• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Aquagreen

Anonym (Hej) skrev 2009-04-14 18:55:37 följande:

Med risk att jag avslöjar "mig".har idag fått ett för mig oehört tungt bsked, som nog innebär att de nog kommer krävas en operation, så att jag inte kommer kunna få bli gravid av mig/oss själva mer. en stor jevla sorg.är så trött och illamående efter all morfin och  domicum. och kräkts,
    Åh nej, stor kram till dig!

Ysta - Var ska du flytta? fråga honom rakt ut, berätta din magkänsla, att du tror han kommer lämna dig.

Det gick bra igår, läaken var en mycket trevlig man, lite förvirrad men hemsk bra.
    när jag berättade om att jag äter concerta utan recept hade jag väntat mig onda blickar men inte det.
    fått upphöjd dos till 72 mg 54 på morgonen o 18 innan lunch, nu borde jag känna av den.
    ska få hjälp o stöd LLS o terapi.
    Era tankar jag bad om igår hjälpte
  • Ysta
    Aquagreen skrev 2009-04-15 07:58:17 följande:
    Ysta - Var ska du flytta? fråga honom rakt ut, berätta din magkänsla, att du tror han kommer lämna dig.
    Jag ska flytta till en mindre lägenhet typ hundra meter bort... Trots att soc godkände hyran på min 3a så vill jag inte bo kvar i den lägenhet där vi bott tillsammans i fem år... Det gör för ont. Så jag ska flytta till en 2a den 14 maj.
  • Anonym (Skåne)

Är så uppe i varv just nu. Ska till gyn nu i em och ta ett cellprov. alltså det är det vanliga som de rekommenderar alla att göra vart 3:e år eller vad det nu är. Det är bara det att jag är så nervös för undersökningen. Ok alla måste väl hålla med om att det inte är så roligt att ligga där och sära på benen men jag har riktigt jävla ångest för det. och det har jag haft ända sedan min förlossning då en idiotläkare skulle kolla om jag hade haft vattenavgång.

Han tog "skohornet" som då var i metall. inget glidmedel ingenting och bara körde upp den så att säga.. och det gjorde så ont.. jag bara skrek att han skulle sluta men det gjorde han inte... så efter det så mår jag dåligt när jag ska göra gynundersökningar..

men jag hade väl kunnat fixa det om det inte var för det faktum att de ska kolla mitt blodtryck.. jag är sjukt nervös för att jag ska ha högt blodtryck.. och JA jag vet att bara det faktum att jag sitter och har ångest över det nu får trycket att stiga.. men jag kan inte låta bli... jag vill verkligen inte dit idag... men jag vet också om att jag måste....

• Anonym (Skåne)

Skickar en stor bamsekram till dig och hoppas att du mår lite bättre idag.

det är aldrig kul att få tråkiga besked..

Anonym (Hej) skrev 2009-04-14 18:55:37 följande:

Med risk att jag avslöjar "mig".har idag fått ett för mig oehört tungt bsked, som nog innebär att de nog kommer krävas en operation, så att jag inte kommer kunna få bli gravid av mig/oss själva mer. en stor jevla sorg.är så trött och illamående efter all morfin och  domicum. och kräkts,
  • Kaldorei

Jag ska göra på fredags jag. =/ jag e också supernervös.... har haft 2 tider innan som jag ställt in, men på fredag MÅSTE jag göra!

Idag ska jag till psyk igen också, får se om kön har rört på sig nåt mer, men det måste den fanimej ha gjort, för min kompis som hamnade i kön alldeles innan mig står på tur nu, å jag borde rimligtvis vara alldeles efter henne.

Anonym (Skåne) skrev 2009-04-15 09:25:00 följande:

Är så uppe i varv just nu. Ska till gyn nu i em och ta ett cellprov. alltså det är det vanliga som de rekommenderar alla att göra vart 3:e år eller vad det nu är. Det är bara det att jag är så nervös för undersökningen. Ok alla måste väl hålla med om att det inte är så roligt att ligga där och sära på benen men jag har riktigt jävla ångest för det. och det har jag haft ända sedan min förlossning då en idiotläkare skulle kolla om jag hade haft vattenavgång. Han tog "skohornet" som då var i metall. inget glidmedel ingenting och bara körde upp den så att säga.. och det gjorde så ont.. jag bara skrek att han skulle sluta men det gjorde han inte... så efter det så mår jag dåligt när jag ska göra gynundersökningar.. men jag hade väl kunnat fixa det om det inte var för det faktum att de ska kolla mitt blodtryck.. jag är sjukt nervös för att jag ska ha högt blodtryck.. och JA jag vet att bara det faktum att jag sitter och har ångest över det nu får trycket att stiga.. men jag kan inte låta bli... jag vill verkligen inte dit idag... men jag vet också om att jag måste....
  • Anonym (sjuk?)

Jag skulle oxå ha gjort cellprov men har bokat om tiderna varje gång
    Jag får för mkt ångest så det funkar inte.

Jag måste fråga er nu..Jag fick ju min diagnos igår. men hur funkar det? skrivs det bara in i journalen så vips, har man en diagnos? eller vad krävs då dom sätter diagnos? jag har mest problem med impulskontroll och via hörseln och jag hörde ju allt han sa igår men idag finns knappt nåt kvar så jag kan typ inte svara på frågor om min adhd eftersom jag inte kommer ihåg vad han sa
    Har redan fått folk som "ifrågasätter" att jag fick en diagnos och det känns skitjobbigt. jag som är så "glad" över att få veta vad som är fel på mig och äntligen kanske får rätt hjälp att tackla det och så får jag folk som ifrågasätter

• Kaldorei

Folk ifrågasätter mig helatiden när jag säger att jag står i kö för utredning *nämen du e väl inte hyperaktiv* Nä, jag kanske inte är det utanpå så det synd, men dem får gärna hoppa in i min torktumlarskalle å prova på en riktigt *rolig* karusell om dem vill.

Anonym (sjuk?) skrev 2009-04-15 10:29:37 följande:

Jag skulle oxå ha gjort cellprov men har bokat om tiderna varje gång Jag får för mkt ångest så det funkar inte.Jag måste fråga er nu..Jag fick ju min diagnos igår. men hur funkar det? skrivs det bara in i journalen så vips, har man en diagnos? eller vad krävs då dom sätter diagnos? jag har mest problem med impulskontroll och via hörseln och jag hörde ju allt han sa igår men idag finns knappt nåt kvar så jag kan typ inte svara på frågor om min adhd eftersom jag inte kommer ihåg vad han sa Har redan fått folk som "ifrågasätter" att jag fick en diagnos och det känns skitjobbigt. jag som är så "glad" över att få veta vad som är fel på mig och äntligen kanske får rätt hjälp att tackla det och så får jag folk som ifrågasätter
  • Kaldorei

Så att det syns* skulle det stå.

Kaldorei skrev 2009-04-15 19:51:15 följande:
    Folk ifrågasätter mig helatiden när jag säger att jag står i kö för utredning *nämen du e väl inte hyperaktiv* Nä, jag kanske inte är det utanpå så det synd, men dem får gärna hoppa in i min torktumlarskalle å prova på en riktigt *rolig* karusell om dem vill.Anonym (sjuk?) skrev 2009-04-15 10:29:37 följande:
  • Anonym (sjuk?)
    Folk ifrågasätter mig helatiden när jag säger att jag står i kö för utredning *nämen du e väl inte hyperaktiv* Nä, jag kanske inte är det utanpå så det synd, men dem får gärna hoppa in i min torktumlarskalle å prova på en riktigt *rolig* karusell om dem vill.Anonym (sjuk?) skrev 2009-04-15 10:29:37 följande:
    Sådär är det för mig med. och så får jag höra hela tiden "ja men dom där symtomen har ju alla mer eller mindre så då har väl alla adhd då.."
    jag blir så trött
  • Aquagreen
    Åh jag känner så väl igen det där, du är inte hyperaktiv bla bla bla, då är halva svenska folket ADHA're, el ja de verkar vara på modet med diagnoser nu osv.

Vad ska man kontra med när man får såna idiotiska kommentarer?
Svar på tråden vuxna med adhd add as