• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Joffe
    förväntan skrev 2009-03-12 13:22:04 följande:
    Nej, har lindex slutat?? Vad tråkigt. Finns bara hm då?? VIlken koll man har denna gången. Jo, tack vi mår bra. ett väldans liv i magen, men det är mysigt. Mår nog bättre denna grav fysiskt också. Idag är vi dock hemma, m har varit så förkyld, men imorgon får det bli dagis igen. Hur mår du och magen och illamåendet?
    Innan jag glömmer så ska jag säga till dig Förväntan att det finns lite mammakläder på ytterbyvägen, affären heter väl Bekås/veromoda.

Grattis i efterskott Firren, vad härligt med en bra dag med fam!
    Hoppas att Olivias mage snart svarar på din mjölkfria kost eller att det helt enkelt ger med sig ändå.

Maja, låg och tänkte på er i går kväll, har ju glömt att fråga hur det blev med prickarna men nu ser jag att hon är på bättringsvägen.
    Jag köpte ett par långa jeans på tradera, de är ursprungligen från H&M, jag har ingen putande rumpa (mer hängande) och drar 33/34 i längd.

I dag har vi varit i "stan" ett par ärende, lyckades ta mig in på maxi en snabbis och när jag nästan var framme vid apoteket så vaknade Eddie och han är en otålig själ, ska ha mat NU och inte om 5 min!
    Fick halv-springa med en skrikande bebis på armen och Leon i vagnen, tur att syskonvagnen är smidig att köra med en hand
    Hittade i alla fall en lekplats där L kunde springa runt själv så att jag kunde amma i kylan
    Sen hade vi tur som kom oss hem innan detta snöoväder kom.
  • Meleah

Heeeej...här kommer en gravid mamma som tappat minst 20 ångeststenar idag. Hade mitt samtal med förlossningsläkaren i Eskilstuna och blev beviljad ett planerat snitt. Kändes verkligen som om jag kunde flyga därifrån efteråt. Har nog inte förstått riktigt vilket grubbel det har inneburit för mig.

Ååå, det känns så skönt! Fick ingen exakt dag eftersom det är mitt i semestern, men 15-16 juli någonstans, om graviditeten fortsätter så bra som den gjort hittills.

I går fick vi vårt andra rutinultraljud där vi fick se ordentligt att allt var ok med lillekott vilket också var en enorm lättnad såklart.

Jag känner mig verkligen så stark idag, har stått upp för min åsikt och fått bekräftat att jag har rätt i hur jag känner två gånger nu. Det är inget som jag normalt vågar göra.

★ Vilya 070529 ★ BF 090725 ★
  • förväntan

Meleah, åhhh vad glad jag blir för dig och Grattis till snitt och fint UL. Vad skönt att slippa bära på de där stenarna. Hoppas nu du kan njuta av resten av grav . Då kanske vi får barn typ samtidigt, kommer säkert få över 10-12 dagar, så runt 12-14 juli .

Joffe, vad bra att höra, då ska jag ta en sväng till k-älv och se om man hittar något bra. Ska nog kolla in Pop´s byxor också om de är så fina. Man lever ju i sina mammabyxor ett tag efter också.

Maja visst är det skönt att kunna hänga ut istället för att hålla in . Även här är magen grymt stor. Blir chockad varje gång jag ser mig själv i en spegel. Börjar faktiskt också att märka av magen lite nu när man böjer sig, att det är lite bökigt, men innan dess blev jag alltid förvånad att någon såg att jag var gravid, eftersom jag kände mig som vanligt

• Essi73
    förväntan skrev 2009-03-12 15:44:50 följande:
    och hur är det med Essi och Cirkel idag?? och alla andra också föresten

Faktiskt en liten rapport är på sin plats

Här är det inte bra alls. Igår natt fick jag en (mega)reaktion på penicillinet, jag har i princip sen dess kräkts som om jag vore magsjuk, värre än gravillamående/kräks. Jag har kollat med sjukvården och alla säger att inte avbryta kuren eftersom bakterierna kan komma tbx dubbelt upp och man får isf sätta in en dunderkur pc senare istället. Känns som om hur jag än gör så har jag ändan bak. Så jag kräks som en magsjuk och ligger mest på soffan.

Meleah vad GOTT att du fick igenom snittet, hurra och jätte congrats! Visst är det fascinerande att nu märka hur mkt man grubblade på det trots allt? Vad glad jag blir för er skull

Joffe men ojojoj har du fått en kusin till Boll? En "Nu eller Aldrig"-kid, bara det att Aldrig inte finns i deras vokabulär på ett par år, det är NU som gäller. Tur att du är sån cool morsa, ser hur du stressade men ändå hade the situation under control

Förväntan hur är det själv? Jag har tänkt en del på dig och ditt underbara jobb. Hur känns det? Hur är dagarna? Åååh du måste ju vara med om en massa otroligt varje dag! Hur mår M?

Maja jag kan tyvärr inte råda ang jeansen *s* Min kropp har inte gått ihop med det plagget denna grav så jag har inte köpt ett enda par.

Mirren vad lustigt att du nämner stlk 42, jag föreställer mig dig som en 36/38 Vad roligt hur man föreställer sig varandra bara via skrift.

• förväntan

Essi, nej fy så jobbigt, Fy fasen att välja mellan pest och kolera. KÄnner verkligen för dig. Hur länge ska du bheöva må såhär???
    Jag trivs jättebra på jobbet, så himla kul varje dag. Men nu ska tydligen alla barn som är midsommartillverkade ut så det är helt galet mkt att göra. Hade aldrig velat gå dit om man inte hade så bra stöd från sina kollegor. Känns verkligen som att jag har valt rätt yrke . Men insåg igår att jag bara har typ 7 v kvar att jobba innan jag går på hp. M mår också jättebra, förutom att han är sjuk varannan v. Men han är så himla go och glad varje dag. Ska hjälpa till med allt . Även han har börjat prata "atte ej" (akta dig ) och bigwa (big one ) Så kul med språkutv. Hur mår Boll. Har han fattat något om att det är en bebis i magen?? Vi har läst en bok, "busiga bebisen". Jag tycker den är jätterolig.

• cirkel

Nu har vi varit ute och sskottat snö och gjort en snögubbe. Det har nog kommit en dm snö här!

grattis Fisk i efterskott! Låter härligt att ni kan njuta, det behövs ju verkligen. Hoppas att Olivia blir bättre snabbt!

Essi: Ajajaj, jag lider med dig! Bamsekram och måbramedicin. Men nu är det inte mycket kvar på pc-kuren väl? Även om det känns oändligt när man mår så dåligt... Sa de ngt om hur länge du kan må illa av pencillinet?

Förväntan: Aha, midsommarbebisarna ploppar ut nu. Jag är också en midsommarbebis. Roligt att du har bra kollegor och trivs med jobbet! Hur känns det inför din egen förlossning nu när du jobbar med det?

Maja: Ja, byxor är lurigt... De enda byxorna jag har varit helnöjd med var ett par svarta "finbyxor" från HM som jag köpte förra grav. De kanar aldrig ner, inga muddar eller annat tjafs utan bara en hög mage med reglerbar resår.

Joffe: hua för att amma ute i kylan. Hoppas att brösten klarar sig bra från stockning.

Sofia vill ofta äta varannan timma, trots att jag försöker "uppfostra" henne. Och när jag vill sova ppå dagen innan Emma kommer hem vill INTE Sofia det.
    Idag vägde hon 3765 och var 55 cm, så hon växer så det knakar. Skönta tt hon ökar bra trors hostan. Hostan satt inte nere i lungorna heller, det var skönt att höra.

• cirkel

Meleah: grattis till att du fick din vilja igenom! Skönt! Känns ju extra bra när man har lyckats genomföra ett samtal som man har bävat för.

• Serendipity

maja: Jag är 179 cm lång, och de enda jeansen som är långa nog för mig är faktiskt POPs. Men jag är snål som fan och köper dem på Tradera. Jag har strl 42, och jag tycker nog årets modell är tightare än de gamla -05or i samma storlek jag har från förra graviditeten.

Svar på tråden Minnas XI