• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • förväntan

God morgon Cirkel . Vad jobbigt att ögoninfl är tillbaka. Skulle ringa BVC eller VC när det blirivt så långdraget. Vad kul att din syster kommer. Hur ofta brukar hon kunna komma hem? Har inga bra råd ang blöja och klädbyte. M göra också så till och från. Antar att det är deras integritet som byggs upp. M har börjat tycka det att jobbigt att bajsa och tror aldrig han gör det om han är på dagis eller med någon annan än oss föräldrar. Har har börjat att bli medveten om att det luktar illa. De kanske kan sluta med blöja istället , fast då måste de ju vilja gå på toa.

• cirkel

Minna: Nä, tyvärr... Hade det idag, men den var inte heller lätt att få på en sprattlande Emma... Försöker få henne att ta på den själv, men det funkade inte imorse. Byxor kan hon ta på själv, utom att dra upp dem över rumpan.

Förväntan: Det är inte så ofta hon kommer hem. Senast var till vårat bröllop för 4 år sedan. Har ni haft en bra helg hela familjen nu när C har kommit hem?

Naffe: Åh, vad kul med bröllop!!! Du får gärna berätta lite mer!

• Joffe

Grattis till Öz lille Melvin

Hinner ej skriva mer just nu

• Pess

Hejje på er,

Måste titta in med ett rungande GRATTIS till alla nyblivna tvååringar....Underbara ungar.

Hoppas allt är bra med alla mammorna med

• maja under eken

Hej Pess!! O alla andra!!

Jag hinner ju aldrig in o skriva tycker jag!

Stort GRATTIS t alla 2-åringar, herregud va stora alla blir!! Fattar inte att d snart e Virus tur o fylla 2, vart e min bääääbis!?

Kära Fisk, jag hoppas att du får ladda energi nu på stubinen! D måste du! Kan inte mannen va lite f-ledig lr nåt, så du får ladda om? Kan du bli sjukskriven o han va hemma m lillfisan?

Vart e Jj egentligen!? Hooohoooooo!!!

cirkel, du har säkert testat o byta på stående fot oxå? Torka av värsta bajset o ställa busungen/ilskebiggan i badkaret o duscha stjärten? Annars e d nog trägen som vinner...

Betty, jag kan mkt väl tänka mig o köpa din liggdel! Ska kolla om vi kan få kompisen som bor i Majorna o hämta d lr om vi kommer ner nåt i sommar. Jag hoppas på d sista, längtar t kusten! Om du orkar vänta m o sälja t dess.. Iofs kan du få pengar innan ju!

Vellevira fick oxå tbax ögoninfl lite nu innan helgen. Men mkt lite. Jag har kört m Supranettes servetter o Noviform. Sen Alcogel på händerna o egen handduk t hennes händer o ansikte, byte av örngott ofta! Antibiotikasalvan ger marginell effekt o kortar knappt ner sjukdomstiden nåt alls, sa dom t mig när jag var på VC. Tror dom bara ger d om man har asont o feber.

Jag vill oxå höra mer om bröllopsplanerna o jag vill oxå ha vit princesstårta, gud va gott!!

Jag mår jättebra o e verkligen pigg nu, så vansinnigt skönt. Kräktes en akutspya i lördags, men jag fick skylla mig själv. Jag drack bara min morgonvälling o skippade macka, magen ville ha mer mat!

Jag har ett par frågor! Vad e en OTIT-kontroll!?!? Elvira ska på d nästa ons..
    Andra frågan, när tusan ska man t BM vid andra barnet!? Jag passerade halvtid i lördags o jag har varit där en gång.. O vem kontaktar vem? Hon mig lr jag henne...?

Kram, d blev visst 3 frågor..

Elvira - Livets Solstråle!
  • Pess

Maja, otit är öroninflammation. SÅ jag antar att det är en efterkontroll för viran efter nån gammal otit hon haft

Bm-besöken är glesa med andra barnet, ffa i början. Dessutom är det olika för olika landsting, men runt vecka 27-28 är inget ovanligt. Ring nu i veckan och hör....Det är säkert så att du själv får hålla lite koll.

• maja under eken

va!? Hihi, hon hade ju en pytteinflammation, knappt värt o sätta pc på.. Men samtidigt bra att dom kollar upp!!

Tack pessan för svar!! Jag får väl ringa. Jag glöömer ju bort d, kom på d häromdan när jag tyckte att jag missat nåt denna grav.. Man hinner inte tänka..

Elvira - Livets Solstråle!
  • cirkel

Grattis Melvin!

Maja: Aha, så Viran fick också tillbaka sin infl... Trist! Jag kör mer up&go, hon står upp/springer runt och när jag har henne i knät vid blöjbyte sprattlar hon med benen och skriker... Men ikväll slapp vi utbrott!

Hej Pess! Läste att ni ska flytta, kul! Berätta om nya lgh!

Sofia ska få sin 1:a spruta imorgon, tyvärr måste nog E stanna hemma från dagis pga ögonen. Får se om det har kommit ngt klet inatt sen.

Natti! Är supertrött nu...

• Betty2

maja: Aj då... Den andra (sista) liggdelen blev faktiskt såld i fredags kväll, och jag har inte tänkt på att gå in i tråden o skriva det. Sorry... (Var ganska oförberedd på det, eftersom det var en person som först skrev att han ville betala ett betydligt lägre pris. Sedan ringde han på fredagen och erbjöd sig att komma samma kväll för att köpa den för mitt lägsta tänkbara pris.)
    Hoppas att det löser sig för dig ändå, så att du får både vagn och liggdel som du vill ha det.

Dags att sova nu, så jag får skriva mer en annan gång. Kul att se Pess i tråden.

Svar på tråden Minnas XI