• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Aquagreen
    Fjärilen72 skrev 2009-04-13 17:59:14 följande:
    Jag hör många som (fortfarande) använder ordet cp som skällsord. Jag är benhård på att jag absolut inte vill höra sådant i min närhet. okej om man diskuterar cerebral pares eller liknande men inte som skällsord. Jag reagerar på samma sätt om någon säger "damp barn", "adhd unge" eller liknande.De flesta i min omgivning vet om detta och använder inte dom orden/uttrycken i min närhet eller rättar sig själva väldigt snabbt om dom säger någonting sånt. (Det kan ju ha att göra med dom onda blickarna från mig med )Men det är också just för att "folk" använder dessa uttryck som man skulle kunna "vinna" på att starta en tråd där "folk" kan inse att "vi" faktiskt är normala. (Vad nu normalt är) Och att det är en "skämttråd" tror jag gör mer att andra som inte är insatta i de olika diagnoserna/problematiken i större grad skulle läsa den jämfört med om det var en "väldigt seriös" tråd med statistik mm.Eller låter det helt galet?
    Skulle vara kul med en ADHD tråd i sandlådan Kanske vi med AS kan bidra med lite tokigheter vi har för oss
  • Fjärilen72
    carita1974 skrev 2009-04-13 18:34:32 följande:
    ' Bara för man inte är som andra betyder det inte att man är dum i huvudet eller så...många använder vårt handikapp på felaktigt sätt....blandar ihop det med att man är dum i huvudet....adhd har inget med intelligens att göra...eller om man är bråkig...
    Jo,, jag vet det.
    Aquagreen skrev 2009-04-13 19:43:19 följande:
    Skulle vara kul med en ADHD tråd i sandlådan Kanske vi med AS kan bidra med lite tokigheter vi har för oss
    Haha, klart alla ska bidra!
  • Aquagreen

Idag är dagen då de känns som mitt liv kan börja om, ska till läkaren på Neuropsyk o få mediciner, nu kan de väl bara bli bättre?! Jg hoppas o tror så mycke på medicinerna men är rädd att det inte ska hjälpa, då är det verkligen "kört" finns inte så mycke mer att ge än de jag ska få, nåja positivt tänk var det
    Tänk på mig kl 15.

Vad gör ni andra idag? Har ni härlig sol hos er med?

• ensamhemma
    Aquagreen skrev 2009-04-14 09:06:17 följande:
    Idag är dagen då de känns som mitt liv kan börja om, ska till läkaren på Neuropsyk o få mediciner, nu kan de väl bara bli bättre?! Jg hoppas o tror så mycke på medicinerna men är rädd att det inte ska hjälpa, då är det verkligen "kört" finns inte så mycke mer att ge än de jag ska få, nåja positivt tänk var det Tänk på mig kl 15.Vad gör ni andra idag? Har ni härlig sol hos er med?
    lycka till idag,det kommer att gå jättebra =)
    här är det regningt o grått,blääää
  • ensamhemma

det första jag gjorde när jag vaknade var att ringa o boka tid för abort
    vet ni vad tanten säger i telefon svararen???
    vi kan inte ta emot fler samtal idag vänligen återkom en annandag.

men för h******e dom har ju telefontid mellan 8.00-14.00

vad håller dom på med?
    nue hela min dag fucked up bara för det.

man borde fan ringa o anmäla dom för så gör man inte,här sitter man med jordens problem på halsen och får höra sånt skit när man ringer,det e fan inte klokt.

• Anonym (Hej)
    ensamhemma skrev 2009-04-14 11:23:34 följande:
    det första jag gjorde när jag vaknade var att ringa o boka tid för abortvet ni vad tanten säger i telefon svararen???vi kan inte ta emot fler samtal idag vänligen återkom en annandag.men för h******e dom har ju telefontid mellan 8.00-14.00 vad håller dom på med?nue hela min dag fucked up bara för det.man borde fan ringa o anmäla dom för så gör man inte,här sitter man med jordens problem på halsen och får höra sånt skit när man ringer,det e fan inte klokt.
    ring till vårdcentralen eller annan instans de får hjälpa dig NU, även omd e själva inget kan göra så får de lotsa dig..
  • Licens To Kiss

Jag har maginfluensa och riktigt ont i svanken så jag kan inte sitta rakt. Känner mig som en klago idag *blää*

Auqaqreen, Vi har moln.

• Fjärilen72
    Aquagreen skrev 2009-04-14 09:06:17 följande:
    Idag är dagen då de känns som mitt liv kan börja om, ska till läkaren på Neuropsyk o få mediciner, nu kan de väl bara bli bättre?! Jg hoppas o tror så mycke på medicinerna men är rädd att det inte ska hjälpa, då är det verkligen "kört" finns inte så mycke mer att ge än de jag ska få, nåja positivt tänk var det Tänk på mig kl 15. Vad gör ni andra idag? Har ni härlig sol hos er med?
    *Håller tummarna fr att det ska gå bra för Aquagreen och att ensamhemma ska få må bättre och att dom inte ska vara så dumma i vården*

Om det är sol här? Inte en aning.. Försov mig imorse och vaknade för en halvtimme sen så har inte kommit ut än.
  • Aquagreen

Tack tjejer

Ensamhemma - Ni har ingen privat GYN i din stad? dom brukar ha abort, el vad man ska säga, samma kostnad som på sjukhus, kolla upp det. *Kram*

• ensamhemma

Anonym (Hej) skrev 2009-04-14 11:44:25 följande:

ring till vårdcentralen eller annan instans de får hjälpa dig NU, även omd e själva inget kan göra så får de lotsa dig..
    jag ringde kvinnokliniken och tjatade så jag fick tid för att träffa läkare nästa tisdag....skam den som ger sig...åhh äntligen nu kan jag andas igen.
Svar på tråden vuxna med adhd add as