• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • Maria84

Hm var försvann solen!?
    Mulnat på här nu och blåser. Hade ju hoppats på sol sen när man ska ut.
    Behöver sticka och handla men sitter utan bil också, så typiskt när man behöver saker.

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & Liten BF 091010
  • dinana

Det är knappt jag fattar ännu att jag har barn.. och då är ju Molly 28 månader nu =) Det är sjukt vad tiden går fort. Nej tiden går väl extra fort sen när man har fått barn det är nog därför som jag inte tänker på det. Sen har det ju varit en massa död den senaste tiden så man har inte haft någon tid att tänka på graviditeten. Pratade med min far igår och han berättade att min fasters man försökt att ta livet av sig igår nu när hon inte finns kvar längre. Sen så dog ju min mormors pojkvän förra veckan och så faster för tre veckor sedan.

Sen så kan jag ju räkna med att jag inte kommer gå fulltid ut den här gången heller. Jag försöker vila och få ned blodtrycket, men jag tycker ju inte det är så roligt att ligga ner när det finns så mycket annat roligt som måste göras i lägenheten. Men hoppas jag får gå längre än vad jag gjorde med Molly för hon vart ju inte så stor när hon föddes och det är ju lite roligare om det finns lite att ta i =)

Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-04-20 09:25:47 följande:
    nä visst är det sjukt, jag fattade inte förrän minst 1 månad efetr förlossningen att jag faktiskt hade barn, gick omkring i något slags rus o va allmänt känslig.Det är som att man inte riktigt befinner sig i sin egen kropp..
    att vara gravid är det finaste som finns.dock är alla komplikationer inget kul för fem öre.här lär det dröja innan nån i släkten har en gravidmage.antingen blir det makens eller min son som får barn inom 5 år förhoppningsvis
  • Skorpan08
    Familjetrollet skrev 2009-04-20 09:33:28 följande:
    att vara gravid är det finaste som finns.dock är alla komplikationer inget kul för fem öre.här lär det dröja innan nån i släkten har en gravidmage.antingen blir det makens eller min son som får barn inom 5 år förhoppningsvis
    Nej, komplikationerna skulle man kunna vara utan.

Hoppas det blir din makes son som får barn om ni vill ha barnbarn inom 5 år. Din son blir väl 15 i år.
    Jessica901001, Pernilla 940419, Ida 950223, Elin 080324,Liten BF 28 september
  • Firstandhappy
    Familjetrollet skrev 2009-04-20 09:33:28 följande:
    nä... det har sin charm o är mysigt att vara gravid o när man inte är det saknar man magen, men det finaste som finns håller jag inte riktigt med om...
    Jag mår förvisso bättre kroppsmässigt nu än när jag inte är gravid men kan garantera att det finns precis lika många som hatar att vara gravida/älskar att vara gravida.
    Jag tycker det är som mysigast nu med William, över året när man kan kommunicera mera o har rutiner..
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-04-20 09:21:49 följande:
    ja du sista tiden går både sakta och fort. stora tösen kom ut 2 1/2 vecka för tidigt.men hon var ändå fullt gången.mina två andra barn kom runt BF.men det sägs att första barnet brukar komma lite tidigare än bf
    Jag har alltid hört att man som förstagångsföderska ska räkna med att gå över tiden då man oftast gör det.
    Firstandhappy skrev 2009-04-20 09:38:18 följande:
    nä... det har sin charm o är mysigt att vara gravid o när man inte är det saknar man magen, men det finaste som finns håller jag inte riktigt med om...Jag mår förvisso bättre kroppsmässigt nu än när jag inte är gravid men kan garantera att det finns precis lika många som hatar att vara gravida/älskar att vara gravida.Jag tycker det är som mysigast nu med William, över året när man kan kommunicera mera o har rutiner..
    Jag har en kompis som är precis likadan. Hon är inget för bebisar utan önskar att de kunde vara ett år direkt när de kommer ut .-)
    Men jag håller med, det är verkligen roligt när man kan kommunicera och förstå varandra på ett annat sätt. Och när de kan ta sig fram själva och upptäcka världen. Jag tycker varje stadie har sin charm!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2009-04-20 09:38:18 följande:
    Nej, komplikationerna skulle man kunna vara utan.Hoppas det blir din makes son som får barn om ni vill ha barnbarn inom 5 år. Din son blir väl 15 i år.
    sonen blir 15 i december.båda jag,mina föräldrar och min make fick barn i 20 års åldern.så vi rätt unga alla när vi fick första barnet.min lillasyster skaffar nog inga barn efter det hon genomgick för några år sedan...

makens son är 26 år men har inga planer på att skaffa barn på flera år.
    dinana skrev 2009-04-20 09:32:23 följande:
    Det är knappt jag fattar ännu att jag har barn.. och då är ju Molly 28 månader nu =) Det är sjukt vad tiden går fort. Nej tiden går väl extra fort sen när man har fått barn det är nog därför som jag inte tänker på det. Sen har det ju varit en massa död den senaste tiden så man har inte haft någon tid att tänka på graviditeten. Pratade med min far igår och han berättade att min fasters man försökt att ta livet av sig igår nu när hon inte finns kvar längre. Sen så dog ju min mormors pojkvän förra veckan och så faster för tre veckor sedan. Sen så kan jag ju räkna med att jag inte kommer gå fulltid ut den här gången heller. Jag försöker vila och få ned blodtrycket, men jag tycker ju inte det är så roligt att ligga ner när det finns så mycket annat roligt som måste göras i lägenheten. Men hoppas jag får gå längre än vad jag gjorde med Molly för hon vart ju inte så stor när hon föddes och det är ju lite roligare om det finns lite att ta i =)
    förhoppningsvis går du tiden ut.jag håller tummarna för dig.det dumma är ju att barnet känner när mamman inte mår bra.så det bästa är att du inte oroar dig allt för mycket.
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-04-20 09:45:54 följande:
    sonen blir 15 i december.båda jag,mina föräldrar och min make fick barn i 20 års åldern.så vi rätt unga alla när vi fick första barnet.min lillasyster skaffar nog inga barn efter det hon genomgick för några år sedan...makens son är 26 år men har inga planer på att skaffa barn på flera år. förhoppningsvis går du tiden ut.jag håller tummarna för dig.det dumma är ju att barnet känner när mamman inte mår bra.så det bästa är att du inte oroar dig allt för mycket.
    Fast det är ju lite skillnad att skaffa barn tidigt nu och för 20 år sen.
    Min mormor var 19 när hon fick mamma och mamma var 19 när hon fick mig. det betyder ju inte att jag var 19 när jag fick barn.
    Samhället ser annorlunda ut idag.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-04-20 09:45:54 följande:
    förhoppningsvis går du tiden ut.jag håller tummarna för dig.det dumma är ju att barnet känner när mamman inte mår bra.så det bästa är att du inte oroar dig allt för mycket.
    Nej, jag kan inte påstå att jag är speciellt orolig egentligen. Jag har ju redan varit med om det mesta så det som skrämmer mig mest just nu är att föda vaginalt. Mamma visade bilder på när vi barn föddes och jag kan säga att jag nog hade klarat mig bättre utan dem bilderna. *gaaah* Men min pappa älskar att fotografera och han skräms då inte för lite blod... min sambolär väl svimma efter fem minuter.
  • dinana

Min mamma var 32 år när hon fick mig =) och jag var 23 när jag fick Molly.

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!