• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Nafrung

En annan fråga til tråden.... Nåt förslag på brudbukett någon? (Gärna somrigt och så...) Total brist och inspiration...

• S  S

F äter pytte pytte lite på förskolan. Men till helgen ska vi till roslagen från tor till mån så då kanske vi kan få in nya rutiner. Kusinerna kommer vara där fre - sön så förhoppningsvis blir hon insperrerad av T som hon ser upp till.

Minna så Öki har oxå haft dessa utbrott, då kanske det inte är maten då. Bra att veta. Det är lite frustrerande när dessa vrål kommer på natten och tidigt på morgonen. Hon äter bara välling ingen ersättning.

Maja jag tycker att ditt första inlägg med respons var jätte bra. Det gav en rejäl kick med att trägeln vinner!
    Grattis till tjejjen i magen

Naffe du kan oxå fråga om hon har någon form av samling under dagen. Men hon borde berätta för er hur en dag ser ut.

Bäst att posta innan allt försvinner...

• S  S

Naffe kolla i mitt galleri la upp en bild på min brudbukett

• maja under eken

Jag hade vita rosor o prärieklockor o några små liljor, allt i vitt. Sen var d lite ringlande grönt av "hjärtan på en tråd"

Googla så ser du fler bilder på Prärieklockan.

Nu hade Skalman beställt den helt på egen hand o lyckats så himla bra!! Jag har sagt sen jag var ung tonåring att jag ville ha vita rosor när jag gifte mig. 1992-94 såg jag ett skyltfönster mittemot Harrod's i London m BARA massa vita rosor o andra vita blommor o d var så vackert!

Min bukett var liten, rund o nätt m aningens lite "nedhäng".

Kanske skulle jag ta nåt m lite lime o ljusrosa toner oxå, för att spä på den somriga känslan.

Min brors fru hade en bukett m luktärtor, d var vackert!

Elvira - Livets Solstråle!
  • Joffe

Hej

Kul med lite liv i tråden, skriver lite fort för snart kommer marodören hem (tur att ha en mormor som kan plocka upp honom ibland när hon é på hemväg)

Kosläpp verkar vara poppis, att det kan bli en sådan anstormning!
    Min svägerska frågade om vi ville med på koUTsläpp och jag fick ett skrattanfall mest åt ordvalet dock
    Hon trodde jag skrattade åt själva grejen och sa att Leon kommer få mén för livet om han inte får åka o titta på sånt och då skrattade jag ännu mer (låter flummigt men jag hade kul)
    Jag sa att det finns ju kor överallt här omkring som han kan titta på men de var tydligen inte tillräckligt glada 

Maja, det är så jag ska tänka, han tröttnar inte på oss Helt rätt!!
    Ang det onda så hade jag också ganska ont nere till höger, tror tom det var värre denna gång.
    Magen under den sista grav var nog ungefär samma som med L, magen var hög, nästan under hakan på mig, det var under de sista veckorna som den trillade ner lite
    Bristningar fick jag inte en enda med L men efter E så kom det en hel bunt och de sitter så fint på magen, som ett litet minnesmärke

Dagmamma verkar svårt att kolla upp, har inte ett  enda vettigt tips, kanske försöka få tag på någon förälder som har sitt barn där och kolla läget?

När/om jag gifter mig så ska jag ha orange gerbera, älskar gerbera!

Nu får jag slita mig, storebror på ingång Ska nog också svänga ihop en goda pasta/kassler sallad nu, har gjort världens (nåja, min lilla värld) godaste sås med cf / Fetaost & vitlök, passar till allt. 

• Joffe

Förväntan, skulle ju skriva till dig också men sparade det till sist och då glömde jag av det så det kommer nu istället.

Vad säger de om M´s hörsel ?

Vagnen lyckas jag få in, har en inövad teknik som består av lite våld och tålamod.
    Jag fäller in själv handtaget så mkt det går och trycker in vagnen på tvären sen håller jag upp bakdelen så att den bara står på framhjulen, därefter trycks Joffe + väska in i mellan och håller tummarna för att vi inte ska fastna, funderar på hur amningen skulle funka i den ställningen
    Det dumma är ju att man anmäler sig på plan 4 och undersökningarna sker på plan 5 så detta måste ju upprepas en gång till  

• maja under eken

*fnissar* ser Joffe hänga ut matpåsarna över ungen medans rumpan e upptryckt mot hissväggen o ungen gastar.... Liiiite svettframkallande!

Ni bm's o ni andra som har lite koll. Kan d va så att man kan ha livmodern så långt ner att den kan ramla ut? Alltså helt allvarligt... Jag hade den så långt ner efter födseln av Elvira, pga att d gick så snabbt sa dom, att d var risk f framfall. Därf var jag tvungen o va noga m knipet, o d har jag väl inte varit så där jätteduktig med.. Tappen tittade nästan ut sa bm, d e dom orden som spökar...

Ikväll bestämde jag mig f att jag hde en craving... Skalman e o handlar o efter att jag slängt mig i soffan efter Barnsövning så ringde jag honom o sa att jag bara var tvungen o ha en bakelse... Så en förpackning m två princessbakelser e påväg hem... Får ta den andra t frukost...

Nu ska jag sticka vidare på en cerise babykofta m hålmönster, så flickig o söt! Så pluppar d väl ut en grabb... Får packa nåt maskulint oxå...

Elvira - Livets Solstråle!
Svar på tråden Minnas XI