• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Fjärilen72

MEN ÄRLIGT TALAT! HUR F-N KAN FOLK VARA SÅ DUMMA I HUVUDET!?

Har på senaste tiden fått kommentarer från ett gäng "kompisar" om mina diagnoser (främst as och add)

- Dom drog ut på krogen. Jag skulle ha fått följa med från första början men sen fick jag inte för en av tjejerna i gänget tycker att jag är så "konstig"

- En annan i samma gäng anser att jag bör tänka mig NOGA för innan jag skaffar barn eller helst avstå helt eftersom man ju inte vill föda fram fler "konstiga typer"

- Dom diskuterade för och emot abort varpå det kommer upp att dom alla anser att om det fanns fosterdiagnostistik som kunde påvisa NPF så skulle dom ta bort barnet på en gång för ett "sådant" barn kan ju inte få ett väridgt liv

Och det slutar inte där heller. Det där är dom exempel som är mest konkreta. Sen kommer det ju "små kommentarer" här och var som (antagligen) är riktade til mig men som man inte riktigt kan ta fasta på.

Jag blir så trött på folks fördomar..

• Crash Boom Bang
    HellviHumle skrev 2009-03-09 00:41:24 följande:
    Crash Boom Bang skrev 2009-03-09 00:33:11 följande: Jag har mått dåligt och känt mig utanför sedan yngre tonåren, åtminstone. Haft depperioder sedan dess också. För fyra år sedan tyckte jag att det fick vara nog (efter en sammandrabbning med försäkringskassan) och var väldigt nära att ta livet av mig. På något sätt lyckades jag i alla fall få psykoterapi på psyk. Diagnosen fick jag först för drygt ett år sedan. Så jag får nog säga att jag lidit nästan hela livet. Nu som först vet jag ju vad det beror på och kan undvika en del saker som jag vet inte fungerar. Det är så otroligt skönt att ha kommit till någon form av klarhet. Så nu försöker jag få folk att få hjälp innan de gått hela livet som jag gjort. Naturligvis kan jag inte så mycket men jag vågar ändå påstå att jag har en hel del erfarenhet av depression som jag gärna delar med mig av.
    Men stackars dig , du måtte för fan ha lidit nått enormt ju , låter kanske dumt men jag förstår faktiskt att du hade sånna tankebanor att lämna jorden ...Vilken tur att du fick hjälp men att de ska behövas att hålla på med fk e ju sanslöst ... hur har de gått med jobb o privatliv ? Vad e de för saker du undviker o vad händer om du hamnar i en sits som blir svårt ? Är du sjukskriven idag ?
    Jag har oxå en hel del erfarenheter av deprission (osäker på stavning)  ,ville oxå ta mitt liv flera ggr , hade det inte varit för mina husdjur som fanns då hade jag inte levt idag.
  • Crash Boom Bang
    HellviHumle skrev 2009-03-09 00:43:32 följande:
    Crash Boom Bang skrev 2009-03-09 00:33:11 följande: Fö så kan du fråga på. Jag har inga större hämningar vad gäller min sjukdomshistoria. Hoppas att det kan komma till någon nytta för någon.
    Jag tror absolut det finns de som drar nytta av dina erfarenheter , de hjälper mig att prata med dig för tycker du e så klok , ( har sett dig i många andra trådar ) o du har alltid nått vettigt att komma med ...tycker jag

Önskar jag var lika klok men de e jag inte 
  • Anonym (as-pojkvän)

bara en fråga till er, hur får man en pojkvän med as att förstå att aborten som jag gjorde i måndags knäckte mig psykiskt och att vi måste prata. jag har försökt men jag lyckas inte få honom förstå.

• Anonym (as-pojkvän)

antog att as va för aspergers, säg till om jag har fel

• Fjärilen72

Jodå, as står för aspergers.

Däremot vet jag inte hur du ska kunna få din kille att fatta för det finns ju (tyvärr?) ingen "universallösning" för alla med diagnoser.

Men eftersom personer med as kan ha svårt att uppfatta subtila signaler så kanske säga det rakt ut? Det är det bästa jag kommer på jus tnu i alla fall..

• Anonym (as-pojkvän)

om man redan har sagt det rakt ut och han fortsätter titta upp i himlen och tro att allt e frid och fröjd. kan det vara ett tecken att han kämpar hårt inombords och kanske inte kan visa det?

• Fjärilen72

Det låter som ett ganska starkt tecken på just det du skriver.

Nu kanske jag är alldeles för nyfiken men har din kille kontakt med psykiatrin, går i terapi eller något sådant?

• Crash Boom Bang
    Anonym (as-pojkvän) skrev 2009-03-09 01:22:54 följande:
    bara en fråga till er, hur får man en pojkvän med as att förstå att aborten som jag gjorde i måndags knäckte mig psykiskt och att vi måste prata. jag har försökt men jag lyckas inte få honom förstå.
    Vet han om att du har denna diagnos ? Kanske bör han sätta sig i den ? Är han lika oberörd när det gäller annat oxå ?

Ett förslag jag har e kanske att skriva ett brev ?
  • Anonym (as-pojkvän)

jag lider INTE av någon sjukdom utan pojkvännen har as. och nej han har inte kontakt med någon nu men han har varit inlagd på psyk för en massa år sedan för just hans problem i huvudet och hallucinationer pga missbruk

Svar på tråden vuxna med adhd add as