• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Essi73

35 grader och en Pina Colada.. *drömmer mig bort* Men eftersom jag vill ha ALLT så tar jag gärna poolpartyt också Labi, det där lät ljuvligt!!

• Essi73

Öz förresten, hur är Elias? Berätta mer om honom! Hur mår du annars? Hur känns det deppiga? Hur känns allt?

• Özlem

Elias e en mammig/tuttig kille. Ja ngt mer kan jag nog inte säga om honom för han gör inte så mkt
    Jag mår bättre med depressionen.
    Det var så här jag skulle ha mått på Melvin. Skillnaden e som dag o natt. Nu när jag tänker tllbaka så mådde jag jäkligt dåligt då.

Jisses å hinna med 2 barn.Jag förstår dina känslor som du har skrivit om.

Jag hade båda killarna i famnen.M höll på att trilla.
    Genast så skulle jag grabba tag i honom med båda händerna men kom på att jag hade elias.Så frågan i mitt huvud var kasta elias eller låta melvin trilla?.Melvin fick ramla ner.Han grät för att han slog sig.Jag mådde så dåligt för att jag gjorde valet att M fick vara den som skulle skada sig.

Hur är det med er?

• Nafrung

Guuuuud vad jag vill gåpå poolparty och dricka drinkar och käka jordgubbar!!!! AVUNDSJUK!!!

Ska i alla fall på restaurang med tjejpolarna i morrn!

Elias var ju urgullig Öz. Och vad härligt att du mår så mycket bättre denna gång. Jag är redan lite orolig för hur det ska kännas efter förlossningen, även om jag nog vara hade en väldigt light deppighet förra gången. Skulle gärna vilja vara trygg och lycklig bara... Funderar på om jag ska snacka lite med bm om det...

Hoppas att Lillbollen kan gå till dagis snart förresten.

• labilina

halloj,

kom just på att jag missat att gratta till elias!!! GRATTIS, öz m fam!!! superfina namn ni valt till era barn!! skönt att du får må bättre och modigt av dej att dela med dej av det! imorgon kommer en liten svensk elias hit och leker!

en liten rättelse innan jag fortsätter. det blev ännu varmare i em - 40 grader (på tok för varmt). poolen är adams pyttepool. jodå, man kan bli blöt där med men det hela lät väl lite bättre än vad det är. fast vi drack iskaffe! och i goda vänners lag är ju allt toppen. tänk att adams bästa poolare har en mamma som blivit min bästa vän! jättehärligt!

naf, underbart att gå ut och käka med tjejerna. det bör man göra ofta (tänk och jag lärde mig själv att följa mina egna råd,va?! ) har inte kollat mina sköldkörtelvärden än... nästa vecka?!

känner mig lite speedad. drack kaffe för en dryg timme sen, jättedumt men gott! undrar hur natten blir.. *undrar var minna är*

• Joffe
    labilina skrev 2009-04-14 22:15:37 följande:
    halloj, kom just på att jag missat att gratta till elias!!! GRATTIS, öz m fam!!! superfina namn ni valt till era barn!! skönt att du får må bättre och modigt av dej att dela med dej av det! imorgon kommer en liten svensk elias hit och leker!en liten rättelse innan jag fortsätter. det blev ännu varmare i em - 40 grader (på tok för varmt). poolen är adams pyttepool. jodå, man kan bli blöt där med men det hela lät väl lite bättre än vad det är. fast vi drack iskaffe! och i goda vänners lag är ju allt toppen. tänk att adams bästa poolare har en mamma som blivit min bästa vän! jättehärligt! naf, underbart att gå ut och käka med tjejerna. det bör man göra ofta (tänk och jag lärde mig själv att följa mina egna råd,va?! ) har inte kollat mina sköldkörtelvärden än... nästa vecka?!känner mig lite speedad. drack kaffe för en dryg timme sen, jättedumt men gott! undrar hur natten blir.. *undrar var minna är*
    Phu, tur att du kom in och rättade dig lite, målade upp värsta bilden av ett härligt poolparty

ska bara byta en blöja... återkommer
  • förväntan

Hello!!

Är fortfarande sjukskriven, ska till BM igen imorgon för BT. Men jag är så TRÖÖÖÖTTTT. Tvingade M att sova en stund med mig på morgonen. Går runt i en trött-bubbla.

Labi kommer gärna på poolparty, spelar ingen roll hur liten pool . Men 40 grader och gravid... du får nog komma hit på poolparty istället.

Naffe vad kul med att gå ut med tjejerna. Måste fixa något med mina kompisar snart.

Öz, vad fin E är och jättefint namn.

Essi, hur är det med Boll?? M var också prickig länge och har fortfarande lite ärr kvar, men blir bättre hela tiden. Hur mår L??

Fisk hur har ni det?? Har det blivit bättre??

M har äntligen fått sitt eget rum och sovit där i 2 nätter. Han har ju totalvägrat sin spjälsäng jämt. Men nu har han fått en stor säng i sitt rum och sovit där helt själv hela nätterna. Är helt chockad att det gic kså lätt. Var inne 1 gång inatt och stoppa om honom och han somna om som en stock. Sedan kom han in till oss vid 6-tiden. Helt ok. Han kanske tycker det är jätteskönt att slippa knö med mamma, mage och pappa

SÅg ett par coola leggins som jag ska pröva idag, ser ut som jeans, men mjuka och med resor i midjan.

• Joffe

Im back, fick amma och prata lite också, E är väldigt snacksalig

Jag hoppas verkligen att alla våra sjuklingar blivit bättre i dag, rs, öron infl, förkylningar o koppor är verkligen ingen höjdare

Vad bra att det gick så bra att få melvin att sova i stor säng, jag tänkte att jag och Leon ska bädda hans stora säng sen när han kommer hem från förskolan sen får vi se om han vill ligga där, han är väldigt kär i sin spjälsäng

Öz, fantastiskt att du mår såpass mkt bättre denna gången!
    Inte lätt att välja vem som ska slå sig

Leon åkte till förskolan under prostest i dag igen, det har varit ett för långt uppehåll nu under påsken så det blev lite att börja om igen, känns inte bra när han säger INTE innan vi ens kommit dit   blö blö, känner mig som världens hemskaste.
    De har i alla fall inte ringt så han har väl det bra nu!

I dag ska jag till MVC, det är heller ingen höjdare Har lite prob som jag känner att jag vill ta upp och jag ska trol sätta in en sprial idag.

I morgon är det heldag på SU igen med Eddie och igår var det BVC, hoppas nästa vecka blir lugnare! Nästa grej är väl Eddie vacc den 23.

Ang försäkringar, var har ni som har villa era försäkringar och var har ni era barn/s?
    "surar på trygghansa som inte vill försäkra Eddie" (de tar ett beslut när inte ens undersökningen är gjord)

• Minna72

Hurra vilken rusch (stavning? ) det blivit här plötsligt! Kul!

Elias (skall strax in och kika på honom), om vi hade fått en kille till tror jag han hade fått det namnet. Fint, och funkar på många språk!

Några 35-40 grader ({#lang_emotions_cool}) har vi inte här, men däremot har solen äntligen behagat sig hitta hit till oss uppe i nordost. Under hela påsken hade vi bara en eftermiddag med sol, övrig tid var det slask, regn/snö, och grått grått grått... Det bästa av allt är ändå att stadens hockeylag tog guld igår. De vann finalmatcherna med 4-0 (!) toatlt. Min M hoppar ju ibland in som deras fysioterapeut så det var många rörda glädjetårar hemma i TV-soffan igår. Laget har aldrig tidigare vunnit och inte varit ett topplag sedan i början av 90-talet så sta'n är helt uppånervänd här. Nu är chansen ganska stor att M och jag kommer artt bli inbjudna till segerfesten/-banketten som nog kommer hållas snart. Känns lite coolt!

Öki utvecklas i rasande tempo och pratar otroligt mycket, svenska och finska i en salig blandning. Var förresten på föräldramöte igår som kom sig av att några av oss retat oss på att kommunen stänger vårt dagis vid alla typer av ledigheter och barnen som då behöver dagis (t.ex. under höstlov, eller under juni månad) flyttas till andra dagis. Hur fungerar det hos er? Är dagis alltid öppet? Hur fungerar det under semestrar osv?

Nope, nu måste jag återvända till jobbsakerna.

Kram! 

Aetti 26 mars 2007
  • Joffe

Innan jag loggar ur .. Hej minna

Vår förskola har stängt 4 veckor på sommaren och då blir de barn som måste ha plats flyttade till ett annat stället men sen är det bara stängt röda dagar.

Svar på tråden Minnas XI