• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Minna72

Hej!! Jag blev alldeles jätterörd av din berättelse Joffe. Vilken mjuk liten stålman han är, din Leon!

Grattis idag till MBoll! Och grattis i efterskott till Bettys grabbar!

• Minna72

Och just ja, Öki var V-Ä-L-D-I-G-T mammig runt sin 2-årsdag. Nu har det lugnat sig.

hej Maja!

• Joffe

Det var ju listan med alla barnsfödelsedagar jag skulle kika på och nu har jag ju missat!
    Hänger med på Minnas grattishälsning

Maja, krya på dig snarast, det är så segt med vårförkylningar.

Ja, Leon var verkligen en stålman hos doktorn

Här är det tvärtom ang mammighet, när pappa är hemma duger inte jag.

Cirkel, hoppas E är bättre så hon kan gå till FS i morgon.

Leon verkar ha börjat trivas mkt bättre på FS och det är skönt för mammahjärtat, han äter och sover bra.
    Äter gör han för övrigt inte nått här hemma, han vill bara dricka och äta frukt o grönsaker, i stort sett vägrar allt annat.
    Hoppas det ger sig snart.

I dag har det varit "julafton" här hemma, på posten kom en bok från farfar, en bok om spöket laban och man kan trycka på en knapp så säger boken BU
    Sen kom morfar med en 3 hjuling Nu ska vi öva på att cykla

Skrik skrik ... återkommer

Kan tänka mig att JJ-fam är fin

• Özlem

Grattis i efterskott våra 2åringar!

Grattis Mio!

Grattis till en tjej till Maja!

Joffe:Vilken duktig kille du har.

kram till alla

• förväntan

Massa grattis till våra 2åringar!!! HURRA HURRA HURRA och massa till Boll idag!!!

JOffe, åhh vilken liten hjälte Leon är. Verkligen duktig och tålig. Jättefina bilder på dina 2 grabbar .

Maja krya på dig, jobbigt med halsont. Har du Bafucin hemma?? Det är skönt vid halsont.

Cirkel, jag kanske ångrar att ha båda hemma samtidigt . Fy så jobbig situation. Hur har dagen varit idag? Är du nöjd med din syskonvagn, jag är sugen på en sådan.

Var hos BM igår, bt normalt igen vilket är väldigt skönt. Ligger nästan högst på SF-kurvan , men bebis ligger nog nästan 5 cm ovanför bäckeningången så det kanske inte är så konstigt . Önskar den kan flytta ner för jädrans vilken halsbränna jag har .

• cirkel

Grattis Edwin, Jonathan, Alexander och Mio!

Öz, vad roligt att se dig! Hur är livet som 2-barnsmamma? Har ni börjat komma in i ngn slags rutin?

Joffe: Åh, vad skönt att Leon gillar sitt dagis mer nu!

Jag har fortfarande ont i halsen. Så illa att jag är tvungen att ta värktablett på kvällen för att kunna sova igår och idag.
    Maja: Hur länge hade du ont?

Idag har jag varit och shoppat. Jag skulle ha tag på ngt att ha på mig på dopet, men jag hittade ingenting jag tyckte var snyggt, så det blev en del kläder till Emma och en solhatt till Sofia.
    Usch, jag kände mig hopplöst ful i provhytterna. Jag vet fortfarande inte vad jag ska göra med mitt trista hår så nu åker det av nästa gång jag ska till frissan!

• cirkel

Åh, vad bra att bt var normalt igen, Förväntan! Det hade ju varit illa om det blev havandeskapsförgiftning.
    Syskonvagnen är kanon! JAg tycker att det är en fördel att inte syskonet kan nå den lilla som ligger och sover för annars skulle E nog göra allt för att väcka S.

• Minna72

Cirkel, det är inte halsfluss du har? Då brukar det göra så där ont så att man måste ta värktablett och det blir liksom inte bättre heller. Har du känt dig febrig?
    Jag hade halsfluss nu senast i somras och halsontet gick inte av för hackor. Hade ingen som helst snuva eller några andra förkylningssymtom (förutom lite feber) så läkaren kunde se att det var ett solklart fall och jag fick penicillin som hjälpte.

Just ja, grattis i efterskott till Edwin också!

• cirkel

Minna: Tack för tipset! Hmmm... Jaghar kännt mig lite varm/svettig då och då, men jag tror inte att jag har haft riktig feber. Jag tog tempen nu och hade ca 0,5 grader mer än jag brukar. Jag får ringa sjukvårdsupplysningen och fråga. Det går ju aldrig över!

Inatt hade jag grus i ögonen och tänkte "NÄE, inte ögoninflammation också!". Jag vet inte om jag har fått det, har inte sett ngt var i ögonen än. Jag är så trött på att familjen är sjuk nu.

Nästa söndag är det dop och innan dess kommer min syster hem från Australien (hon bor där) så då vill jag att vi är friska!

• Minna72

Just det att "det går ju aldrig över" är ju just typiskt för halsfluss (om man inte får antibiotika). Känns det som en stor vass klump i halsen och drar du dig för att svälja bara för att du vet att det kommer göra så nedrans ont?

Vad det än är, så hoppas jag att du snart mår bättre!

Svar på tråden Minnas XI