• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • förväntan

God morgon!!!

Maja fick du tag på din BM igår?? Hur är klådan idag?? Jag brukade ha lite klåda förra grav, men främst när magen växte mkt och det stramar i huden. Hoppas inte att det är av någon allvarlig anledning som du har klådan. Hoppas också att du kan äta dubbelt så mkt lunch idag!!!

Minna, vad rolig öki är och verkligen duktigt att han kom ihåg blomman . Och vad underbart att han lugnat ner sig och utvekclats så mkt.

Pess vad kul att att ni hittat en ny lägenhet, berätta mer. Hur är det med er?? Trivs du bra på jobbet?? Du har ju värdens bästa jobb . Hur är det med Urgo?

Jag har varit så himla motiverad till att föda vag denna gången. Men nu börjar denna bebis också lägga sig som M. Den är ju säkert inte mindre än honom och jag börjar känna att det känns lite jobbigt att om man måste gå över tiden. Jag vill så gärna föda vag, men känns lite jobbigt om allt tenderar att bli samma som sist. Vet ju att det inte behöver bli så, men det påverkar ändå min inställning negativt. Önskar bara att denna ungen kunde lägga sig helt tvärt om än vad M gjorde....

• maja under eken

Hej!!

Tack för all respons om kliandet!

Jag tolkade ditt svar Naffe så som du menade. Men d var nog klokt av dig o förtydliga, om jag hade missuppfattat - men e inte o leka m humörmässigt när d kliar överallt Har tom stått d i texter på tex Growing People (tror jag d var) Att man behöver få stöd o förståelse o att man blir en ilksen en... Roligt tycker jag.

Jag e mkt bättre men ska på provtagning imorgbitti, d kliar itne lika mkt men utslagen e kvar. Jag e samtidigt torr som fnöske! O jag har aldrig smörjt så mkt som nu... Jag e en sån som aldrig anv bodylotion men nu har jag smörjt m krämer, lotion, olja i badet o på magen... O så blir jag torrare...

Jag tror att d bara e "vanligt kli" o ingen bråkande lever, men bra m koll.

Ska man undvika Hydrokortison? Jag ska ju t solen om ett par veckor, kan kortisonen påverka negativt o typ ge fläckar lr att man blir röd?

Tack Betty för att du trots trötthet skrev t mig igår kväll. Hoppas du sov gott sen.

Hinner inte ge mer erspons, ringer som fan här o snart lunch. Men d ger tröst o höra att Öki kommit ut som en lugnare o gladare unge. Min har en tendens o bli ilsk o vägra både d ena o d andra... O tillsägelser rinner av som vattnet på Kalle Anka...
    igår blev vi osams i sängen o jag blev så arg så jag var hes efteråt, då har man liiite f hög röst.... Jag låg o låtsades sova efter d o tårarna rann, dåligt samvete!

Varma fötter vore skönt, iaf varmare. Mina e kalla som vanligt. Däremot så krampar d o e sendrag f jämnan.

Kram så länge..

Elvira - Livets Solstråle!
  • cirkel

Maja: Usch vad kämpigt med klåda. Jag hade ngn oförklarlig klåda på kroppen en gång, (när jag inte var gravid) jag kliade så att jag fick blåmärken, inte kul alls.

Man ska iaf inte ha kortison när man solar, vet inte om det påverkar om man använder det innan.

Maja, blev du osams med E eller Skalis? Väldigt tråkigt vilket som...

Minna: Åh, vad roligt att höra att Öki har utvecklats massor och att det förhoppningvis kommer ngt gott av utbrotten.
    Emma har lugnat sig nu och de senaste mornar och kvällar har det funkat fint!

Förväntan: Vad var det som hände förra förlossningen? Tråkigt att du ska behöva vara orolig. Kram!

Betty: Hoppas att du har fått vila ut lite!
    Jag läste "Inte enklare än så" av Kajsa Ingemarsson och blev lite skraj måste jag säga. Livet som heltidsarbetandesmåbarnsförälder är verkligen inte lätt!

• maja under eken

Nu har jag lite dötid, kan inte fler komma in o roa mig lite?

Du får så gärna fnissa åt min "minishoppingrunda" Minna. Men mer pengar... Jag vet inte va som hänt denna månaden, men jag har 211 kr på mitt konto just nu, o då har jag ändå fört över 500 extra... Jaja, än pissar inte hundarna på mig.

Så söt historia om blomman, han visste minsann varför han pratade lite nasalt. Vart i Grekland ska ni? Min kompis åker dit nu på måndag, Cypern tror jag d var.

Kul att dom märker skillnaden så tydligt på dagis, d e ju gott betyg på er uppfostran oxå!

Elvira älskar oxå blommor, allt som växer e blommor. Från träd till gräs. Undrar oxå hur lilla Lovisa mår, o hur mamma mår såklart!

Hur låg M förväntan, huvud upp o fötterna ner? Rätt i alla andra sammanhang utom vid födsel.. Hoppas du misstänker fel! Trist att d ska grusa inställningen, hoppas du snart får veta o får rätta in dig i bra tankebanor igen.

Dubbelt m lunch blev d väl inte direkt.. Började m att skjuta på lunchen en halvtimme o d resulterade i en kräkfest m de rödaste ögonen jag nånsin haft, inte kul när man e på jobbet... Sen var ärtsoppan så salt så jag höll på o avlida, d blev 3 pannkakor ist... M sylt o grädde som bomull i magen... Men d var gott o nu mår jag bra. Jag måste lära mig att jag måste äta regelbundet, d e verkligen A o O i mitt liv just nu!!

Vart e Essi egentligen!? Har inet hört ett ljud på flera dar va? Hohooo!! Hoppas allt e bra!

Ja, jävla TryggHansa... Jag som nyss tecknat den dyra gravidförsäkringen o hus o bil o allt har vi där... morr på dom! Fast vi vann ju biljetter t Kolmården..

• maja under eken

Aha, inget Kortison i solen! Tack!

Jag blev osams m elvira... {#lang_emotions_embarassed} Hon for upp o ner o babblade o sjöng o pillade o skulle gå ner (på nedervåningen=inte sova) O jag blev arg så jag "höjde" rösten så d sen sved hela kvällen..... Fast vi blev sams innan hon somnade. Jag talade om hur mycket jag älskade henne o att hon var världens finaste osv.. Hon låg o klappade på mig o vi kramades.. Men förjävligt ändå att man kan bli så arg...

Skalman o jag har konstigt nog varit sams hela långa veckan...

Hur har d gått m blöjbyten idag cirkel?

• labilina

haaaalloj!

hej maja! jag är är en stund till medans adam sover! vad mysigt att ni blev sams innan hon somnade. kan förstå att tålamodet lätt kan tryta. det gör mitt också, såklart och jag är ju inte ens gravid!

idag har adam o jag varit ute o cyklat. vi har svenska kompisar som bor i en annan stadsdel och det finns ett lite minizoo där. väldigt kul, tycker tvååringar. bl a lite strutsar, getter, kalkoner och kapybaras. däremot har jag köpt en så fantastiskt dålig cykelstol som jag bara vill slänga i väggen. adam somnade i den tidigare i veckan och den höll inte måttet. strax därefter upptäckte jag blocket.se. vilken grej! har de senaste dagarna köpt både schysst cykelstol och brio sitty med ratt i superskick... säger mamma iallafall. själv får jag kika på dem om två veckor då vi ska på syrrans bröllop.

söt grej med knoppen i nosen. tänk att de är så smarta ändå!

kan ju berätta att mina sköldkörtelprov+hb var mkt bra. nästan lite besviken för jag ville ju veta varför jag är så trött

• maja under eken

Hej Labi!
    Trist att jag missade dig, gissar att Adam vaknat nu. Kul m blocket-fynd! O ännu roligare o komma hem t Sverige! Blir ni här länge? Vart e d ni håller t då? Småland var d kanske? Lr var d Vaniljflickan..?

Skönt att proverna var bra, kan d va lite vitaminbrist? Har ni ingen superhälsokostbutik?

kram på dig!!

• maja under eken

Åååå, blir så besviken o ledsen på min karl! Jag ska på provtagning imorgonbitti o sen ska vi va på banken 15,30 (fast jag ljög f min chef o sa att jag skulle va hos bm då, känns bättre än o dra fr jobbet t banken..) O då sa hon att d inte var så stor idé att jag kom in t jobbet, att d blev så hattigt f mig o åka fram o tbax så hon tyckte jag skulle va hemma hela dan. O d gör ju inget, jag får ju garantilön iaf o jag e rätt trött så d sitter fint. Meddelar Skalman detta o han ringer efter en stund o frågar om d e OK att han spelar golf imorg. Mellan 10-14. Jag svarade att jag skulle ringa min chef o säga att jag inte vill va ledig, d tjänar ju ingenting till. Då säger han att han inte ska spela golf, att jag kunde ha sagt nej på en gång. Mitt svar var att d e ju frågan jag blir ledsen av, att du ser den möjligheten istf möjligheten f familjen att hitta på nåt tillsammans. Fan, karlfanskapet vill aldrig göra nåt tillsammans, ser bara möjligheten o fly fältet...

{#lang_emotions_demon}{#lang_emotions_yell}

sorry grötig text..

• Joffe

Maja, kram på dig! I bland får man hjälpa dom lite väl mkt på traven att tänka men det är ju egentligen det sista man vill, det enda man vill höra är ju hur mysigt hela fam kan ha det under den tiden man är ledig tillsammans.

Ang klådan så vet jag ej så mkt tyvärr men det verkar skitjobbigt.

Labi, vad bra att kunna handla bra grejer på "hemmaplan"
    Tar ni med allt på flyget hem sedan, blir en rejäl packning.

Läste på FB om Ökis blomma, de är för söta
    Vad skönt att höra att Öki kommit över denna jobbiga fas och just att det var en fas och inget bestående
    Lite avis på er semester är jag också.

Cirkel, nu blev jag ännu surare på TH men numera är jag sur på de flesta, skandia som ska vara nr2 i barnförsäkringar vill inte försäkra Eddie alls så nu har jag bara olycksfall hos TH på honom

Naffe, det låter mysigt med ert bröllop, hoppas alla får vara friska o krya och att dagen blir kanon.

Vad händer i Joffe hemmet då? Tja, har haft en busy week, fick tex efter många om o men en kopparsprial insatt i går och i dag har jag o E varit på SU, det tar halva dagen så man hinner inte så mkt mer men eftersom mormor hämtade L på förskolan så tog vi en tur till backaplan, tänkte ha lite vårkläder men det blev mest till L såklart.
    De andra dagarna har vi haft besök och i morgon kommer en av tjejerna i mammagruppen, henne har jag inte sett på länge, tror jag var i vecka 12 då.

Annars så fixar vi på utsidan och jag har valkar i händerna av körandet av skotkärran
    Vill också tipsa er som har vänner som är singlar, en kamrat till mig är en av de 6 som är med i "ensam mamma söker", hoppas hon blir en av de 3 som får vara med i programmet sen Ju fler ansökningar som kommer in ju bättre chanser har hon

Svar på tråden Minnas XI