvida du inte menar sexbrist när du säger finanskris så kan jag inte godta det då det inte är graviditetsrelaterat Å andra sidan så anser jag att det som drabbade din Greta sist visst kan syna en fjuttig hängmuff då det sistnämda mer har med hormonerna att göra *asg*

Minna 6 kilo plus sen sist ÄR inte reko av kroppen att fortfarande hålla i. Jag menar.. vaffå'dä? Varför har den svårt att släppa det? Straffar din kropp dig? Jag vill påstå att JA. Långsint kropp det där.

Oh mon Dieu jag ser Boll och Öki vid dvd/videon.. Boll fick en högre pall (sån där IKEA) så nu når han upp till diskbänken utan probs. Behöver jag säga att det BÄSTASTE som finns är att diska?? Han och Öki får lätt plats på pallen bredvid varann.

• Essi73

Och på tal om huspriser så tittar jag inte ens längre på vad de går för i vårt område. Sen tycker jag verkligen att erat hus är så himla fint Naffe! Men jag förstår att det fasiken suger alltså...

• Nafrung

Nej men GUUUUUUD vilken gullig bild! Och vad stor han har blivit! gullebollen!

Okej, jaha man får inte spela om saker ej grav-related. Aha, okej, jag lägger finanskrisen åt sidan då !

Och jag vet, man borde inte ens killa priserna nu när man har köpt, men jag är ju nyfiken ju. Men de har säkert otäcka skadedjur inne och vattenläcka i källaren....

• Essi73

Naffe skadedjur och så många katter som pissar ner trärdgården att häflten vore nog Hur går det med er kattsannering förresten?

Svar på tråden Minnas XI