Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

VI från Linköping Del 3!!!!

Familjetrollet skrev 2009-04-28 06:45:51 följande:
    kan bara hålla med dig.du har ju fått väldigt många spydiga kommentarer från vissa i tråden titt som tätt.jag förstår vad du genomgår med alla kontroller och din oro över tiden fram till förlossningen.de som inte har haft svåra graviditetskomplikationer förstår inte hur svårt det är för personer som genomgår detta.jag håller tummarna för dig vissa i denna tråd ska man hålla med om allt för annars blir X och Y skitsura...
    nej emn tydligen ska man tycka som er för att inte kränka bara för att att ni haft det jobbigt..

och nej det inboxas inte om er som "bara gnäller" som du uttrycker det
    Familjetrollet skrev 2009-04-28 06:53:35 följande:
    exakt.om nån skriver nått som inte känns bra eller nån som är orolig om att föda förtidigt så får dessa personer påhopp direkt av de "fina"fröknarna i tråden. skönt att man har facebook för där kan man sotera bort skitkärringarna*skratt*
    tycker väl knappast att man är "finare" för att man kommenterar meningarna som (hoppas få tidigare så jag kan vara med och fira födelsedag) så det handlar inte om oron. sätt inte ut oss som några känslokalla monster som skiter i oro och komplikationer för det gör vi inte.
  • Firstandhappy

Skriver väl dit mig själv som en av X eller Y som familjetrollet så väl beskriver det som kränker, eller ska man räkna sig som en SKITKÄRRING/SURKÄRRING/FINARE FOLK??

• Firstandhappy
    Familjetrollet skrev 2009-04-28 08:48:29 följande:
    jag har fått nog av falska människor.har stött på dem flera gånger genom åren.denna tråd var en trevlig tråd förr.men nu har det gått för långt.det skrivs om en massa skitsnack så frågan är vem som håller på med det? att svära och ge dryga kommentarer är dagisnivå.tycker man att nån skriver en massa gnäll,skriver på fel sätt osv.skit i att svara på deras inlägg istället för att svära och skriva dryga kommentarer till dem jag står oxå för vad jag tycker.är det nått jag avskyr så är det skitsnack,falska vänner osv
    ja jag kan skita i att svära eller svara, kan skriva samma svar utan detta så tolkas det på annat sätt, men jag tänker inte stryka människor medhårs hela tiden när de inte kan ta ett eget beslut eller bara vill gnälla för gnällandets skull.

Jag ger raka svar och blir förbannad på klemandet med folk.
  • Firstandhappy

o lägger till att vill man inte ha mothugg eller att folk ska reagera så kan man kanske tänka sig för lite hur man framställer sig själv oxå.. och hur man själv skriver saker..

• Firstandhappy

vart o lämnat kisseprov till bm, ska utesluta havandeskapsförgiftning.. snart dags att åka o handla med wille, mamma skulle kommit o tagit honom annars men hon kräääääks så hon är bannlyst härifrån för tillfället..

Skorpan08 skrev 2009-04-28 11:15:35 följande:
    Trist att det ska bli tjafs så ofta här i tråden. Alla är olika och man kan inte tycka om alla men man kan åtminstonde visa varandra lite respekt. "Hetare diskussioner" kanske man kan ta i inboxen så det sker mellan de som är oense. Utan åskådare och inblandning från oberörda.
    håller med, väntar fortfarande på att min inbox ska börja blinka..
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-28 11:18:21 följande:
    Men du vill ju vara ärlig o rak!?
    gällde tydligen nåt mellan jenny/familjetrollet o hon malin som flyttat... ligger ett par sidor bakåt..
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-28 11:29:47 följande:
    Usch då, usch hoppas verkligen inte att du har det!
    Fru T skrev 2009-04-28 11:26:50 följande:
    Misstnker dom det ? hoppas allt ser bra ut, mår du dåligt?
    Skorpan08 skrev 2009-04-28 11:25:17 följande:
    Håller mina tummar och tår för att du inte har det.
    mår inte dåligt nu men med tanke på aningen högs blodtryck, illamåendet jag haft o yrsel o huvudvärk nu tillsammans med förhöjda värden av något i urinen så skulle jag lämna extra prov så vi kan utesluta det. är garanterat ingen men måste ju kolla för säkerhets skull..
  • Firstandhappy
    Skorpan08 skrev 2009-04-28 11:53:50 följande:
    Kul! Själv fick jag reda på mina papper som skulle till min a-kassa har kommit på villovägar så nu måste dom skicka nya papper som jag återsända ifyllda. Så några pengar ser jag inte till ännu på ett tag. Suck, inge kul att leva på en lön med stora huslån. Sen ringde maken och berättade att han har en långkörning i morgon så han kommer inte hem i morgonkväll utan måste sova i lastbilen. Tycker inte om att sova utan honom Det känns ointe som om detta är min dag.
    krypa ner i sängen o dra täcket över sig en stund... får man göra sånna dagar..
  • Firstandhappy
    tycker att batteriet tar slut för fort.hur länge räcker era mobilbatterier när tlf är påslagen dygnet runt?

mitt batteri håller i ca 3 dagar om telefonen är på dygnet runt som den allt som oftast är..
    Maria84 skrev 2009-04-28 13:34:53 följande:
    Jag var ju hos bm på inskrivning i v.12 men sen är inte nästa besök förrän i juni, blir inte så ofta som omföderska direkt. Tur att man har UL:en emellan. Nej nu måste vi slänga oss iväg, ska hämta stolpar och eltråd och en massa annat till hagbygget här hemma. Och införskaffa en ny router för våran har kapsejsat! Eller rättare sagt, två stycken. För när vi kopplade in den andra så gick den hem också, så jag vet inte vad för lurt det är riktigt.
    men oj du hade långt mellan dina besök, jag går ungefär lika ofta som när jag fick wille, dvs en gång i månaden, max 5 veckor imellan..
  • Firstandhappy
    Familjetrollet skrev 2009-04-28 15:06:22 följande:
    det verkara vara olika långt emellan besöken för alla.med sista barnet skulle jag gå på första bm besöket i v 17.men det blev inte så. det brukar bli längre emellan besöken ju fler barn man har om de föregående graviditeterna har vart bra.beror nog oxå på villken bm man får
    ja kanske det, hade ju en jättebra graviditet med wille utan några som helst komplikationer men får ändå gå ganska "ofta".. ja ja är väl som sagt olika från bm till bm eller nåt sånt.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!