• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • cirkel

Joffe: Fy 17 för sambons kompisar och deras gliringar! Har de inga barn själva? Skulle också varit minst sagt irriterad om jag hade fått vara ensam med barnen så mycket. Vad säger sambon? KRAM på dig!

Nu är det ju underbart vårigt ute! 11,5 grader här på em. Jag har börjat få lite färg i ansiktet av att vara på lekplatsen.

Imorgon ska vi åka och klämma på lite vagnar.

• maja under eken

Hoho, vart e alla?

Fy farao Joffe, jag hade brunnit!!!

Lyckas du låta bli o riva av en repa t sambon som inte verkar stå upp f att han har viktigare saker o skita ner sig m än olja?

D e ju en rätt mansdominerad hobby m rätt många mansgrisar, rent ut sagt, i den där mc-branschen... Säger min fördom iaf..

Om inte nån man börjar stå upp f att han VILL sätta sin familj i första rummet, att han VILL träffa barnen hellre än skäggiga, svettiga gubbar i skinnkläder {#lang_emotions_wink} så kommer de ju aldrig sluta komma m gliringar.

Säg åt din sambo o visa lite stake, att d faktiskt e manligt att vilja umgås m sina barn o visa sin sambo både respekt, hänsyn o kärlek.

11,5 grad! Shit va underbart d låter!!! Här var d 2 grader på morgonen o solen skiner, känns som om vi oxå snart kan närma oss 10:an.

Kram

Elvira - Livets Solstråle!
  • cirkel

Nu har vi 14 grader! Sol och l´klarblå himmel. T är pappaledig på onsdagar så vi ska ut i trädgården och greja nu efter lunch.

Det blir troligtvis en Carena Babytravelvagn. Den var lättkörd och smidig. Vekrar gå åt som smör på Blocket, för jag ringde på en som var utlagd sent igår kväll och det fanns redan 4 köpare på tur...

• cirkel

Joffe: Vilken syskonvagn är det som ni har köpt?

Någon annan som har hunnit köpa syskonvagn än?

• Joffe

Hej på er!

En rättelse ang mitt inlägg igår, klart jag har träffat mina kamrater mer än en gång sedan L föddes men inte utan barn... hade ju varit tragiskt annars

Helt rätt att det är väldigt mansdominerat och alla killarna har barn men en av dom har "vuxna" barn, en är heltidssjukskriven och ser sina barn hela dagarna och en av dom verkar inte ha så bra kontakt med sina så därför verkar de tycka det är konstigt när F vill se sina barn när han kommer hem från jobbet.
    Jag vet att han vill göra allt lika mkt men jag är bara så trött på att höra skiten rent ut sagt.
    Man skaffar ju inte barn för att få mer egentid direkt och det får man ju ta.
    "Ger mig ut i strid med de orakade, långhåriga, rakade & skinnvästprydda grabbarna"
    Får väl i alla fall hålla mig lugn i kyrkan på sönd då vi alla ska på dop

I dag har vi varit på förskolan en stund och L hängde mig i benet ganska mkt men mot slutet gick det bättre, naturligtvis var vi tvugna att åka just när det gick som bäst eftersom E skulle till bvc men det är en ny dag i morgon

Cirkel, vi har köpt en UJ och den är kanon men jag har inte testat någonannan så jag har inget att jämföra med. Fisk har en likadan. Betty har ett annat märke på sin tvillingvagn men jag kommer ej ihåg vad.
    Något neg är att jag tycker att liggdelen är på tok för liten för min långa grabb, den kan han inte ligga i så länge till.

• Essi73

Heeej raringar!!

Shit jag hinner ju inte! Hinner inte hänga här *s*.. eller jo, jag hiner visst, jag hinner bara inte skriva. Jag har nämligen kört en halvomvändning och sitter och ammar iaf. Mjölken rann till utav bara den i söndags och för att lätta på trycket så fick Luna leka pump då jag inte lyckades handpumpa inte ens i duschen. Så vi halvammar kan man säga, jag tar det i myyyycket lugn takt utan att sätta press på mig själv. Och herreje vad de kan suga !!! Jag är jättte förvånad över att hon kan suga/smutta 3 timmar på raken.. tröttnar de aldrig liksom??

Just nu ligger hon och solar, damen har lite gulsot, en färg som faktiskt passar henne men vi får ju råda bot på det.
    Dagarna har gått och jag blir bara mer och mer kär, jag är de facto totalt helt jäkla såld på henne. Här är det JAG som hoppar så fort hon säger "Bä"

Ni undrade hur Mio tar det hela. "Med hela sitt hjärta" blir mitt svar. Han är den varsammaste, goaste, keligaste brorn vi hade kunnat önska oss. Så fort han ser henne skall han pussa, smeka, kela och kramas med henne. När han kommer hem från dagis ropar han "Luuuuna", när han vaknar ropar han "Luuuna!", när han ser henne ropar han "Luuuuna". Helt underbart. Så var det från dag 1 och nu känner jag mig helt hormonell då jag vill gråta så rörd jag blir. Allt går med andra ord så bra som vi kan önska oss.

Tack också för svaren om klasarna i rumpan allihopa *s*
    Skrattade åt Cirkels Hubert.. ja du bejb, här har jag en hel famlij faktiskt. Hela släkten, allt från tjocka farbrorn Bert till tvillingkusinerna Kasper och Jesper, faktiskt Jonatan också.

Och angående eftervärkarna, jag säger som Joffe.. fy h...eeeee!! Lite "mensvärk" är inget i jämförelse, mina har varit i födslovärkar-kalibern. Så liksom Joffes vän varnade henne förvarnar jag er.

Nu får jag kila men jag läser faktiskt det mesta ni skriver, mina armar är bara lite låsta.
    PUSS!!!!

• maja under eken

Joffe, dränka en av karlarna i dopfunten kanske? Som statement liksom..
    Jag e inne på en BT lr UJ, känner du inte att du skulle vilja ha en suflett över Leon om d gassar sol på honom? Trist att d e så små liggdelar. Jag kommer ju behöva ha liggdelen på vintern o då lär d bli trångt framåt januari-februari när h*n e 4-5 mån..

Essi, så bra att d hon kan pumpa lilla damen. Två flugor liksom. O så himla bra att du tar d så piano! Du tar d för va d e o inte mer, no krav no förväntningar.

Sugandet går som f oss m datorn när vi sätter ner rumpan i soffan en stund... D går per automatik....{#lang_emotions_laughing}

tårarna rinner här på jobbet när jag läser om Mio o hans hjärta som oxå e proppfullt av Luna. Herregud så underbart d låter!! Att den man älskar mest av alla på hela jorden oxå älskar den lilla nya man oxå älskar mest av allt på hela jorden. underbart!

Undra hur varmt vi har d. Hör måsarna skräna uppe i d blå o *drömmer att jag e vid kusten en solig sommardag o strax ska ta badtofflorna o gå ner o ta ett dopp*

Nån som vet? BT i lyxvarianten, minns inte modellnamn, har den fjädring som den vanliga joggern saknar??

Nu slutar jag strax, Skalman ska va på möte hemma i Fjugesta kl 15 så jag slutar o åker m hem... Nice!!!

Kram

• Joffe

Essi, vad kul att det går bra Skönt att du kan hobbyamma lite och nej de tröttnar ej
    Eddie har dessutom ett oerhört dåligt bordsskick så vi är het genomblöta båda två efter hans orgier Det är mest på kvällen han vill ligga, på dagen är han snabb.

Åh Mio

Håller med om att eftervärkarna var i klass med födslovärkarna men som sagt de är borta nu

Maja, det är en suflett att dra över, har den över just nu faktiskt L sover sen middag ute med sin bror bredvid.
    Du behöver ju verkligen en liggdel som ni kan ha ett bra tag och det är ju jättedumt att den är så liten och jag vill ha min länge över sommaren så han kan ligga i den och sparka.

Mot mattpiskandet

• maja under eken

Men har inte UJ bara en suflett som inte går o fälla ut när man har liggdelen i?
    Trist att dom e så små. Tror BT e lika liten den.
    Men jag kommer ha min Teutonia kvar, vill inte dra dubbelvagnen i onödan om bara ena ungen e med i släptåg..

suck, va tomt d e här!

• cirkel

Maja: Liggdelen för BT var pytteliten, smal fast rätt lång. BT var den populäraste vagnen sa tjejen på Babyproffsen.

Svar på tråden Minnas XI