• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Minna72

Åh vilken fin bild!! *ler dessutom åt tanken att Boll och Öki står där sida vid sida*
    Nu slår det mig att jag har köksbilder jag med... Skall leta fram dem...

Aetti 26 mars 2007
  • Minna72

Kilona - de där överloppskilona la jag fr.a. till mig med under VBÅ-tiden, dvs under mina mammamånader hemma. Trötthet etc = sötsaksbehov, och sedan tog jag mig inte tid att träna tillräckligt. Så seeeegt att bli av med dem nu!

Aetti 26 mars 2007
  • Nafrung

Fiiiin kille på de andra bilderna också! Vad stora de är!!!

Jo, kattsaneringen. Jag har täckt utsatta delar av trädgården med granris, och hoppas på att det ska förhindra fortsatt nedbajsning. Sambon ska gräva bort den gamla sandlådan till våren. Sen ska jag ha vattenslangen redo - och lock på ny sandlåda. (Och hålla mig och magen borta från nämnda delar av trädgården.)

• cirkel

Åh, vad söt Öki är med sitt alldeles för stora förkläde och vilken gullig pappa-son-bild på Mio!
    Emma har också en sån pall, men den huserar i badrummet. Idag blev jag för övrigt väldigt arg på Emma: Jag på toa och E på pallen framför tvättstället. Hon sätter på kranen för fullt och jag ber henne stänga av, typ 10 ggr. Hon lyssnar överhuvud taget inte utan fortsätter att plaska för fullt. Till sist tappar jag tålamodet och lyfter snabbt ner henne och säger åt henne argt.
    Jag vill ju inte vara arg på henne, men vad ska man göra för att hon ska lyssna?!

Hennes favoritord är NÄE! och hon lyssnar inte alls när vi säger nej eller ber henne att sluta med något. Vad ska man göra utan att bli tokig på kuppen?

Imorgon är som sagt var vår första dag ensamma hemma... Jag undrar hur det ska gå.
    Någon som har några trick att lära ut?

• cirkel

Naffe: Har du testat med mineralvatten eller yogurt mot halsbrännan? Jag tycker att det hjälpte en del.

• förväntan

God morgon!!

Vi har varit i fjällen och jag har inte hunnit läsa tillbaka mer än sista sidan. Vi har haft det så skönt och avkopplande. Åkte lite kängdskidor själv. C tog M på ryggen några åk utför och sedan fick han pröva egna skidor. Han tyckte det var så galet kul, han hade ett stort leende på munnen hela tiden . Broms och sväng var dock inte så viktigt tyckte M .

Massa grattis Knase, så himla roligt!!!! Hurra!!!!

Söta Öki och Boll i köket.

Hoppas allt är bra med alla. Ska försöka läsa tillbaka senare idag när inte en liten goding drar mig i armen.

• Minna72

Ja verkligen jättekul med Knase! (Tack för tipset Mirren)

Kul att se dig förväntan, jag undrade just vart du tagit vägen. Skoj med skidorna. Här blir det nog introduktion nästa vinter. Farfar har åtminstone redan paxat att få köpa de första skidorna i julklapp.

Här är det annars lite oroligt eftersom Öki haft 38 graders feber sedan i onsdags ochs edan ett par dagar tillbaka är förkylningssymptomen i princip borta så det verkar som att febern beror på ngt annat. Hoppas det inte är nåt allvarligt utan ngt som lätt kan botas, t.ex. med penicillin. M är hemma med Öki idag och de har fått en läkartid i e.m.

Det slår mig nu att jag och Pess nog nu är de enda enbarnsföräldrarna här i tråden (eller hur är det med t.ex. Matti nuförtiden, någon som vet?). Även Zynk är ju också numera gravvo. Det är ruskigt coolt att Freja sått så rikligt med frön i denna svårt-att-få-barn-tråd!

Aetti 26 mars 2007
  • Essi73

Minna men åååh ett förkläde måste vi ju ha till Boll Skojiga bilder på Öki i köket, brås han på M vad gäller matlagningen tro?!
    Förstår att så många dagar med feber inte inte inte är lugnande alls, jag har kommit till att avsky vintern här nu med alla (dagis)baciller. Håller tummarna för att han kryar på sig

Förväntan nähä stod M på skidor?! Heheeeee!! Ja det skall börjas i tid. Alltid lika fascinerande att se hur orädda de små är på skidor. De kör om en som små projektiler!

Här dyker vårat bredband hela tiden och jag är beredd att säga upp vårt abonemang. Ringde dit och som tur är är J hemma och tog samtalet för jag hade inte varit att leka med Ska se hur bra det går att posta det här inlägget...

Svar på tråden Minnas XI