• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • Maria84
    Familjetrollet skrev 2009-04-20 11:14:16 följande:
    det kan gå fel ändå.min kusin hade en kille och ge gifte sig efter 10år.fick barn och allt gick åt skogen för dem.så även om man har ett lång förhållande med pappan till barnen så säger inget att det håller hela livet.förhållandet kunde ju faktiskt hållt om de hade skaffat barn tidigt i förhållandetvissa leker ju aldrig av sig oavsett åldern
    Nej precis, bara för att man har varit tillsammans länge så behöver det ju inte funka.
    Min syster hade varit tillsammans med sin sambo i 13 år, och när de fick sitt andra barn så gick allt åt skogen. Under tiden som hon var gravid så var han otrogen och gjorde den nya med barn.

Vi har haft många motgångar i vårat förhållande men det har bara gjort oss starkare tillsammans.

Och som du säger så är det inte alla som leker av sig. Har en bekant, han är 40 snart, har två barn men inte fasen har han lekt av sig vilket tyvärr märks både här och där.
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & Liten BF 091010
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-04-20 11:26:58 följande:
    Nej precis, bara för att man har varit tillsammans länge så behöver det ju inte funka. Min syster hade varit tillsammans med sin sambo i 13 år, och när de fick sitt andra barn så gick allt åt skogen. Under tiden som hon var gravid så var han otrogen och gjorde den nya med barn. Vi har haft många motgångar i vårat förhållande men det har bara gjort oss starkare tillsammans. Och som du säger så är det inte alla som leker av sig. Har en bekant, han är 40 snart, har två barn men inte fasen har han lekt av sig vilket tyvärr märks både här och där.
    precis.maken och jag har oxå haft jobbiga och svåra motgångar tillsammans under våra långa 9 år tillsammans.vi hade bägge lekt färdigt för länge sen när vi träffades.jag hade ett förhållande med en killa.jag vägrade skaffa barn med honom,villket han tyckte var så jävla elkat av mig.jag ville inte skaffa barn med en omogen 40 åring som visade sig inte kunna läsa,räkna eller skriva.han kunde inte ens alfabetet!man har ju rätt att välja pappa till sina barn

visst jag kan ångra att min son fick den pappan han fick.men jag ångar aldrig att jag fick min son som ung.att sonens pappa är ett svin,rötägg omogen osv får han stå för.

min make är den perfekta maken,han har ställt upp massor för mig.detta skulle aldrig nån annan man ha gjort för mig.
  • thelifesaviour

Nej, jag sa ingenting om att man behövde vara tillsammans länge, jag och sambon har inte varit tillsammans särskilt länge, utan jag menade bara att jag var glad över att jag har gjort mycket i mitt liv, jag har på något vis lyckats klämma in mycket på kort tid. Många erfarenheter, bra och dåliga. :D

i'm bound to get lucky baby or i'm bound to die tryin' / bob dylan
  • Familjetrollet

hoppla vad tiden går fort.strax dags för en långpromenad och en sväng till affären och köpa sytråd

• JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-04-20 11:36:07 följande:
    Nej, jag sa ingenting om att man behövde vara tillsammans länge, jag och sambon har inte varit tillsammans särskilt länge, utan jag menade bara att jag var glad över att jag har gjort mycket i mitt liv, jag har på något vis lyckats klämma in mycket på kort tid. Många erfarenheter, bra och dåliga. :D
    Det sa inte jag heller. Kan inte säga nåt om det med tanke på att jag och Patrik snart firar 3 år och har 2 barn
    Men jag är lyckligare än nånsin och jag håller med om det där med erfarenheten. Trots att min barndom inte var särskilt bra så är det ändå den som har gjort mig till den jag är i dag.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-04-20 11:40:00 följande:
    Det sa inte jag heller. Kan inte säga nåt om det med tanke på att jag och Patrik snart firar 3 år och har 2 barn Men jag är lyckligare än nånsin och jag håller med om det där med erfarenheten. Trots att min barndom inte var särskilt bra så är det ändå den som har gjort mig till den jag är i dag.
    vi skaffade oxå barn snabbt.vi fick första barnet innan vi hade vart ihopp i 1 år.vår första föddes 20 dagar innan 1 års-dagen.vi gifte oss efter 2 år tillsammans.detta hade man aldrig trott på 10-12 år sen
  • thelifesaviour
    JePaLuLi skrev 2009-04-20 11:40:00 följande:
    Det sa inte jag heller. Kan inte säga nåt om det med tanke på att jag och Patrik snart firar 3 år och har 2 barn Men jag är lyckligare än nånsin och jag håller med om det där med erfarenheten. Trots att min barndom inte var särskilt bra så är det ändå den som har gjort mig till den jag är i dag.
    Så sant så sant. :)
  • dinana

Min svärmor var jättesur på oss när hon fick veta att jag var gravid 2005. Hon tyckte vi var alldeles för unga (eller rättare sagt så ville hon inte bli farmor när hon hade barn som var tonåringar). Själv så tyckte jag inte det var så jättetidigt, jag var då 22 år och min sambo 26. Ser ingen ljusning i att behöva leva livet innan man skaffat barn. Det är ju så mycket roligare när man har barn när man kan hitta på en massa roligt med dem. Saknar inte det andra direkt. Men man är ju helt olika som personer - så är det ju bara. I gymnasiet hade jag flera klassskompisar som hade barn redan och de var ju inte mer än 16-18 år när de skaffade dem.  Leka kan man ju göra resten av livet.

Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-04-20 12:03:27 följande:
    Min svärmor var jättesur på oss när hon fick veta att jag var gravid 2005. Hon tyckte vi var alldeles för unga (eller rättare sagt så ville hon inte bli farmor när hon hade barn som var tonåringar). Själv så tyckte jag inte det var så jättetidigt, jag var då 22 år och min sambo 26. Ser ingen ljusning i att behöva leva livet innan man skaffat barn. Det är ju så mycket roligare när man har barn när man kan hitta på en massa roligt med dem. Saknar inte det andra direkt. Men man är ju helt olika som personer - så är det ju bara. I gymnasiet hade jag flera klassskompisar som hade barn redan och de var ju inte mer än 16-18 år när de skaffade dem.  Leka kan man ju göra resten av livet.
    Beror väl på hur man ser det. Leka av sig är väl inte så lämpligt att göra när man har barn och man? Dessutom är det fruktansvärt patetiskt med "gamlingar" som tror att de är 20 och beter sig därefter.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • thelifesaviour

Huu. Måste gå till campus, men jag har såå ont i ljumskarna att det känns som om att jag ska gå av. :(

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!