• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • Familjetrollet

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-04-20 12:28:11 följande:

Just det, glömde berätta för er att jag fick resultatet på den analys som de gjorde på det de tog bort i underlivet. Ingen skymt av någon cancercell! Halleluja för det också
    halleluja är bara förnamnet.riktig bra att du fåt positivt svar efter allt du har genomgått.hoppas allt är bra med er
  • JePaLuLi
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-04-20 12:28:11 följande:
    Just det, glömde berätta för er att jag fick resultatet på den analys som de gjorde på det de tog bort i underlivet. Ingen skymt av någon cancercell! Halleluja för det också
    Åh vad härligt! Grattis!
    dinana skrev 2009-04-20 12:35:46 följande:
    Inte för att jag vet vad du menar med att leka... leker gör man ju hela livet och har hellre en förälder som är leksam och vill busa med en än en sträng tråkig förälder. Min pappa älskar att campa och han ringer emellanåt och undrar om man vill följa med ut å grilla och kanske gå på tivoli. Visstt är han lagom pinsam men det är ju han... och det är en del av hans personlighet. Det är ju bara kul.  Han är förresten 64 år i år.
    Det vi diskuterade handlade ju om att leka av sig.
    Det är väl klart att man kan leka i den andra bemärkelsen hur mycket som helst. Det låter inte alls pinsamt, det låter underbart. Man ska ha barnasinnet kvar och både jag och Patrik leker väldigt mycket med våra barn. Det är viktigt tycker jag.
    Har svårt för de som sätter på tv´n och använder den som barnvakt.
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-20 13:02:40 följande:
    Min pappa var 45 (fyllde 46 tre månader senare) när han blev morfar för första gången Mamma var 47 (fyllde 48 tre månader senare när hon blev mormor, så de var unga Eller är fortfarande, paapa fyller 50 snart o mamma 52 snart o de har två barnbarn, folk tror verkligen inte på dem när de säger det
    Det låter som helt normala åldrar att bli far- och morföräldrar i tycker jag. Varken sent eller tidigt. Min mormor var 38 när jag kom, DET är tidigt däremot.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Leos och Vincents mamma

Jag var precis 22 år fyllda när Leo föddes, vissa anser det som ungt, men så ungt tycker jag inte att det är. Framför allt inte eftersom han var planerad så vi valde ju att skaffa barn så tidigt. Jag o sambon hade varit tillsammans i 3 år o sambos i 8 månader när vi bestämde oss för att vi ville skaffa barn.
    Under de 3 åren hade vi gjort otroligt mycket saker ihop som jag är såå tacksam o glad över att vi gjorde innan vi skaffade barn, eftersom det var sånsa saker som är lite svåra att göra när man har barn, iaf när de är små. Vi var utomlands, vi åkte på kryssningar, vi besökte kompisar i halva sverige o har gjort massa roliga o tokiga saker o festat mycket så vid 22 års ålder kände jag att jag ville ha barn. Jag tycker att jag är en precis lika bra mamma som alla andra oavsett ålder.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    JePaLuLi skrev 2009-04-20 13:19:26 följande:
    Åh vad härligt! Grattis! Det vi diskuterade handlade ju om att leka av sig.Det är väl klart att man kan leka i den andra bemärkelsen hur mycket som helst. Det låter inte alls pinsamt, det låter underbart. Man ska ha barnasinnet kvar och både jag och Patrik leker väldigt mycket med våra barn. Det är viktigt tycker jag. Har svårt för de som sätter på tv´n och använder den som barnvakt. Det låter som helt normala åldrar att bli far- och morföräldrar i tycker jag. Varken sent eller tidigt. Min mormor var 38 när jag kom, DET är tidigt däremot.
    Nja, inte bland mina kompisar iaf, där har åldrarna varit typ 55+ när de blivit mor o farföräldrar.

Leo sitter just nu o tittar på film, eftersom Vincent sover i min famn så har jag lite svårt att leka med honom Men annars får han nästan aldrig titta på tv förutom bompa på kvällarna.
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-20 13:15:44 följande:
    Fast sen kan det ju vara på olika sätt. Man kan ju faktiskt gå ut o festa nångång ibland, eller gå på bio eller vad tusan som helst även fast man fått barn. Jag skulle då hellre säga att det är lite underligt om man ALDRIG gör nåt utan sina barn, sen spelar det inte så stor roll vad det är man gör, man jag personligen tycker att det är väldigt viktigt o nyttigt för både en själv o ens barn att vara ifrån varandra några timmar nån gång. Min mamma är snart 52 år, hon är singel o gör massa roliga saker nu när hon inte har några barn hemma längre. Som går ut o äter med vänninor, går o dansar, åker på kryssningar, dricker vin osv..hon beter sig inte olämpligt på nåt sätt. Tycker inte att det är patetiskt alls.
    Det var heller ingen som sa nåt om det. Vi pratade om att leka av sig innan man stadgar sig. Sen är det väl självklart att man vårdar sin relation och hittar på saker. Det är en helt annan sak. Nu är mina barn så små så det har inte blivit så mycket sånt än, men det kommer!
    Jag skrev att de som är äldre och tror att de är som 20 åringar är patetiska. Jag skulle skämmas om mina föräldrar betedde sig så. Att gå ut och dansa och ta vara på livet och ha roligt är väl ändå en helt annan sak.
    Det är ju bara att se på kryssningar där det vimlar av kärringar på 40+ i kortkort och åmar sig. Patetiskt? JA!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
    JePaLuLi skrev 2009-04-20 13:27:27 följande:
    Det var heller ingen som sa nåt om det. Vi pratade om att leka av sig innan man stadgar sig. Sen är det väl självklart att man vårdar sin relation och hittar på saker. Det är en helt annan sak. Nu är mina barn så små så det har inte blivit så mycket sånt än, men det kommer!Jag skrev att de som är äldre och tror att de är som 20 åringar är patetiska. Jag skulle skämmas om mina föräldrar betedde sig så. Att gå ut och dansa och ta vara på livet och ha roligt är väl ändå en helt annan sak.Det är ju bara att se på kryssningar där det vimlar av kärringar på 40+ i kortkort och åmar sig. Patetiskt? JA!
    Nej, men jag skrev vad jag tyckte. Och ja, det är patetiskt när de gör så.
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-04-20 11:40:00 följande:
    Det sa inte jag heller. Kan inte säga nåt om det med tanke på att jag och Patrik snart firar 3 år och har 2 barn Men jag är lyckligare än nånsin och jag håller med om det där med erfarenheten. Trots att min barndom inte var särskilt bra så är det ändå den som har gjort mig till den jag är i dag.
    nä samma här, jag o dani firar 3 år nu i sep o kommer då ha 2 barn ihop, ingen som vet om vi är "rätt" för varandra heller o kommer hålla ihop resten av livet, fast det känns som så..
    JePaLuLi skrev 2009-04-20 12:16:51 följande:
    Beror väl på hur man ser det. Leka av sig är väl inte så lämpligt att göra när man har barn och man? Dessutom är det fruktansvärt patetiskt med "gamlingar" som tror att de är 20 och beter sig därefter.
    tänkte precis säga det... har sett allt för många människor med barn bete sig på fruktansvärt olämpligt sätt som föräldrar..
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-20 13:31:56 följande:
    Nej, men jag skrev vad jag tyckte. Och ja, det är patetiskt när de gör så.
    Kanske ska förtydliga mitt inlägg, tyckte själv att det stod lite luddigt. Jag menade självklart att de "gamlingarna" som beter sig som 20 när de åmar sig o har sig är patetiska o inget annat.
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-20 13:15:44 följande:
    Fast sen kan det ju vara på olika sätt. Man kan ju faktiskt gå ut o festa nångång ibland, eller gå på bio eller vad tusan som helst även fast man fått barn. Jag skulle då hellre säga att det är lite underligt om man ALDRIG gör nåt utan sina barn, sen spelar det inte så stor roll vad det är man gör, man jag personligen tycker att det är väldigt viktigt o nyttigt för både en själv o ens barn att vara ifrån varandra några timmar nån gång. Min mamma är snart 52 år, hon är singel o gör massa roliga saker nu när hon inte har några barn hemma längre. Som går ut o äter med vänninor, går o dansar, åker på kryssningar, dricker vin osv..hon beter sig inte olämpligt på nåt sätt. Tycker inte att det är patetiskt alls.
    absolut, man får aldrig glömma sig själv även efetr man fått barn, o självklart ka man gå ut o festa o ha skoj, det är bara "nyttigt" att vara ifrån sina barn ett tag.
    Vi har "redan" lämnat bort wille till mormro ett par gånger för att göra egna saker tillsammans, sen blir det mindre av det första tiden med 2 men man får försöka..

Blir många inlägg på varandra men va ute på promenad med Fru T (tack förresten för massa trevligt sällskap) william sover som en gris nu efetr maten men kan bara skriva ett svar per sida jag läser...
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-20 14:01:10 följande:
    Kanske ska förtydliga mitt inlägg, tyckte själv att det stod lite luddigt. Jag menade självklart att de "gamlingarna" som beter sig som 20 när de åmar sig o har sig är patetiska o inget annat.
    oh yes, min mamma är patetisk när hon dricker (de hela 2 ggr på 4 år som hon gjort det)
    hon beter sig som 15 o fnittrar o åmar sig...
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!