• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Nafrung

Ojoj, stackars lilla Olivia. Och guuud vad jobbigt för er också Fisk. Jag hoppas verkligen det är lite bättre nu. Krya-på-er-kramar från oss!!! Och till Essi och småbollarna också förstås!

• Özlem

hej hopp

Fisk:Krmen till er.Vad jobbigt att lillan har åkt på rsvirus.Hoppas attr ni alla kryar på er så snart.

Essi:stackars mio som har vattenkoppor.Krya på dig.

Ursäkta om jag inte har skrivit om ngn.Jag har bara skummat lite lätt.

• Özlem
    Essi73 skrev 2009-04-06 21:14:58 följande:
    ...Jo en fråga, tillbaks till amningen:-Tyckte alla ni som ammar/ammade att det var/är ljuvligt lyckorusigt att amma? Jag sitter som sagt och väntar på att den känslan skall infinna sig men den kommer inte. Eller, har inte kommit än. Så; tyckte alla ni att det var så?
    Det undrar jag me.
    Med M så kände jag det.Men med Elias så gör jag inte det.
    Vad e det för fel på mig?Nu när amningen fungerar så känner man ingen rus.
  • cirkel

Öz: Inget fel alls! Det är nog inte så många som känner det.

Fisk: Fy fasen vad ni får gå igenom mycket. KRAM på dig! Hoppas att allt är bra med Olivia nu!

Essi: Hoppas att Mio mår mycket bättre nu! Allergimedicin kan minska klådan för honom. Vi fick Tavegyl i flytande form till Emma när hennes hud var som värst, hon hade eksem på fötterna som hon låg och skavde mot lakanen.

Minna: Härligt att komma till lite värme! Fast påsken var ganksa varm och solig här också.

Hoppas att ni har haft en bra påsk!

Nu mpste jag väcka lillan och ge henne mat. Så himla dumt att inte kunna promenera med vagnen till dagis, då hade jag inte behövt väcka henne. Nåja, till hösten måste vi ha fått plats på det näsmaste dagiset iaf, då blir allt mycket lättare.

• cirkel

Maja: Härligt med sandlåda! Emma ska också få en, fast bara en mini för vi har inte så mycket gräsmatta. Hon älskar att greja i sand.

• labilina
    Essi73 skrev 2009-04-06 21:14:58 följande:
    ...Jo en fråga, tillbaks till amningen:-Tyckte alla ni som ammar/ammade att det var/är ljuvligt lyckorusigt att amma? Jag sitter som sagt och väntar på att den känslan skall infinna sig men den kommer inte. Eller, har inte kommit än. Så; tyckte alla ni att det var så?
    Özlem skrev 2009-04-14 13:10:26 följande:
    Det undrar jag me.Med M så kände jag det.Men med Elias så gör jag inte det.Vad e det för fel på mig?Nu när amningen fungerar så känner man ingen rus.
    faktiskt ingen aaaaning om vad ni snackar om... kände inte ett enda rus under de 10-11 månader jag ammade adam. var bara så otroooligt trött och superhungrig hela tiden. fast jag intalade mig under tiden att jag gjorde ett bra jobb och var glad åt att jag kunde amma (jag var ju tidigare övertygad om att det inte skulle gå...)

vad gör ni alla idag?

vi har hade poolparty här i förmiddags! ca 35 grader idag och adams bästa pooooolare kom över. åt jordgubbar, kladdkaka och grädde mellan varven. finns mer så har ni lust att komma över så dukar jag gärna upp!

adam har numera dille på att häva all mat i golvet, fastän han är hungrig. på ett milliögonblick har han slängt gröttallriken i golvet. gaaaaaaaaaaaaaaaahhh. är det bara att gilla läget (strax två år) eller finns det något att göra?! inget mer designporslin åt honom... *learned it the hard way*
  • Essi73

Labi nej jag har inte heller fått erfara vad de lyckliga rusiga (och jag menar det inte som sarkasm!!) har erfarit! Mitt enda rus var av det mörka slaget. Jag har nu faktiskt lagt ner amningen helt, Luna har inte sett skymt av mina tuttar på 1 vecka tror jag det är. Jag får ändå pumpa ut en del för att fasa ut, till och med att pumpa ger mig neggo-rus.

Här har Boll fortfarande koppor Några stycken som VÄGRAR spricka och skorpa till sig så han är hemma ännu. Det skär i mig för han sååå längtar efter sina småpolare. Luna har blivit förkyld, hurraaa och det skär i mig för det med. Det skär mycket i mig nu *småskrattar*...

Öz, åhå ja det är en Elias minsann! Ser fram emot bilder snart, han måste vara jätte söt

Naffe jag har inte hunnit kommentera det men vi hade också ett mycket litet bröllop ju. Bara familjen inbjudna, ingen fest eller så. Eller tja, vi hade bjudning hemma följande helg då våra vänner fick komma och äta gott med oss och fira oss, that's it. Megaskööönt tyckte vi, så det kan jag bara varmt rekommendera

Oj oj nu vrider sig Luna i min famn så det är bäst att runda av. Det blir mycket matande och förfäääärligt mycket bärande nu. Bolls bärfistakter känner jag DEFINITIVT igen i henne, jag har nog fått en till av det slaget {#lang_emotions_heart}

• Özlem

Ooooo labi poolparty o 35 grader.Sotis jag är.Vill oxå ha poolparty eller skippa de ge mig 35grader o en pina colada så e jag nöjd

Essi:Stackars mio som fortfarande e sjuk.
    Elisas brås på sin mamma vad gäller skönhet

Svar på tråden Minnas XI