• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • Stolt Enbarnsmamma
    SmileyMalin skrev 2009-03-11 19:15:48 följande:
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-11 13:06:28 följande:finns nog närmare 4-5 stycken åtminstone i Lambohov, vilket ska du kolla?
    Ååå, kan du inte berätta lite hur det fungerar?
  • SmileyMalin

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-11 20:15:03 följande:

Ååå, kan du inte berätta lite hur det fungerar?
    Den största skillnaden är nog att man är lite närmare varandra, både föräldrar och personal. På kommunala förskolor känns det tyvärr som om dom flesta bara kastar in barnen och i princip inte har någon kontakt med varken personal eller andra föräldrar. På dom flesta kooperativ förskolor blir man ju rent praktiskt tvungen att ha lite mer kontakt med både övriga föräldrar, barn och personal vilket jag ser som väldigt positivt.

Rent praktiskt fungerar det hos oss som så att man jobbar i barngrupp tillsammans med oss personal en eller ett par eftermiddagar i månaden. Nästan alla föräldrakooperativ har någon form av föräldrainsats men hur mycket kan variera väldigt mycket! På vissa ställen är det bara ett par timmar någon gång i månaden och på vissa ställen kan det vara hela dagar!! Oftast är det lite lägre avgift på kooperativ jämfört med kommunen.

Visst är det lite mer jobb med föräldrakooperativ, men man får ju en bra chans att påverka sitt barns vardag och få inblick i förskolans verksamhet. Så jag rekommenderar det, om man hittar ett kooperativ som man känner passar ens familj
  • Stolt Enbarnsmamma

Smileymalin: Jag tycker verkligen att det låter toppen och den enda funderingen jag har är följande: jag kommer jobba 75% och mannen jobbar 100%, hur ska man hinna jobba på förskolan också? Det känns som att tiden fattas!

• dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-11 20:12:07 följande:
    Jag kan tyvärr inte på fredag fm iaf. Då kommer en kompis hit o fikar, men på fredag em skulle jag kunna hitta på nåt, om nån vill.
    Jag skulle kanske kunna då. Skall ju vara på Kvinnohälsan vid 14. Vet inte hur lång tid det tar dock, men det går nog rätt fort.
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • SmileyMalin

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-11 20:40:54 följande:

Smileymalin: Jag tycker verkligen att det låter toppen och den enda funderingen jag har är följande: jag kommer jobba 75% och mannen jobbar 100%, hur ska man hinna jobba på förskolan också? Det känns som att tiden fattas!
    hur mycket insats är det på förskolan?
    På mitt jobb kommer föräldern kl:15.00. Och många som jobbar deltid slutar ju tidigt någon dag i veckan. Är det längre insatser kan det ju bli svårt... Vi ville ha kooperativ till dottern, men här i Slaka finns bara ett kooperativ och där har dom en förälder med hela dagarna, varje dag! Det kände jag var alldeles för mycket för oss tyvärr
    Det ska ju inte kännas allt för betungande med insatserna!
  • Stolt Enbarnsmamma

Smileymalin: Det vet jag inte än, ska dit imorgon och titta hoppas det är efter 15 för då borde jag ju kunna och likaså maken, Han kan flexa fr.o.m kl.15. Jag jobbar själv på förskola så jag borde ju sluta innan 15 någon av dagarna. Har du dina barn på kooperativ?

• Marayah

Becka: Sååå söt han e Vincent.

Marko 031103, Filip 080621
  • SmileyMalin

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-11 20:58:09 följande:

Smileymalin: Det vet jag inte än, ska dit imorgon och titta hoppas det är efter 15 för då borde jag ju kunna och likaså maken, Han kan flexa fr.o.m kl.15. Jag jobbar själv på förskola så jag borde ju sluta innan 15 någon av dagarna. Har du dina barn på kooperativ?
    nej... men skulle gärna ha haft. Hade det funnits ett på lagom avstånd och med rimlig insats så hade jag absolut haft det!
  • Skorpan08
    JePaLuLi skrev 2009-03-11 19:10:22 följande:
    Jag, Marayah och Stolt enbarnsmamma tänkte ta en fika/lunch på Ikano på fredag. Du kan väl följa med då?Nån mer som vill hänga på?
    Jag följer gärna med på det! Hur dags ska ni träffas?
    Jessica901001, Pernilla 940419, Ida 950223, Elin 080324,Liten BF 28 september
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-11 20:10:16 följande:
    Trevligt Då kan man prata lite bättre utan barn
    eller så får du ta med den lilla hit nån gång så kan de två leka på golvet så kan vi dricka saft o äta bulle...
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!