• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Anonym (Skåne)

Jag klarade det.. jag lyckades ta mig till gyn

fick både en glad nyhet och en mindre bra nyhet. Mitt blodtryck är ok.. det ligger på 130/80 så det fick godkänt av sköterskan. Sedan så var det bara något som sa mig att jag borde kolla mitt järnvärde då jag känt mig lite tröttare än vanligt..

kan säga att det var inte konstigt att jag har varit så trött och yr.. mitt järnvärde låg på 103 första tagningen och 111 andra.. oas vilket man än väljer att gå på så är det åt helvete för lågt..

så det blev riktigt blodprovs tagning.. de ska tydligen kolla mig för en massa sjukdommar nu :-s

men troligast är att det är min koppasspiral som gör att jag blöder mera och därav så får jag dessa låga värdena.

så nu går jag tills vidare på niferx.. så får vi se hur jag mår..

min Gyn ville ta ut spiralen redan idag och hon sa rakt ut att om jag på något sätt mår sämre eller börjar blöda mer så ska jag genast ta kontakt med henne så de kan ta ut spiralen. hon tycker att jag ska sätta in en hormonspiral istället för den kopparspiralen som jag har nu. men jag vet inte hur jag ska göra.. för när jag gick på p-piller så mådde jag så dåligt av hormonerna. men min gyn menar på det att denna hormonspiralen inte innehåller östrogen så därav så ska jag inte må dåligt av den. men jag vet inte...

jag vet ärligt inte vad jag ska göra.. för jag vill verkligen inte bli med barn och att använda endast kondom känns inte så säkert..

det enda positiva som kom ut av detta är att jag nu vet att min orkeslöshet beror på något och att det går att fixa.. så ge mig nån vecka och jag kommer att orka leka och ta hand om lilltjejen igen

• Anonym (Skåne)

har kollat upp den spiralen som hon ville att jag skulle ta... den har som vanliga biverkningar.. humörsvängningar, nedstämdhet, huvudvärk och viktförändring.

och det stod klart och tydligt att man inte ska ta den om man har migrän eller svår huvudvärk. och det har jag och det sa jag till gyn..

suck... jaja... nu är det bestämt... om jag nu tar ut min kopparspiral så blir det till att använda gummi.. för inga förbannade hormoner kommer in i min kropp.. inte en gång till..

men jag måste fråga.. ni som har använt p-piller/hormonspiral.. har ni märkt någon skillnad mot när ni inte använde det så att säga??

• Ysta

Faan vad jag är arg och ledsen och besviken just nu!!!! Har haft en så himla bra dag idag och varit glad och allt har känts bra... Tills nu ikväll. Naturligtvis fick jag redan på en sak som min fd sambo gjort och som gjorde mig skitledsen... Och han fattar verkligen ingenting. Kommer inte kunna sova inatt, mår skit och är skitledsen igen

• Anonym (Skåne)

Skickar en bamsekram till dig. Du verkar verkligen behöva en idag

Ysta skrev 2009-04-15 22:47:52 följande:
    Faan vad jag är arg och ledsen och besviken just nu!!!! Har haft en så himla bra dag idag och varit glad och allt har känts bra... Tills nu ikväll. Naturligtvis fick jag redan på en sak som min fd sambo gjort och som gjorde mig skitledsen... Och han fattar verkligen ingenting. Kommer inte kunna sova inatt, mår skit och är skitledsen igen
  • Ysta

Måste skriva av mig även om det innebär att skriva en massa personliga saker... Grejen är att jag har ett enormt kontrollbehov som jag verkligen jobbar med för jag vill inte vara sån jag är.

Jag litar inte på min kille helt och hållet för han har gått bakom ryggen på mig flera gånger (mailat tjejer att han vill ha sex med dem, vart och träffat en men säger att inget hände, han har skrivit till en arbetskompis att såna känslor han har för henne har han aldrig känt för nån förut) och han har ljugit om så mycket...

Han vet att jag inte litar på honom och han borde ju fatta varför. Jag har aldrig "tillåtit" att han har tjejkompisar eftersom jag är väldigt svartsjuk, ja det erkänner jag.

För att göra en lång historia kort så hade vi en överenskommelse att eftersom jag inte vill att han ska göra saker med andra tjejer eftersom jag inte litar på honom så kom vi överens om att han får ha en tjejkompis som han kan göra nåt med nån gång men då ska han berätta det för mig INNAN så att jag vet om det. Jag har så svårt att släppa på mitt enorma kontrollbehov och det här var villkoret för att jag skulle försöka och jag behövde hans hjälp.

Nu får jag veta ikväll att han har vart ute och promenerat runt i stan med henne! Och han har inte sagt ett ord om det innan... Så självklart blev jag skitledsen för det är ett jävla svek enligt mig för vi hade en överenskommelse om det men det sket han i.

Och sen blir han sur när jag blir ledsen och vill att han ska förstå att han gjort fel! Han sa att han ska aldrig mer berätta saker för mig utan ljuga om det och det är ju där problemet ligger, att han har gjort det förut.

Fan jag blir så arg och ledsen för vi hade en överenskommelse och jag försöker verkligen att bli bättre!!!

• Fjärilen72
    Aquagreen skrev 2009-04-15 21:14:53 följande:
    Åh jag känner så väl igen det där, du är inte hyperaktiv bla bla bla, då är halva svenska folket ADHA're, el ja de verkar vara på modet med diagnoser nu osv. Vad ska man kontra med när man får såna idiotiska kommentarer?
    "Du är inte hyperaktiv!"
    - Wow! Jag visste att jag hörde röster men inte att det var du som satt där inne och pratade. Bor du där med? Eftersom du verkar veta allt som pågår där inne menar jag..

"Då är ju halva svenska folket ADHD:are"
    - Och tur är väl det? "Neurotyper" verkar ha så förbannat tråkigt.

"Ja, det verkar vara på modet med diagnoser nu"
    - Precis, jag är så modern! Varför har inte du gått och skaffat dig en diagnos än?

Detta är exempel på vad jag brukar kunna häva ur mig. De dagar jag är på bra humör och ens orkar med mer än en argsint blick dvs.
  • Aquagreen
    Fjärilen72 skrev 2009-04-15 23:42:38 följande:
    "Du är inte hyperaktiv!"- Wow! Jag visste att jag hörde röster men inte att det var du som satt där inne och pratade. Bor du där med? Eftersom du verkar veta allt som pågår där inne menar jag.."Då är ju halva svenska folket ADHD:are"- Och tur är väl det? "Neurotyper" verkar ha så förbannat tråkigt."Ja, det verkar vara på modet med diagnoser nu"- Precis, jag är så modern! Varför har inte du gått och skaffat dig en diagnos än?Detta är exempel på vad jag brukar kunna häva ur mig. De dagar jag är på bra humör och ens orkar med mer än en argsint blick dvs.
    Haha tack, bra kommentarer, sen kan man ju på de ge en ond blick el lägga till div svordommar *S*
    Fattar inte ens att folk orkar ifrågasätta.

YSTA - Inte min sak så jag hoppas verkligen du inte tar illa upp gumman, men jag har bara ett råd att ge... dumpa honom, gör dig själv den "tjänsten" ingen o absolut inte du gumman mår bättre av att gå o behöva vara orolig om han ligger med andra, sexmailar osv.Jävla gris kille (förlåt) känns oxå som han spelar på ditt samvete "åh nu ska jag aldrig mer säga ngt till div osv" va är det för jävla stil.
    Åhh förbannad jag blir.
  • Kaxelina

Usch vad ni skriver mycket. Orkar inte läsa allt.

Nu vet mina svärmisar om adhd iaf. Och denna eller nästa vecka så får jag reda på om hur det blir med stödfamilj.

Min psykolog tycker att jag har drag av Tourettes syndrom utöver adhd. Någon annan som har något liknande?

• Ysta
    Aquagreen skrev 2009-04-16 07:41:17 följande:
    YSTA - Inte min sak så jag hoppas verkligen du inte tar illa upp gumman, men jag har bara ett råd att ge... dumpa honom, gör dig själv den "tjänsten" ingen o absolut inte du gumman mår bättre av att gå o behöva vara orolig om han ligger med andra, sexmailar osv.Jävla gris kille (förlåt) känns oxå som han spelar på ditt samvete "åh nu ska jag aldrig mer säga ngt till div osv" va är det för jävla stil. Åhh förbannad jag blir.
    Jag önskar att jag kunde men jag älskar ju honom och han är mitt allt... Han har sina dåliga sidor men han har även jättefina sidor också. Och jag är inget helgon det vill jag lova, jag är otroligt jobbig att vara tillsammans med det vet jag. Men jag försöker iaf att bättra mig men det känns inte som att han gör det.
  • ensamhemma

idag ska jag till överläkaren för doshöjning av concertan(hoppas d hjälper)
    nu när jag gått på 2 ggr 18 mg så har jag inte fått nåt gjort,har inte dammsugit på snart 1 vecka....har ej haft lust att laga mat eller gå ut....är det inte meningen att den ska få igång en?

jaja får väl se vad hon beslutar.

har gjort en lista på mediciner jag vill ha: propavan som komplement till circadinet för jag sover ej på nätterna.
    lergigan eftersom jag ej får mer oxascand
    och theralendroppar dom är bra om jag har svårt att slappna av när jag ska sova.

o vet ni vad kära vänner...nu har det gått 4 dagar utan att psykopaten hört av sig o jag börjar känna mig mindre orolig och ångestfylld....styrkan är på väg tillbaka sakta men säkert så är jag mig själv igen.

lämnar han mig inte ifred framöver så anmäler jag han till polisen för trakasserier och psykisk misshandel. nobody puts baby in a corner!!!!!

Svar på tråden vuxna med adhd add as