• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • maja under eken

God kväll go'vänner!

Kikade in här som hastigast i förmiddags, hann bara skriva i Essis gb.
    Blev så himla överaskad när jag bara trodde jag skulle kika in här o önska Essi lycka till. Shit! Flickan var redan här! Vilken story! Lider m dig att du behövt ha såna många timmar m värkar, men som jag skrev i bloggen - snacka om lön för mödan!

Blev lite tom i huvudet efter förl. berättelsen, d sätter några skumma spår av märkliga känslor dom där berättelserna. Går omöjligt o förklara, d e väl så fängslande o fascinerande att man inte kan ta på orden.

Såg grattishälsningar t Betty, förstår att du har fått jobb. GRATTIS! ska leta tbax t d inlägget o läsa om vad o sånt. Jätteroligt o höra att folk får jobb i dagens läge. D måste betyda att du e som handen i handsken f jobbet!

Hoppas Julia klarar sig fr RS. En kompis ligger inne m sin lilla Minna på USÖ nu, dom har varit där över en vecka. Hon lät inte så orolig, dom e ju så bra där.

Har missat massa, läste ju som hastigast förut.. Läser igen o återkommer.

Elvira - Livets Solstråle!
  • cirkel

Ja, jag slapp som tur var eftervärkar! Väldigt tråkigt för er som får det... Känns de lika hemska som värkarna?

Joffe: Vad roligt att Leon uppskattade nya fs! Det är verkligen ett pyssel att få ihop till kalas när man har en som vill ammas och en annan som behöver underhållas. Skönt att få lite hjälp då!

Emma åkte på en ny omgång förkylning i fredags, med feber natten till lördag och nu är Sofia förkyld IGEN! Amninen verkar inte skydda ett smack.

• maja under eken

Just, Essi. Vad skönt att du kommit fram t att du helt sonika lägger ner amningen o försonas m d. Tycker d låter så sunt o skippa allt dåligt samvete o all ångest. Klart d e mysigt m nappflaskan, man hittar ju sin grej där oxå.

Sen klasarna.... Jag har inte haft sådär asonda blåa klasar men väl en massa sprickor o svullnader som d blir när d e läkta hemorojder. Jag har bajsat m varmvattensduschen spolandes på rumpan sen innan Elvira o nu klarar jag knappt o fixa d utan, blir som en spärr i huvudet.. Varm dusch=då kan man skita utan värsta hemska smärtan.

Tipset e o anv duschen som jag gör. Om du kan göra d utan så tvätta dig noga noga efteråt, d gör svinont om man missar minsta lilla som kan orsaka inflammation. O smörj smörj o be läkaren om Xeriproct, tror jag d heter. Ta en kur m både stolpiller o salva. O drick en massa o ät lagom m fibrer o skippa så mkt vitt mjöl o sött du kan. D e nog de tips jag har...

Kul Betty m drömjobbet!! Klart du kommer bli kvar!!

Jag o familjen var på barnmässan i Karlstad i lördags. D var kul o mkt uppskattat av Viran. Annars har vi d fortsatt rätt kämpigt m massa gräl o jag e så trött på d så jag spyr. Arg som fan har jag varit d senaste dygnet.

Joffe, Eddie ville ju va m o kolla läget. Han måste ju se så brorsan har d kul! Roligt att d togs emot väl av Leon!

• maja under eken

Ne, cirkel! inte förkylning igen!! Usch va trist! Dagis dagis... D där m att amningen skyddar e ju bara skitsnack, rent skitsnack! Jag minns att jag blev ilsken när präktiga tanter hävdade detta..

Eftervärkar hade jag pyttelite samma dag som hon föddes. Hoppas man klarar sig lika bra nästa gång, ser inte fram emot dem. Får man inte ta Citodon lr dyl, dom e ju starkare än Alvedon. Lr du ammar ju inte heller Essi, du borde få ta starkare grejor!

• cirkel

Maja, Nä vad tråkigt att ni inte är sams. Så det var inte nikotinet som var boven?
    Ni får väl ta ett ordentligt snack och reda ut det ni bråkar om? Lycka till och hoppas att det blir bra snart!

• cirkel

Essi: Den värsta babianrumpan försvinner iaf inom 2 veckor eller tom en vecka! Fast klasar har jag inte så stor erfarenhet av, jag hade bara en "Hubert" som vi har kallat den här hemma.

• cirkel

Börjar fundera över vilken syskonvagn vi ska köpa nu. Fasen vad svårt det är!

• maja under eken

njae, d var nog nikotinet oxå plus lite tristess pga jobbet o nu pga att han e uppsagd men får jobba på obestämd tid fast han fasar f o jobba där. Sen kan väl depp över nikotinstopp hålla i sig rätt länge har jag förstått.

prata gör vi o d har vi alltid gjort. men vi möts inge vidare bra. han hamnar sånt försvarsläge att armén skulle bli impad! o d trots att jag pratar utifrån hur jag mår o känner o försöker att inte anklaga..

orkar inte älta om d här, jag e bara så trött på d!

nu ska jag nog sova. kram

• cirkel

Sov gott och kram på dig! Hoppas att det ordnar upp sig snart iaf.
    Dax för sängen här också.

• Joffe
    cirkel skrev 2009-03-30 21:37:07 följande:
    Essi: Den värsta babianrumpan försvinner iaf inom 2 veckor eller tom en vecka! Fast klasar har jag inte så stor erfarenhet av, jag hade bara en "Hubert" som vi har kallat den här hemma.
    Viker mig av skratt.... inget illa menat

RS vill man verkligen inte ha, tur att era kamraters ban blir väl omhändertaget i alla fall Maja.
    Trist med gräl också men som sagt nikokicken saknar man länge och i den sitsen han är i nu gör troligen att han saknar den kicken mer än någonsin, fast det är ju inte ok att betee sig hur som helst för det men det bidrar mkt.

Jag blir också frustrerad till o från mest pga att sambon är borta mkt, i helgen blev jag rätt "putt" på presidenten i hans mc-klubb som ringde och frågade vad F gjorde, just då råkade han dammsuga och han frågade om F hade sin väst på sig för dammsugaren är det enda han får köra nu för tiden!!
    Vad fan!!?? Han har varit i väg flera helger på div klubbar & träffar och även så denna helg + varje söndag kväll, hur mkt ska han vara borta för att det ska duga?
    Jag har träffat mina kamrater utan barn 1 ggn sen L föddes och jag har inte gnäll över det (förrän nu) men han ska komma o gå som han vill annars får han gliringar.
    Dessutom ringer en annan klubb-kamrat och frågar om han renoverat klart sin hoj snart och när han då säger att han bara hunnit plocka isär den så får han ytterligare gliringar. Ska han tillbringa kvällen i garaget när han bara ser L & E 1 timme på vardagarna?
    Hoppas någon av dom säger något till mig snart så att jag kan ge dom en repa!!

Så nu är jag färdig med att spy galla, ville bara få det ur mig och ni fattar antagligen bara hälften av mitt frusterade / felstavade inlägg

I dag har vi varit på FS igen och jag fick skämmas över L som knuffade omkull en liten 1 åring
    Det gick bra annars han var dock lite mer i hasorna på mig i dag än i går.
    Lite meck med att ha med E eftersom jag måste ha med bilbarnstolen så att jag kan förvara honom någonstans medans jag klär av o på L.
    Fick sätta stolen i barnvagnunderredet så jag slipper bära ihjäl mig då det är en bra bit att gå från bilen, frågan är hur man gör sen när man byter stol då får han väl ligga på golvet.
Svar på tråden Minnas XI