• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Licens To Kiss

ensamhemma, jävla svin dom är!!

• Anonym (sjuk?)

Åh jag har sån ångest

Skulle få börja på en aktivitet och allt var klart förutom att få sista godkänt från fk.. SUperglad över att ha hittat något jag vill så ringer jag för det och får NEKAT!!
    Hela min värld rasade.. fick nekat för dom ska ifrågasätta min sjukpenning om inte min psykläkare  skriver bättre sjukpapper..
    Är sjukskriven för ångest och depression men inga tabletter hjälper mig

Ska till läkaren idag men jag har sån ångest för tänk om han inte skriver bättre och tänk om jag inte blir fortsatt godkänt sjukskriven och måste jobba från 1a maj? jag är inte frisk nog

och imorron skulle jag på första möte med psykolog för samtal och vi skulle gå igenom min utredning oxå. men nu ringde dom och hon är sjuk. typiskt. Gah jag blir galen

• ensamhemma

Anonym (sjuk?) skrev 2009-04-14 12:37:43 följande:

Åh jag har sån ångest Skulle få börja på en aktivitet och allt var klart förutom att få sista godkänt från fk.. SUperglad över att ha hittat något jag vill så ringer jag för det och får NEKAT!!Hela min värld rasade.. fick nekat för dom ska ifrågasätta min sjukpenning om inte min psykläkare  skriver bättre sjukpapper..Är sjukskriven för ångest och depression men inga tabletter hjälper mig Ska till läkaren idag men jag har sån ångest för tänk om han inte skriver bättre och tänk om jag inte blir fortsatt godkänt sjukskriven och måste jobba från 1a maj? jag är inte frisk nog och imorron skulle jag på första möte med psykolog för samtal och vi skulle gå igenom min utredning oxå. men nu ringde dom och hon är sjuk. typiskt. Gah jag blir galen
    åh jag förstår att det känns skit,vadå begära bättre papper från din psykläkare?vilken dålig ursäkt.
    säg exakt till din läkare som du skrev här o överdriv t om lite så att han verkligen förstår att du inte är kapabel att börja jobba nu...lyckokramar
  • Licens To Kiss

Min dotter är så jäkla duktig!! Måste skryta Jag ger henne 100:- i månadspeng. Jag har sagt att godis, chips och sånt betalar jag för hennes månadspeng ska gå till nåt hon vill ha. I vinter kanske hon vill ha en snowracer, nästa sommar en ny cykel.

Hon fick min gamla mobiltelefon men den åkte av misstag i tvätten i morse så den är förstörd. Hon menade på att hon vill ha en ny. Perfekt!! Hon hade 700:- sparat. vi kollade nyss på nätet efter telefoner under 700:- och hon har valt en som hon vill ha. Den kommer på posten på torsda eller freda.

• Anonym (sjuk?)
    ensamhemma skrev 2009-04-14 15:53:44 följande:
    Anonym (sjuk?) skrev 2009-04-14 12:37:43 följande: åh jag förstår att det känns skit,vadå begära bättre papper från din psykläkare?vilken dålig ursäkt.säg exakt till din läkare som du skrev här o överdriv t om lite så att han verkligen förstår att du inte är kapabel att börja jobba nu...lyckokramar
    mötet gick bra. Läkaren förstod mig och han skulle hjälpa mig med att skriva så att min problematik kom fram ordentligt i papperna till fk.. Men jag måste ju vänta tills nästa månad innan jag vet om det hjälpte lr om fk är dumma iaf mot mig.

Kom iaf hem med en diagnos.. har adhd/add och fått diagnos på det nu och ska börja med concerta i morgon. Vet inte riktigt vad jag känner inför det för jag fick inte så mkt information av min läkare tyvärr.
    (han är st.läkare så det är en annan läkare som fixar receptet åt mig)
  • Anonym (Hej)

Med risk att jag avslöjar "mig".

har idag fått ett för mig oehört tungt bsked, som nog innebär att de nog kommer krävas en operation, så att jag inte kommer kunna få bli gravid av mig/oss själva mer. en stor jevla sorg.
    är så trött och illamående efter all morfin och  domicum. och kräkts,

• HellviHumle

Anonym (Hej) skrev 2009-04-14 18:55:37 följande:

Med risk att jag avslöjar "mig".har idag fått ett för mig oehört tungt bsked, som nog innebär att de nog kommer krävas en operation, så att jag inte kommer kunna få bli gravid av mig/oss själva mer. en stor jevla sorg.är så trött och illamående efter all morfin och  domicum. och kräkts,
    Kram!
  • Ysta

Med risk att jag avslöjar "mig". har idag fått ett för mig oehört tungt bsked, som nog innebär att de nog kommer krävas en operation, så att jag inte kommer kunna få bli gravid av mig/oss själva mer. en stor jevla sorg. är så trött och illamående efter all morfin och  domicum. och kräkts,
    Många kramar! Tänker på er *kramar om*
  • Ysta

Jag insåg just att idag så är det bara en månad kvar tills jag ska flytta... På sätt och vis så känns det skönt att få börja om på nytt men samtidigt så försvinner all trygghet. Vi har ju bott i den här lägenheten tillsammans i fem år och nu ska jag flytta från alla minnen. Känns både bra och dåligt...

Vet att jag kommer aldrig kunna organisera allting utan det kommer bli pannkaka av allting och jag kommer må skit när vi ska flytta. Jag tycker inte om förändringar och det här kommer bli en stor en...

Dessutom så misstänker jag att min fd sambo kommer att lämna mig helt efter flytten. Faan det gör så ont att skriva ner orden, att erkänna det för sig själv att jag misstänker det... Han står inte ut med mig och mina problem längre.

Men nu ska jag inte vara sån... Har faktiskt haft en ganska bra dag. har ringt en massa jobbiga samtal idag och dessutom varit till både AF, FK och SOC och lämnat in papper. Fast jag hade honom med stöd och det var skönt.

Däremot så har jag ringt och bråkat med VC för jag skulle behöva ett intyg från läkaren jag träffade sist (som remitterade mig till psykiatrin för utredning) om att jag bör flytta av psykiska skäl. Försöker få hjälp av soc med den dubbla hyran och att kunna visa upp ett läkarintyg trycker ju på lite extra.

Men den läkaren finns inte kvar där och min "vanliga" läkare (en otrevlig knöl) vägrade skriva ut ett intyg bara utifrån mina journaler... Därmemot så kunde han skriva ut en ny sorts sömntabletter åt mig via telefon?!

• Licens To Kiss
    Med risk att jag avslöjar "mig".har idag fått ett för mig oehört tungt bsked, som nog innebär att de nog kommer krävas en operation, så att jag inte kommer kunna få bli gravid av mig/oss själva mer. en stor jevla sorg.är så trött och illamående efter all morfin och  domicum. och kräkts,
    KRAM!!
Svar på tråden vuxna med adhd add as