• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • Leos och Vincents mamma
    SmileyMalin skrev 2009-04-12 19:27:55 följande:
    här är vi också sugna på katt. framförallt för att kanske bli av med några av alla råttor och möss som bajsar ner och gnager sönder.....Hade hoppats hitta en kattunge lagom till Nellies födelsedag i maj, men det verkar tyvärr kört! Idag har vi haft en annan barnfamilj här på besök. Grillade för första gången iår och det var sååååå gott! Blev rätt mycket mat över så funderar på att ta en ny omgång nu snart Gästerna hade med sig ett litet påskägg med godis till oss, och efter maten kom Nellie och frågade om hon fick öppna ägget. "okej, men bjud dina kompisar också och ta bara en bit var" svarad jag.....En litet stund senare hittade jag ett tomt påskägg och tre små ligister for runt i huset alldeles höga på sockar busungar
    Haha, busungar var rätta ordet
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Mizzz

Vilken underbar dag vi har haft!

Vi var flera timmar ute vid Bergs slussar, grilla korv och kollade på fåglar i vattnet. Linus stortrivdes! Efter det tog vi oss in till stan och åt var sin glass från Bosses. Sen bar det hemmåt till lite sandlådelek/fotboll och leksaksgräsklippning.

Kan det bli bättre?

Mizzz skrev 2009-04-12 19:48:35 följande:
    Vilken underbar dag vi har haft!Vi var flera timmar ute vid Bergs slussar, grilla korv och kollade på fåglar i vattnet. Linus stortrivdes! Efter det tog vi oss in till stan och åt var sin glass från Bosses. Sen bar det hemmåt till lite sandlådelek/fotboll och leksaksgräsklippning. Kan det bli bättre?
    Mysigt!
    Maria84 skrev 2009-04-12 15:03:15 följande:
    Här ska vi ge oss ut alldeles strax igen, underbart väder. Så härligt att det har hållt sig så här nu och hoppas på att det fortsätter! Kommer ev kattköpare om en timma också så då får vi gå in en snabbis medans de är här men sen blir det ut igen Är så sugen på grillat och hemmagjord potatissallad men har inte hemma till det och känner väl inte så för att åka in till affären för att handla så vi får väl se vad vi hittar på. Igår åt vi påskmat hemma hos mina föräldrar efter att ha varit på påskmarknad och sen varit och hälsat på en tant som hade en 25-års present till mig och påskpresenter till barnen. Jag fick en jättefin stor handbroderad tavla utav henne som hon gjort. Sen hos mina föräldrar fick jag min 25-årspresent av hela min familj och min farmor, ett presentkort på Ikano så nu har jag en del att spendera där Ungarna fick sina påskägg och var nöjda. Lucas äter ju inte godis utan han får bara naturgodis om det är nåt speciellt så han fick hålla sig till det Men han är lika nöjd för det. Får nog ta mig en tripp till stan snart för jag har presentkort både här och där Nä nu ska vi ta och bege oss ut igen, Lucas har vaknat från sin lilla lur.
    Enligt corren så ska det vara bra väder imorgon oxå med samma temp som det varit nu, sen ska det vara bra väder resten av veckan oxå, fast lite kallare. 8-12 grader.
  • dinana

SÅ nu skriver jag här igen. Kom hem för en timme sedan och sitter och väntar på pizzan som vi beställde för nu en timme sedan. Varför kommer den inte????

Helgen har varit okej, förutom en hemsk sak som hände igår kväll.

Har ju firat påskhelgen hemma hos mina föräldrar och allt vart helt underbart, god mat och mormor och hennes "pojkvän" Arne var och hälsade på. Men efter maten så bröt helvetet ut. Arne fick jätteont i magen och helt plötsligt så himlade han med ögonen och tuppade av. Vi sprang fort och tpg emot honom och satte honom ner. Ringde ambulansen som kom inom loppet av 20 minuter (de bor 4 mil från närmsta sjukhus). Så snart vart han på väg till sjukhuset. Senare så ringde mormor och var helt förtvivlad, Arne hade dött under kvällen. Så nu är även plastmorfar borta. =(

Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • SmileyMalin
    dinana skrev 2009-04-12 20:10:01 följande:
    SÅ nu skriver jag här igen. Kom hem för en timme sedan och sitter och väntar på pizzan som vi beställde för nu en timme sedan. Varför kommer den inte???? Helgen har varit okej, förutom en hemsk sak som hände igår kväll. Har ju firat påskhelgen hemma hos mina föräldrar och allt vart helt underbart, god mat och mormor och hennes "pojkvän" Arne var och hälsade på. Men efter maten så bröt helvetet ut. Arne fick jätteont i magen och helt plötsligt så himlade han med ögonen och tuppade av. Vi sprang fort och tpg emot honom och satte honom ner. Ringde ambulansen som kom inom loppet av 20 minuter (de bor 4 mil från närmsta sjukhus). Så snart vart han på väg till sjukhuset. Senare så ringde mormor och var helt förtvivlad, Arne hade dött under kvällen. Så nu är även plastmorfar borta. =(
    Åhh fy vad hemskt Vet ni vad som händer med honom än?
    Usch vilken hemsk påsk för er!
  • Familjetrollet
    SÅ nu skriver jag här igen. Kom hem för en timme sedan och sitter och väntar på pizzan som vi beställde för nu en timme sedan. Varför kommer den inte???? Helgen har varit okej, förutom en hemsk sak som hände igår kväll. Har ju firat påskhelgen hemma hos mina föräldrar och allt vart helt underbart, god mat och mormor och hennes "pojkvän" Arne var och hälsade på. Men efter maten så bröt helvetet ut. Arne fick jätteont i magen och helt plötsligt så himlade han med ögonen och tuppade av. Vi sprang fort och tpg emot honom och satte honom ner. Ringde ambulansen som kom inom loppet av 20 minuter (de bor 4 mil från närmsta sjukhus). Så snart vart han på väg till sjukhuset. Senare så ringde mormor och var helt förtvivlad, Arne hade dött under kvällen. Så nu är även plastmorfar borta. =(
    så tragiskt...finner inga ord
    Nämen usch så hemskt Beklagar verkligen!
  • dinana
    SmileyMalin skrev 2009-04-12 20:17:19 följande:
    Åhh fy vad hemskt Vet ni vad som händer med honom än? Usch vilken hemsk påsk för er!
    Ja, pratade med mormor senare på kvällen och hon sa att den stora kroppspulsådern hade brustit på honom. Helt knas eftersom han verkade så pigg och go och glad under dagen. Sen bara helt plötsligt så fick han ont i magen och så skulle han upp och gå. Vi trodde att han ätit för mycket så att han fått tarmvred eller nått. Men de konstaterade ju på sjukhuset att den hade brustit antagligen i samma veva som han tuppade av. Det som kändes okej var dock att han länge tjatat om att han ville träffa Molly och han fick nu spendera en heldag med henne. Men visst är man lite chockad fortfarande för det hände ju så plötsligt alltihop. Sen dog ju min faster för inte så länge sedan också.. skall på begravning nu på fredag.
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-12 21:00:12 följande:
    Nämen usch så hemskt Beklagar verkligen!
    Familjetrollet skrev 2009-04-12 20:20:51 följande:
    så tragiskt...finner inga ord
    Mm... knappt jag själv fattar det heller... det kändes så konstigt att sitta där och helt plötsligt så hände det en massa saker framför en. Det blir ju så mycket verkligare när man är mitt i händelsens centrum. Har aldrig varit med om något sådant, och jag tror nog inte jag fattade något förräns ambulansen åkte iväg. Det blev så tomt helt plötsligt. Sen när de ringde och berättade att han hade dött.. Ja då kändes det konstigt, men ändå så kändes det okej. Svårt att förklara. I och för sig så var han ju 83 år, men ändå...
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!