Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

VI från Linköping Del 3!!!!

Fru T skrev 2009-04-27 20:35:12 följande:
    Självklart vi har ett...
    min kommer jobba tytvär den dagen men kommer nog hem skapligt..
  • Firstandhappy
    Familjetrollet skrev 2009-04-27 20:51:12 följande:
    har du vaknat på fel sida?du verkar vara en surhäxa!den här tråden börjar spåra ut totalt!är inte ensammen om att tycka det som tur är
    nej men trött på att folk bara ser problem hela tiden. tycker det är ett konstant gnäll på vissa människor, vilket jag inte heller är ensam om att tycka.
  • Firstandhappy
    Familjetrollet skrev 2009-04-27 21:09:45 följande:
    man har väll rätt att skriva om vad man vill?hellre lite gnäll än att vissa personer bara kränker andra i denna tråd flera gånger i veckan! vissa verkar gilla att kränka andra i denna tråd så gott som dagligen under vissa perioder och det är fler än jag som tycker att det snart får vara nog med kränkningar till höger och vänster. Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-04-27 21:04:27 följande:
    precis, man har rätt att skriva vad man vill... men tydligen gäller det bara åt ett håll..
    Konstigt dock att flera tycker att det förekommer kränkningar till höger och vänster men INGEN säger nåt.. speciellt inte till de personerna som tydligen "kränker" andra..

men ja jag kan ställa mig upp direkt och säga att har man problem med mitt beteende inför andra bara för att jag inte tycker som alla andra eller fjantar runt o tycker synd om folk dagligen så kan man säga det till MIG... och inte hålla på att skriva privata mail om mig som det verkar vara..

Civilkurage.. ja tack..
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-04-27 21:30:49 följande:
    Ja det är ju jättekukl för dem att få vara med och följa liten för tiden går FORT Sant, man känner när bebisen kommer ut vad det är för sort
    ända jag känner att man saknar med att ha Daniels föräldrar i halmstad, de missar så otroligt mycket av vad som händer med william hela tiden, fast BDB hade ju inte hjälpt då de knappt kan starta en dator..
  • Firstandhappy

usch, har klippt wille nu för första gången, 2 mm över hela skallen, huan så han ser ut.
    inga tussar som sticker fram och ut..

• Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-04-27 22:54:15 följande:
    Han är säkert jättesöt! Det växer ju snart ut igen Lucas klipper vi titt som tätt, han har sin fars hårväxt och det växer som ogräs.
    wille är ju väldigt tunnhårig, eller ja hur ska man säga, har ju massa hår men så otroligt tunna strån, va inte lätt att klippa det. men emn växer som sagt ut, blir han det minsta lik sin mamma o pappa så kommer håret snart att svalla o vara dundertjockt.. tills han fyller 25, då börjar det likna pappas kalhygge...
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-04-27 22:58:57 följande:
    Det beror väl på hur känslig man är kanske. Jag tar liksom inte åt mig för att du skriver att du absolut inte kan förstå hur man kan skaffa barn tätt osv tex... Det är ju din åsikt och alla är välkomna att tycka olika. Inte grinar jag för det!
    nä jag är med gravid o övertrött utarbetat småbarnsmamma men jag tar inte heller åt mig av vad folk tycker o tänker..
    Sen om man uttrycker sig totalt galet och många gånger skriver "korkade" saker så kommer man få mothugg och det får man lära sig leva med.
  • Firstandhappy

Nä nu ska det snarkas kudde men tar gärna upp detta imorgon med ang att jag tydligen trakkaserar "vissa".

Tycker det är väldigt intressant att det pratas bakom ryggen men aldrig direkt till..

• Firstandhappy
    dinana skrev 2009-04-27 23:06:48 följande:
    Nej, inte du kanske... men jag har tagit åt mig en hel del av vad du skrivit och varit ledsen många gånger. Jag är dock inte ensam om detta.
    och du tror inte folk blir upprörda av saker du säger??

tycker alla som "inte är ensamma" om detta kan säga det rakt ut så slipper man massa skitsnack..

Ser man på detta så är det inget nytt fenomen, släng in 15 kvinnor i ett rum o se hur länge de alla kan hålla sams... inte såååå länge.
    Alla är olika på gott och ont och det kommer ALDRIG att gå att alla ska älska eller tycka om alla, det kommer alltid att förekomma konflikter.

Så?? vad kan man göra åt det, jo acceptera att alla är olika och tycker olika med, låta folk uttrycka sin mening, välja att ignorera det man inte gillar, tänka på hur man uttrycker sig osv... eller har jag helt fel..
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-04-27 23:11:58 följande:
    Ja, tänk om jag skulle sätta mig och grina varje gång nån skrev nåt som jag uppfattade var elakt... Tyvärr är jag inte så känslig och kan ta att alla inte alltid tycker lika. Men vissa skulle behöva skaffa sig lite självförtroende och inte bli knäckta för minsta lilla. Livet kommer bli väldigt jobbigt då. Tydligen är det så att vissa får säga precis vad de vill och andra inte... Folk i den här tråden är experter på att vända kappan efter vinden, det är synd att inte alla vågar stå för vad de tycker och tänker innerst inne. Att prata skit bakom ryggen på folk kanske är så man gör här i Linköping, vad vet jag??
    samma här, vet att folk stör sig på att jag o dani skaffade barn tidigt, förlovade oss snabbt, skaffar 2 barn snabbt efter varandra, att jag började jobba tidigare än många, tycker att pengar är viktigt, tycker inte att man ska bli sjukskriven från att söka jobb, att alla kan få ett jobb, osv osv osv...

OMG, skulle jag sätta mig o grina varje gång någon säger emot mig så skulle jag inte få göra annat än att torka snor, folk tycker tvärt emot mig flera hundra gånger om dagen... o tacka fan för det.. ger mig bara åter en anledning till att stärka mig själv som människa och mina argument för att kunna leva mitt liv...
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!