• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • dinana
    Firstandhappy skrev 2009-04-20 10:25:15 följande:
    tänkte mer på det andra... fast som förälder har man ju oxå en skyldighet mot sina barn att lära dom äta bra nyttig hemlagad mat. lär man sina barn från början blir det lättare med tiden.
    Hihi, jo precis.. jag behlöver nog gå en matlagningskurs =) Jag hade inte ens hemkunskap i grundskolan så jag vete tusan hur man kokar potatis eller nått sånt där. Hemma lagade pappa mat och jag kan ju avslöja att han vet typ hur man kokar pasta och grillar fläskkarré
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-04-20 10:16:29 följande:
    hahahahaha tycker precis samma....Har hellre än MOGEN och PÅLITLIG mormor/farmor än ung...även om jag själv har både unga mormor o mamma, 65 resp 44 och älskar att ha dom båda pigga nog att göra saker med mig o wille...Min mamma kommer ju ev ha william hela dagen nästa helg när jag o mormor åker till Ullared.. kan oxå va en nackdel, man växer som människa o lär sig massor av att va singel, men att leva singelliv innebär väl i stort sett att man hånglar med vem man vill, dejtar vem man vill o skiter i att laga mat... fast det kan man ju göra som upptagen med.. *eller*
    Exakt. Den största skillnaden är väl att man bara hade sig själv att tänka på och man kunde göra lite vad man ville. Jag är väldigt glad att jag hade den perioden innan jag träffade Patrik. Innan had ejga bara varit i förhållanden och jag behövde den tiden för att hitta mgi själv och "leka av mig". Jag trivdes otroligt bra med mitt singelliv just då och hade inga planer på att stadga mig. Men det blir inte alltid som man tänkt
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • dinana
    Firstandhappy skrev 2009-04-20 10:36:06 följande:
    ohh va nöjd jag är med williams rum nu när vi har plockat bort 80% av alla hans leksaker, nu ser det nästan ut som ett rum... och jag behöver inte tillbringa 3 timmar där varje dag med att plocka undan för att komma fram till byrån... Har även sorterat ut alla kläder han inte kan ha så nu är ALLT staplat i fina små högar i påsar som är märkta med 74, 86 resp 92, så nu kommer jag hitta allt sen när jag letar efter det. Duktig jag är, ger mig själv en klapp på axeln o ser så där äckligt nöjd ut..
    Åh, jag tänkte jag skulle göra det där också.. men jag har inte kommit så långt ännu. Tänkte börja med att riva ihop alla vinterkläderna för de kommer väl inte behövas förräns nästa år.
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • Firstandhappy
    dinana skrev 2009-04-20 10:36:53 följande:
    Hihi, jo precis.. jag behlöver nog gå en matlagningskurs =) Jag hade inte ens hemkunskap i grundskolan så jag vete tusan hur man kokar potatis eller nått sånt där. Hemma lagade pappa mat och jag kan ju avslöja att han vet typ hur man kokar pasta och grillar fläskkarré
    skulle tycka det va asjobbigt att inte kunna laga mat, nästan pinsamt. Är ju absolut inte svårt på nåt sätt...
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-04-20 10:36:06 följande:
    ohh va nöjd jag är med williams rum nu när vi har plockat bort 80% av alla hans leksaker, nu ser det nästan ut som ett rum... och jag behöver inte tillbringa 3 timmar där varje dag med att plocka undan för att komma fram till byrån...Har även sorterat ut alla kläder han inte kan ha så nu är ALLT staplat i fina små högar i påsar som är märkta med 74, 86 resp 92, så nu kommer jag hitta allt sen när jag letar efter det.Duktig jag är, ger mig själv en klapp på axeln o ser så där äckligt nöjd ut..
    Åh vad skönt att ha det gjort. Jag har också plockat undan allt i 74 och 80 och det ligger snällt och väntar på lillebror i garderoben. 92 har vi inte börjat handla än, han har 86 nu.
  • Maria84
    JePaLuLi skrev 2009-04-20 09:59:42 följande:
    Exakt, det var det jag menade. Man ska ha lekt av sig och veta vad man vill med livet. Jag kan iofs tycka att även om man tror att man är vuxen vid 18 så har man ingen aning om livet. Bättre att skaffa sig lite erfarenhet och en bra grund att stå på. Framförallt tror jag att man lättare vet att man har hittat rätt i livet och kärleken om man är lite äldre. Jag trodde ju så kalrt att mitt ex som jag träffade när jag var 18 var rätt, men jisses så glad jag är att jag inte har några barn tillsammans med honom. Trots allt är det ju kärnfamiljen man strävar efter. Sen är det så klart ingen garanti, det kan skita sig ändå. Men jag tror som sagt att man har bättre förutsättningar om man väntar lite. Det är en bra inställning. Sen är det bara en bonus om hon kommer tidigare Båda mina grabbar har kommit 2 dagar innan bf så de var ganska punktliga tycker jag
    Så därför skulle jag ha varit en bättre mamma om jag hade väntat för att jag skaffade barn när jag var 19 och har varit tillsammans med min sambo i över 8 år och har samma pappa till alla barnen? ?
    Det finns de som är 30 som inte har nån aning om livet heller.
    Jag saknar inte ett dugg och jag kände att jag var färdig med allt det. Hunnit med mera än vad jag hade velat innan jag träffade min sambo.  
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & Liten BF 091010
  • JePaLuLi
    Maria84 skrev 2009-04-20 10:51:40 följande:
    Så därför skulle jag ha varit en bättre mamma om jag hade väntat för att jag skaffade barn när jag var 19 och har varit tillsammans med min sambo i över 8 år och har samma pappa till alla barnen? ? Det finns de som är 30 som inte har nån aning om livet heller.Jag saknar inte ett dugg och jag kände att jag var färdig med allt det. Hunnit med mera än vad jag hade velat innan jag träffade min sambo.  
    Sa jag att DU är en sämre mamma för det? Jag sa att jag tror att det generellt är så, är ganska säker på det också. Men självklart finns det undantag.
    Du behöver inte ta åt dig hela tiden, allt är inte riktat åt dig!
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-04-20 10:39:12 följande:
    skulle tycka det va asjobbigt att inte kunna laga mat, nästan pinsamt. Är ju absolut inte svårt på nåt sätt...
    Det skulle jag också tycka. Däremot tycker jag inte att det är roligt så Patrik sköter den biten. Men han tycker att det är skönt och avkopplande att varva ner vid spisen så vi matchar varandra bra
  • Maria84

Här fick jag mina barn när jag var 19 och 23, är ju 25 nu när Liten kikar ut.
    Min mamma fick sitt första barn när hon var 19, min mormor likaså. Och min lillasyrra är 18 nu när hon får sitt första i juli, har dock gått klart skolan då hon gått en klass över sin ålder så hon tar studenten i juni.

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & Liten BF 091010
  • thelifesaviour

Ja, tänk om man skulle skaffat barn med den där första förälskelsen som jag trodde det skulle hålla hela livet med. Vi höll ändå ihop ett bra tag. Nej, jag är glad, att även om jag fortfarande är väldigt ung, så har jag hunnit leka av mig. Jag har haft tokiga år på universitetet, levt singelliv och upplevt en himla massa roliga saker. Jag trodde jag kände mig redo för barn förr, men först nu känns allting rätt. Jag har uppfyllt mina tonårsbehov med fyra-dagars-fyllor på festival och efterfestande till 10 dagarna efter. Jag minns hur jag sa att jag aldrig skulle bli vuxen. Tada! ;D

i'm bound to get lucky baby or i'm bound to die tryin' / bob dylan
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!