• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • maja under eken

Hej!

Grattis till födelsedagsbarnet ju!! Missade d igår. O Bettys grabbar har fyllt år oxå, grattis till de guldkillarna oxå!!

O tack för sympati f halsont, men d var inte jag som hade ont i halsen - d var ju cirkel!

cirkel, blev d BT för er del? Jag ska nog köpa Herus (kär fl-vän t mig) svarta BT, skulle vilja haft röd egentligen. Men hon säljer den f halva inköpspriset utan liggdel o den e en 07:a, rätt bra pris va? Typ 2500:-...

Kram alla!

Elvira - Livets Solstråle!
  • cirkel

Minna: På dagarna är halsen hyfsat bra, men på kvällen gör det superont och då drar man sig för att svälja. Ibland är det bara ena sidan av halsen som gör ont.
    På sjukvårdsrådgivningen sa hon att jag skulle vänta en vecka (!) till om jag inte får riktigt feber, innan jag söker hjälp. Låter länge tycker jag...

Maja: Japp, en BT. Superlättkörd! Bra pris ja, de går åt som smör på blocket och ofta ligger de runt 3000 kr där.

• Joffe
    cirkel skrev 2009-05-07 12:32:19 följande:
    ojojoj, är det detta som väntar oss?! : www.familjeliv.se/Forum-3-169/m43722023-4.htm...
    Ha ha Förhoppningsvis så minimeras det "problemet" lite när man har en pojk
    Det är för sött

När jag hade halsfluss så lät jag annorlunda när jag pratade, grötigt och hade ont som satan.
    För någon månad sedan så hade jag också ont i halsen fast på ett annat sätt och det satt i läääänge och precis som du Cirkel mest på kvällen, till slut gav det sig dock.

i dag har jag varit hos psykiatrikern, fick lämna L på fs 8,15 istället för 9 för att hinna dit, det regnade som sjutton så jag och E var genomvåta och då ska man i väg till ett hysteriskt göteborg!
    Till slut kom vi i alla fall dit, lite blötare än innan och jag kände mig uppretad eftersom jag egentligen inte ville dit.
    Tyvärr får jag säga att det inte gav mig något och han satte väl mer griller i huvudet på mig än vad jag hade när jag kom dit.
    En halvtimme senare var vi ute i regnet igen, bortkastad tid enligt mig.

Nu får jag sätta fart, Leon kommer strax hem, mormor hämtar honom i dag
  • cirkel

Joffe: Hur länge satt ditt halsonda i? (så jag vet vad jag har att vänta mig.)
    Tråkigt att behöva ta sig in till Gbg i ösregn när det inte gav ngt...

Jo, det blir väl inte så hiskeliga kombinationer av pojkkläder kanske. Värre kanske om pojken har en syster och vill låna kläder!

Just nu är jag sur på dagis... Jag ska vara med i en föräldragrupp på BVC för att lära känna folk eftersom vi är ganska nyinflyttade. det är till en början 3 ggr babymassage som börjar kl 13.30. Emma slutar dagis kl 14 så jag frågade om hon kan vara kvar max 1 tim. Det gick inte. Det verkade dock som att de inte fattade att det var BVC som anordnade babymassagen så jag hoppas att de ändrar sig.

• Betty2

J och A tackar för Grattis!

GRATTIS i efterskott till Edwin och Mio. Nu kanske jag har missat någon? Det var ju MÅNGA som föddes i början av maj har jag för mig.

Här har det förresten oxå varit lite extra mammigt nu en period. Lustigt att det verkar vara samma för så många. 2-årsdagen och 2-årskalaset har varit lyckat. De fick massor av presenter och verkade glada över alla. Alexander hade t.o.m lärt sig att säga "ÅÅÅååhh" sådär inlevelsefullt när han öppnade paketen. Och Jonathan blev enormt glad över att äntligen få en egen klocka (av farmor), eftersom han alltid vill låna våra och sätta på handleden. När man frågar honom nu vad klockan är svarar han alltid "halvschuuu".

cirkel: Jobbigt med så ont i halsen. Hoppas att det snart blir bättre alt. att du går och får antibiotika om det är halsfluss.

maja: Om du är på jakt efter röd liggdel (till den svarta BT:n) och har vägarna förbi Gbg så har jag fortfarande en sådan till salu. (Ena är såld.) Oxå 07:a alltså, tror att det bara var den årgången som fanns i rött? (Vi hade förresten svart vagn och röda liggdelar, men eftersom vi hade två liggkorgar samtidigt kunde vi ta bort sittdelstyget under tiden vi använde liggkorgar.)

Joffe: Jag blev oxå imponerad av Leon som klarade undersökningen så bra. Stackars småttingar som får stå ut med så mycket när de fortfarande är så små...

• Essi73

Kommer in och sänder massor med till Födelsedagsbarnen som jag har missat att gratta hittills!
    Jag kan bara inte fatta att de fyller TVÅ år. Jag blir alldeles rörd... snacka om små egna individer!

Och så vill jag också tacka för gratulationerna till Boll !! Dagen blev en riktigt mysig dag även om vi väljer/valde att inte fira med kalas i år (känns som om vi har fullt upp just nu9. Vi tar igen det nästa år istället då Boll, den som fyller år, antagligen förstår mer då. Igår förstod han iaf att vi sjöng för honom och blev så blyg så blyg varje gång. Ursött!

Har knappt läst igenom, bara ögnat men hoppas att alla har det toppen, übertoppen!!

på er!!

• förväntan

Betty, nej, finns det inte längre nårga röda BT att köpa?? Jafg vill ju också ha en röd vagn . Men det fanns en ny färg tror jag indigoblå som verkade fin också´. Vad kul att kalaset blev lyckat och att J fått en fin klocka. M har en klocka hos mormor och morfar och den har han på sig hela tiden när han är där . Hur påverkar det dig med jobb nu med privatiering av apoteken?? Vad tycker du om det?? Tycker det är bra om det finns fler än 1 apotek som är öppet på helgen

Essi, vad sött att boll blev blyg när ni sjöng. Ja fullt upp kan man väl lungt säga att ni har . Men finsång av mamma och pappa och lillasyster är nog ändå bäst . Eran ståbräda som ni köpte var det till bugaboo?? Vad tycker L om vagn??

• förväntan

JOffe, vad trist att det var så dålig psykolog du fick träffa som satte mer griller i huvudet på dig.... och inte roligt att behöva åka under rusningstrafik. kul att höra att L gillar dagis bättre nu. M avskydde också dagis under inskolningen, men nu älskar han det, extra lätta att lämna är om de ska ha fruktstund samtidigt, man kan nog alltid muta honom med mat .

Cirkel, usch för att ha så ont i halsen, jag förstod det fel igår. bafucin säger jag till dig också . Lindrar väldigt skönt i halsen. Annars är det väl som alla andra kloka skriver att du kanske behöver ta en sväng till dr.

Nu håller den här ungen i magen på att ta sig ur genom min mage. Varför ska de hålla på och strecha på det där viset?? Det gör ju ont!!!

Svar på tråden Minnas XI