• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • FISK78

Tack för grattis Hade en helmysig dag med familjen! Gjorde inte så mycket utan bara njöt över att vara tillsammans UNDERBART!

Spännande med Öz!?! Händer det nåt idag???

Kul att se Rossy här inne oxå! Det var länge sen... Hur mår du?

Kul att de små har bästisar, himla gulligt! Vi var oxå på utvecklingssamtal för Sid i måndags - han sköter sig bra och stormtrivs Ingen bästis, men har flera favoriter. Han hänger helst med 2,5 åringarna - och Miranda är en favorit! Såg de pussas häromdagen, så sött!!!

Annars har vi fortsatt tufft här hemma med koliken. Kör strikt mjölkfri kost sedan i måndags, får väl se om det kan ge något resultat!?! Annars blir det akupunktur nästa vecka tror jag!

Snart ska jag iväg på fika med de andra hemmamammorna från dagis, trevligt!

Kram på er alla!

• maja under eken

Grattis i efterskott Fisk! Har inte haft dator o kunnat gratta i tid. Härligt o få njuta av dagen m familjen!

Har nån tips om mammajeans f långbenta? M lite plats f en putande rumpa. jag e stolt över min putande stjärt men ack va mkt mer tyg d krävs i baken f att inte myntinkastet ska glipa fram. Kan ju inte ha mammajeans m mudd på halva rumpan o andra halvan jeans...

Kram kram

Elvira - Livets Solstråle!
  • förväntan

Hello!!

Har läst allt ni skriver, kul att så flera som inte varit inne på länge

Fisk grattis i efterskott och fy så jobbigt med koliken. Har hört så mkt bra om akupunktur, så hoppas ni ska få bra effekt med den.

Maja, jag ´har samma problem med putande rumpa . Har lånat lite mammakläder o byxerna är alla små över rumpan. Sist köpte jag bra byxor på Lindex där rumpan fick plats. Vet dock inte hur låga benen är, de var dock mkt långa för mig . Ska dit när jag får tid och se om jag hittar något fint. Skulle vilja ha en kjol också och några bra tröjor.

Öz hur mår du idag?

• maja under eken

Lindex har hajat d där m High cut!! Men dom gör inte mammakläder längre lr??

Vi lever lite i varsin ände(ända ) av d där m ben tror jag. Jobbigt m både låånga o korta!

Hur mår du förväntan?

kram

• förväntan

Nej, har lindex slutat?? Vad tråkigt. Finns bara hm då?? VIlken koll man har denna gången. Jo, tack vi mår bra. ett väldans liv i magen, men det är mysigt. Mår nog bättre denna grav fysiskt också. Idag är vi dock hemma, m har varit så förkyld, men imorgon får det bli dagis igen. Hur mår du och magen och illamåendet?

• Mirren

Maja: Jag har köpt två par mammajeans på PoP som jag är jättenöjd med, högt skurna. De är dock alldeles för långa i benen för mig (kanske skulle sitta perfekt på dig) så jag kavlar upp dem ett par varv. I den här graviditeten har jag lika mycket mage redan nu som jag hade när Casimir föddes . Vojne, vojne - hur ska detta sluta?

• maja under eken

Jag ska inte säga att Lindex slutat, kanske bara på min "lilla" ort m 2 butiker.

Va skönt att du mår så mkt bättre denna gång. D går så mkt lättare då, när man redan har en parvel som far runt. Mysigt m rörelserna, längtar efter dom.

PoP provade jag jeans på nu på lunchen. De hade så skumma storlekar kvar. Ska kolla om dom finns i andra butiken. Har ett par fr Elviras grav, vet inte riktigt hur dom sitter men dom var på håret längdmässigt minns jag.

Mirren, har du nya modellen m en mudd upptill som e lägre fram o går lite omlott? Som ger lite stöd o maggen istf att gå upp över hela magen.

PoP jeansen e snygga iaf. Provade en modell m vita sömmar, kändes vårfräsch!

Kul o se dig Mirren o tack för svar!

• ProPPens

Ett litet inflik från en outsider...

Ser att ni pratar mammakläder. Det är bara HM som säljer mammakläder, lindex o Kappahl har slutat helt. Sen är det ju via internet eller specialbutiker man får köpa. Så Maja det är inte bara i din pyttiga stad dom slutat...

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. Thats why we call it the present.
  • Mirren

Maja: Näe, jag har den gamla modellen med mudd. Jag är ganska bred om höfterna så den nya modellen du beskriver lyckades jag inte ens få på mig i stlk 42 - trots mycket slitande . Den gamla modellen satt dock perfekt i stlk 40 . Den mörkblå varianten gillar jag mest (jag har ett par ljusblå också).   

• maja under eken

Jag tror oxå att 40 hade suttit som smäck på mig! Fanns bara 42 kvar o den kunde jag hoppa o hjula i, nästan...

De mindre storlekarna, 36 o 38 i den nya gick fetbort! Blev tajt redan nere vid vaden.......

Aha, hade f mig att dom slutat. Helt värdelöst!! Dom kunde väl iaf ha brallor! Toppar m dagens mode hittar man ju iaf.

På tal om stor mage redan nu. Min kompis e i v16 o hon har redan så stor mage som hon hade i 7:e månaden m första barnet... Skillnad!

Mig tycker jag ff d bara e tjockmage. Fast jag har börjat låta släppa ut den o leker att d e bäbismage..... skönt!

Svar på tråden Minnas XI