• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • HellviHumle

Crash Boom Bang skrev 2009-03-09 22:29:59 följande:

Ja de e fruktansvärt frustrerande , därav får jag ofta en känsla av att jag e trög , bara att ta en buss till stan får jag ångest ( har aldrig åkt buss i hela mitt liv ) men imorron blir jag så illa tvungen för har en tid att passa , jag frågade då en kompis om hon kunde följa med men hon tyckte jag var barnslig så tack för den liksom , funderar t.o.m. att avboka tiden men har redan väntat  så länge på operation men jag får se... har jag problem så har jag ju , inget jag bara kan stänga av annars hade jag gladeligen gjort de ..
    Du får ta bussresan som ett test på din förmåga att jävlas med kroppen. Jag förstår vad du menar. Nu får man väl inse att de som inte haft någon ångest eller liknande besvär inte kan förstå vad det handlar om. Det är inte så lätt att krypa i andras inre känslor. De har helt enkelt inget att relatera till.
  • Licens To Kiss

Jag har inte haft en adhd-dag på länge. Undrar när de kommer.

• Crash Boom Bang
    HellviHumle skrev 2009-03-09 22:44:09 följande:
    Crash Boom Bang skrev 2009-03-09 22:29:59 följande: Du får ta bussresan som ett test på din förmåga att jävlas med kroppen. Jag förstår vad du menar. Nu får man väl inse att de som inte haft någon ångest eller liknande besvär inte kan förstå vad det handlar om. Det är inte så lätt att krypa i andras inre känslor. De har helt enkelt inget att relatera till.
    ja de får nog bli så , jag brukar tala om för dem att dom inte förstår men oftast mummlar dom bara , som sagt , de e frustrerande att man alltid blir misstrodd eller blir kallad nått annat dumt . Men man vill inget hellre att dom ska förstå ,kanske ska köpa en bok till dom ?
    Himmelkropp skrev 2009-03-09 22:56:14 följande:
    Jag har inte haft en adhd-dag på länge. Undrar när de kommer.
    Skönt för dig ...
    var glad så länge den gömmer sig...
  • Licens To Kiss
    Crash Boom Bang skrev 2009-03-09 23:01:53 följande:
    Skönt för dig ... var glad så länge den gömmer sig...
    Längtar lite
  • Crash Boom Bang
    Himmelkropp skrev 2009-03-09 23:04:11 följande:
    Längtar lite
    varför gör du de ?
  • Licens To Kiss
    Crash Boom Bang skrev 2009-03-09 23:07:33 följande:
    varför gör du de ?
    Bli så där härligt upprymd!
  • Malin 74

Crash Boom Bang skrev 2009-03-09 18:46:46 följande:

okej , nä de var nog bäst du bryter medicinen , fy så jobbigt ,  , tycker synd om dig .. men vad kom ni fram till att ni skulle göra nu då ??
    Jag ska ta bort stratteran nu...sen avvakta ett tag.Läkaren ska kolla upp om jag kan prova concerta eller ritalin,har ju tyvärr en hjärtsjukdom så det är inte säkert det skulle funka...
  • Crash Boom Bang
    Malin 74 skrev 2009-03-10 00:42:45 följande:
    Crash Boom Bang skrev 2009-03-09 18:46:46 följande: Jag ska ta bort stratteran nu...sen avvakta ett tag.Läkaren ska kolla upp om jag kan prova concerta eller ritalin,har ju tyvärr en hjärtsjukdom så det är inte säkert det skulle funka...
    Oj har du en hjärtsjukdom oxå , men usch så hemskt , men dom får ju kolla om de går att kombinera de med hjärtproblemet , men äter du nått för de ?
  • Ysta

Gud vad jag är less på att inte kunna sova på nätterna... Nu har jag inte sovit en bra natt sedan slutet av januari. är så rastlös och bara vrider och vänder mig hela tiden, tankarna far som blixtar i huvudet fram och tillbaks och jag kan verkligen inte sluta... Nåja jag ska ju till läkaren idag för att be om diagnosutredning hos psykolog så jag ska även ta upp mina sömnproblem så kanske jag kan få sömntabletter igen.

• Anonym (Asp kanske?)

Igår var jag hos läkaren och bad att han skulle skicka remiss till utredning. Först tror jag att han tyckte jag var tokig som kan tro att jag har asp eller något. Han sa även "de" brukar ha missbruksproblem, har du det? Du klarar ju av att ha en relation med din sambo?" etc. Men när jag väl fick berättat en hel del sa han faktisk att det låter ju som det kan vara "något".
    Så, nu är det bara att vänta i ett år! Nä, men det känns ändå skönt att remissen är skickat och den delen är klar.

Jag har sen tidigare en "diagnos" på posttraumatiskt stressyndrom, och nu är jag väldigt rädd för att mina svårigheter bara ska förklaras med det.. Då jag gick till psykolog för de problemen sa jag många gånger till sambon att det inte kändes som det var det verkliga problemet mitt. Att prata om det hjalp inte och jag blev heller bara irriterad över att psykologen ville prata om det samma igen och igen och igen! Det kändes bara inte som det var huvudproblemen..

Svar på tråden vuxna med adhd add as