• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Minna72

Joffe igen, kan du inboxa namnen på den läkare och den hörselpedagog ni träffat/ska träffa?

Aetti 26 mars 2007
  • förväntan

God morgon!!

Joffe, vad tråkigt med örontestet igår, men hoppas att du fått svar på många av dina frågor, för ibland är ju ovissheten nästan värre. Tur att Eddi har en supermamma som ställer upp. Jag tror säkert också att det kommer att bli jättebra.

Rossy, känner igen det där att känna sig höggravid... Jag känner mig mest otymplig och stor, jobbigt att redan i v 25 tycka det är görjobbigt att ta på sig skor, vika upp byxor eller plocka upp något från golvet. Verkligen var ska det sluta ?

Instämmer också att 2-årsåldern är helt fantastisk. M har haft en nej-säjar period, men just nu är att JA. Och det är så kul att han är så positiv hela tiden. M har börjat att säja till när han bajar eller behöver baja i blöjan. Hoppas på att det ska fortsätta tills man slutar med blöja. Nu funkar det det för han är väldigt ANTI toa. Vi har en stor pöl på vårat berg där M badade igår med alla kläder . Sedan tycker jag det är så kul att de är så hjälpsamma, M ska alltid duka när vi ska äta, sött. ja det är mkt kärlek man känner för dessa små barn

Var hos BM igår, mitt tryck hade gått ner lite och blivit mer normalt, så idag ska jag jobba igen. Men det var så himla skönt och min kropp behövde verkligen att vara hemma. Ska till dr nästa v för ev (förhoppningsvis) sjuskrivning resten av grav. Känns ju som att det är ganska överhängande att trycket kommer att gå upp igen när jag varar upp på jobbet.

Sedan har jag även pratat med försäkringskassan, eller de lämnade ett meddelande på min mob. Jag ringde dem för att höra efter om hur jag ska överklaga 50%HP, men då sa damen attt det inte alls har beslutatat ännu utan bara ett förslag??? . Ska sitta med mina chef idag och skriva ihop något bra.

• Pess

Hillo, tittar in med ett livstecken =) Vi mår bra här hemma, och inser när jag läser om alla stressade tvåbarnsmorsor att vårt liv just nu är härligt och behagligt. Precis som ni säger så är tvååringarna underbara. Lovisa pratar och gör sig nu förstådd även med andra och inte bara med oss. Hennes ordförråd verkar vara obegränsat och meningarna kommer med rasande fart. Hon sover hela, långa nätter (igår från 20-08.30 då jag väckte henne) Men fortfarande mellan oss och vi har inga planer på att ändra det ännu. Det är ju så mysigt och passar oss bra. Jag är helt enkelt sprickfärdig av stolthet över henne....på alla sätt.

Jag trivs med att arbeta igen, och Lovisa trivs som fisken i vattnet på sitt dagis. Så livet känns ganska perfekt just nu.

Hade en lång ledighet i samband med påsken då jag och Lovisa först var i skåne och därefter åkte vi vidare mot Frankrike och medelhavskusten. Vädret var nog dock snäppet bättre här hemma än där, men det är ju alltid skönt att komma iväg ett slag.

Vill passa på att skicka en peppkram till alla gravida och er med sjuka barn. Även en extra kram till Joffe.

(...och SJÄLVKLART till mina icke gravida medsystrar i tråden)

• förväntan

Hjälp vad många ord och bokstäver som försvann i mitt inlägg. Varför ser man det först när man postat??? . Skyller på gravidhormomer . Skulle skriva att M är väldigt anti toan och vill absolut inte sitta på den .

• förväntan

Hej Pess, kul att se dig. Kul att du gillar att jobba igen och att L trivs så bra på dagis.

• maja under eken

Joffe, fan va trista nyheter men såklart - så himla bra att d upptäcks nu!!!! Du e så stark o stabil - jag instämmer i kören! Tycker din inställning e imponerande o den kan vinna krig. Eddie kommer klara sig hur bra som helst o han kommer högst troligen inte märka av att han har nedsatt hörsel, inte som ett handikapp d en gång kunde innebära f folk.

Jättekul o se Pess!! Va härlig er Påskvecka lät!! O vad jag känner igen mig i stoltheten över den goa unge man har! Dom e för charmiga när dom pratar o diskuterar m mun o hela kroppen! Sen e jag ff så glad över att både du o jag trivs m o jobba o har ungar som trivs så bra på dagis, vi som var så rädda!

förväntan, va skönt att trycket var lägre! Skriv ihop ett riktigt bra brev, chefen borde veta hur man skriver! Elvira säger oxå till, fast i sista stund.. Häromdan kom kotten i badkaret...

Jag jobbar m den där akademikern idag... Ge mig styrka!! dagens citat: "Ne, jag kan inte dejta en lagerkille! Herregud, jag e ju högutbildad Akademiker!!"

Slutar om 2 h 15 min, counting down..

Elvira - Livets Solstråle!
  • Özlem

Pust o stön nu har killarna äntligen däckat.

Joffe:Så trist med eddies hörsel.Men som alla skriver så kommer han att klara det bra.Speciellt när han har en mamma som du.

Pess:Kul o se dig.Så underbart det lät att ha en 2åring som sover så länge att man blir tvungen att väcka

förväntan:Skönt att trycket e nere.

Naffe:kramen till dig

Jaha där fick jag för att jag skrev att killarna sov.
    Elias gnäller nu.

• Minna72

Blä vad jag känner mig som en dålig mamma. Öki har varit ganska besvärlig på dagis på senare tid. Han blir lätt arg om han inte får som han vill, han gråter en massa om en vuxen försvinner ut ur synfältet, han vill inte sitta still som de andra när de äter... Nu har pedagogerna bett om att vi skall träffa dem nästa vecka för att diskutera vanor hemma och annat så att det flyter smidigare på dagis. Känner mig som världens mest misslyckade mamma...

Svar på tråden Minnas XI