• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-04-20 10:03:50 följande:
    klart att samhäller är annorlunda idag.jag menade att våra barn oxå kanske skaffar barn tidigt som vi gjorde.men nu börjar makens son bli gammal*skratt*hellre är jag ung mormor än en gammal mormor.men alla är olika och så ska det vara
    Klart att man vill vara en ung och pigg mormor, men barnen ska ju inte skaffa barn pga det
    Det är en anledning till att jag skulle vilja ha en flicka i framtiden, jag tror att man som mormor kommer närmare barnbarnen och får följa graviditeten på ett närmare sätt. Det behöver ju så klart inte vara så. Min svärmor har varit delaktig hela tiden medans min egen mamma inte bryr sig, Men jag tror att i de allra flesta fall så föredras mormor före farmor. Sen låter farmor mycket äldre
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-04-20 10:07:53 följande:
    Klart att man vill vara en ung och pigg mormor, men barnen ska ju inte skaffa barn pga det Det är en anledning till att jag skulle vilja ha en flicka i framtiden, jag tror att man som mormor kommer närmare barnbarnen och får följa graviditeten på ett närmare sätt. Det behöver ju så klart inte vara så. Min svärmor har varit delaktig hela tiden medans min egen mamma inte bryr sig, Men jag tror att i de allra flesta fall så föredras mormor före farmor. Sen låter farmor mycket äldre
    haha visst låter farmor äldre än mormor

när du skriver det så kom ja tänka på en rolig sak, ja har ju ett gäng bröder hos pappa å den äldsta är nu 23 han å hans fru fick sin dotter för 1,5 år sen å när dom skulle brätta för den minsta brodern (nu 15) så sa dom till honom att han skulle bli farbror å grabben blev helt galen, ha svor å sa att det går ju fan inte ja kan inte bli barbror ja är ju bara 13 dom fick föklara för honom vad det innebar å när han kopplade så har ja aldrig hört nån skartta så mycket som han gjorde då

han kopplade liksom inte att det va ett barn på väg, han trodde dom kallade honom för gubbe
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-04-20 10:07:41 följande:
    Ja tycker min mamma blir en ung mormor å hon är ju 47 fast det kanske är för att vi i vår släkt varken ser ut eller är som den ålder vi är... inte fan är det nån som tror att min mormor är 72, snarare 62 unga gener är bra gener tedde blev ju morfar vid 42 å då va hans dotter ändå 20...
    min mamma var 40 när hon blev mormor och min pappa var 44 när han blev morfar.min make fick barn tidigt och sen fick han sladdbarn när vi träffades.
    dinana skrev 2009-04-20 10:07:38 följande:
    Jag vet kanppt vad singelliv innebär... tror aldrig jag varit singel, mer än då när jag gick i grundskolan. Skaffade pojkvän i nian som jag höll ihop med i två år. Sen hade jag en annan kille gymnasiet ut. Och sen träffade jag Rickard efter gymnasiet och vi har ju varit ihop sedan dess.
    singel vad är det för nått?*skratt*

singel har jag inte var sen hmmmm -99 tror jag.här har man bara haft kortare förhållanden.blev bara utnyttjad av killarna.sen så umgicks jag med helt fel människor.men som tur var fick jag hjäp att bryta upp med allt och fixa ett bättre liv.sen mötte jag min make och fick en bra pappa till barnen och en man som inte utnyttjar mig
  • Firstandhappy
    Klart att man vill vara en ung och pigg mormor, men barnen ska ju inte skaffa barn pga det Det är en anledning till att jag skulle vilja ha en flicka i framtiden, jag tror att man som mormor kommer närmare barnbarnen och får följa graviditeten på ett närmare sätt. Det behöver ju så klart inte vara så. Min svärmor har varit delaktig hela tiden medans min egen mamma inte bryr sig, Men jag tror att i de allra flesta fall så föredras mormor före farmor. Sen låter farmor mycket äldre
    hahahahaha tycker precis samma....

Har hellre än MOGEN och PÅLITLIG mormor/farmor än ung...
    även om jag själv har både unga mormor o mamma, 65 resp 44 och älskar att ha dom båda pigga nog att göra saker med mig o wille...
    Min mamma kommer ju ev ha william hela dagen nästa helg när jag o mormor åker till Ullared..
    dinana skrev 2009-04-20 10:07:38 följande:
    Jag vet kanppt vad singelliv innebär... tror aldrig jag varit singel, mer än då när jag gick i grundskolan. Skaffade pojkvän i nian som jag höll ihop med i två år. Sen hade jag en annan kille gymnasiet ut. Och sen träffade jag Rickard efter gymnasiet och vi har ju varit ihop sedan dess.
    kan oxå va en nackdel, man växer som människa o lär sig massor av att va singel, men att leva singelliv innebär väl i stort sett att man hånglar med vem man vill, dejtar vem man vill o skiter i att laga mat... fast det kan man ju göra som upptagen med.. *eller*
  • dinana
    Håller faktiskt med, kanske för att jag inte riktigt gillade farmor. Sen var hon ju mycket äldre också. Mormor har alltid varit mer delaktig i det mesta. Nu är ju frågan vad som dyker upp den här gången. Kanske blir en pojk i alla fall, men det kan ju vara kul med en av varje.
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-04-20 10:14:15 följande:
    haha visst låter farmor äldre än mormor när du skriver det så kom ja tänka på en rolig sak, ja har ju ett gäng bröder hos pappa å den äldsta är nu 23 han å hans fru fick sin dotter för 1,5 år sen å när dom skulle brätta för den minsta brodern (nu 15) så sa dom till honom att han skulle bli farbror å grabben blev helt galen, ha svor å sa att det går ju fan inte ja kan inte bli barbror ja är ju bara 13 dom fick föklara för honom vad det innebar å när han kopplade så har ja aldrig hört nån skartta så mycket som han gjorde då han kopplade liksom inte att det va ett barn på väg, han trodde dom kallade honom för gubbe
    Haha, vad sött!
    Fru T skrev 2009-04-20 10:07:41 följande:
    Ja tycker min mamma blir en ung mormor å hon är ju 47 fast det kanske är för att vi i vår släkt varken ser ut eller är som den ålder vi är... inte fan är det nån som tror att min mormor är 72, snarare 62 unga gener är bra gener tedde blev ju morfar vid 42 å då va hans dotter ändå 20...
    Det är samma här. Min mormor är 68, men ser absolut inte ut som det. Jag får ofta gissningar på att jag är betydligt yngre än vad jag är och jag väljer att ta det som en komplimang
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-04-20 10:14:15 följande:
    haha visst låter farmor äldre än mormor när du skriver det så kom ja tänka på en rolig sak, ja har ju ett gäng bröder hos pappa å den äldsta är nu 23 han å hans fru fick sin dotter för 1,5 år sen å när dom skulle brätta för den minsta brodern (nu 15) så sa dom till honom att han skulle bli farbror å grabben blev helt galen, ha svor å sa att det går ju fan inte ja kan inte bli barbror ja är ju bara 13 dom fick föklara för honom vad det innebar å när han kopplade så har ja aldrig hört nån skartta så mycket som han gjorde då han kopplade liksom inte att det va ett barn på väg, han trodde dom kallade honom för gubbe
    haha.min son trodde att barn blev det bara när man ville.
    nej nej fick jag säga till honom.barn kan det bli av ett enda samlag.bäst att sonen håller kläderna på minst 5 år till*skratt*
  • dinana
    Firstandhappy skrev 2009-04-20 10:16:29 följande:
    kan oxå va en nackdel, man växer som människa o lär sig massor av att va singel, men att leva singelliv innebär väl i stort sett att man hånglar med vem man vill, dejtar vem man vill o skiter i att laga mat... fast det kan man ju göra som upptagen med.. *eller*
    Haha, fast jag bodde ju hemma hos mamma och pappa tills efter gymnasiet så matlagning hade jag inte så mycket i tankarna =). Det blev dock värre sen när jag rymde hemifrån och fastnade med Rickard i Kalmar. Ingen av oss var så intresserade av matlagning då utan det blev en hel del uteätande.. och det satte sina spår fort. Gick uppp 16 kilo på 2 år.
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • Firstandhappy
    dinana skrev 2009-04-20 10:22:15 följande:
    Haha, fast jag bodde ju hemma hos mamma och pappa tills efter gymnasiet så matlagning hade jag inte så mycket i tankarna =). Det blev dock värre sen när jag rymde hemifrån och fastnade med Rickard i Kalmar. Ingen av oss var så intresserade av matlagning då utan det blev en hel del uteätande.. och det satte sina spår fort. Gick uppp 16 kilo på 2 år.
    tänkte mer på det andra...
    fast som förälder har man ju oxå en skyldighet mot sina barn att lära dom äta bra nyttig hemlagad mat. lär man sina barn från början blir det lättare med tiden.
  • Firstandhappy

ohh va nöjd jag är med williams rum nu när vi har plockat bort 80% av alla hans leksaker, nu ser det nästan ut som ett rum... och jag behöver inte tillbringa 3 timmar där varje dag med att plocka undan för att komma fram till byrån...
    Har även sorterat ut alla kläder han inte kan ha så nu är ALLT staplat i fina små högar i påsar som är märkta med 74, 86 resp 92, så nu kommer jag hitta allt sen när jag letar efter det.
    Duktig jag är, ger mig själv en klapp på axeln o ser så där äckligt nöjd ut..

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!