• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Kaldorei

Du får skriva av dig här i tråden! Det e ju det vi e till för =D

Kaxelina skrev 2009-03-09 17:02:24 följande:
    Fan också. Nu har min mans företag bytt nummer så att nu måste man ringa via växeln och hur lätt är det när dom går hem kl 17 eller 1730 om dagarna. Förut har jag kunnat ringa direkt till båten och därefter knappa in hans hyttnummer. Jag behöver ringa flera gånger per dag för att det är så mycket dyrare på mobilen då han befinner sig utomlands större delen av resan. Jag har ingen att prata med och det är bara mannen jag kan prata med. Hur f*n skall det gå nu.
  • Malin 74
    HellviHumle skrev 2009-03-09 00:11:49 följande:
    Malin 74 skrev 2009-03-09 00:10:23 följande:
    Men nu är du ju förkyld också och det kan ju påverka orken och känslorna.Kram
    Crash Boom Bang skrev 2009-03-09 00:16:24 följande:
    hur länge har du tagit den  ?  Om du skrivit de tidigare får jag be om ursäkt, orkar inte läsa alla 270 inlägg . Kanske nått du "bara" känner i början ? viss medicin kan ju bli värre först men blir sen bättre . Nämnde inte läkaren nått om de ?
    Jag har tagit den i 4 månader nu.Har pratat med min läkare,och vi bestämde att jag bryter medicineringen.Har inte mått riktigt bra av den alls,när jag började stänga av känslorna så vill jag inte ta den mer.Synd,men så är det....
  • Anonym (fia)
    Svar på #307
    Det är nog inget blaha. Det beror väl på kanske, o nu vet jag ju inte vad detta Affektiva är som du pratar om. Men det finns ju olika ställen man kan bli utredd på så det låter ju som du säjer, ett bra sätt att få snabbare utrett.
  • Kaxelina
    Kaldorei skrev 2009-03-09 17:36:31 följande:
    Du får skriva av dig här i tråden! Det e ju det vi e till för =D
    Tja jag får väl göra det men det kan ta många timmar innan någon skriver här. Jag sitter för det mesta i bara denna tråd. Jag gör inte så mycket mer på internet. Kollar mejlen och mina bloggar. Några nyheter mer än så gör jag inte.
  • Crash Boom Bang
    Malin 74 skrev 2009-03-09 18:35:38 följande:
    Crash Boom Bang skrev 2009-03-09 00:16:24 följande: Jag har tagit den i 4 månader nu.Har pratat med min läkare,och vi bestämde att jag bryter medicineringen.Har inte mått riktigt bra av den alls,när jag började stänga av känslorna så vill jag inte ta den mer.Synd,men så är det....
    okej , nä de var nog bäst du bryter medicinen , fy så jobbigt ,  , tycker synd om dig ..
    men vad kom ni fram till att ni skulle göra nu då ??
  • Crash Boom Bang
    Kaxelina skrev 2009-03-09 18:40:27 följande:
    Tja jag får väl göra det men det kan ta många timmar innan någon skriver här. Jag sitter för det mesta i bara denna tråd. Jag gör inte så mycket mer på internet. Kollar mejlen och mina bloggar. Några nyheter mer än så gör jag inte.
    ventilera hur mycke du vill , , kanske bra du har dina bloggar oxå . jag gör inte mycke på internet jag heller

Kanske du ska prova ringa nån vän eller nått o prata om de här ? Inte lätt när du inte får tag på killen om du känner att du behöver prata av dig ...
  • Kaxelina

Jag har bara en riktig vän och hon håller på att flytta och har själv problem med en deprimerad sambo och två barn. Vill inte tynga henne med mina problem. Mer än vad hon vet. typ! Har aldrig haft riktiga vänner under hela tonåren och fram tills nu. Har ju aldrig vågat prata men någon om mina problem, inte ens min mamma eller syster.

• HellviHumle

Crash Boom Bang skrev 2009-03-09 16:51:35 följande:

hmhm vet knappt vad jag slka säga men nog fasen har du haft det tufft . När det kommer till saker jag inte klarar av får jag ofta höra att "du e väl vuxen ,du kan visst ge dig bara lite jävlar anama" , o hur mycke jag än anstränger mig så går det inte o till sist skiter jag oxå i det HellviHumle
    Jag har också fått höra liknande saker. "Du kan bara du vill." " Om du bara vill så kommer du ihåg". Det hjälper ju inte att jag vill och att jag är intresserad, det fastnar inte ändå. Det är så förbannat frustrerande! Jag läser en massa om olika saker bl a om depressioner, borderline och AS. Jag känner igen när jag läser och förstår de olika teorierna men kan för mitt liv inte redogöra för någonting efteråt. Och jag lovar att jag vill att det ska finnas kvar innanför skalet.
    Det är precis som det här med att klicka i nicket innan man postar, hahaha!
  • Queentizzan

Crash Boom Bang skrev 2009-03-09 16:54:14 följande:

Ja jag menar de e ändå en allvarlig sak för mig att få veta.
    Jag lever i en familj med 4 barn och jag vill må bra för deras skull. Denna diagnosen kan betyda mycket för mig och mina barns framtid.
    Men men jag får ringa i morgon och fråga vad som hände varför hon inte ringde.
    När vi pratade i fredags frågade jag extra noga om de va måndag efter helgen hon menade oh hon sa JA.
    Mne men de e osm vanligt!
    hade jag missat hennes tid hade jag fått betala. Men när en läkare missar en tid händer inget!

Nu sk ajag sova för jag e helt utmattad av irritation.
    kram
  • Crash Boom Bang
    HellviHumle skrev 2009-03-09 19:02:52 följande:
    Crash Boom Bang skrev 2009-03-09 16:51:35 följande: Jag har också fått höra liknande saker. "Du kan bara du vill." " Om du bara vill så kommer du ihåg". Det hjälper ju inte att jag vill och att jag är intresserad, det fastnar inte ändå. Det är så förbannat frustrerande! Jag läser en massa om olika saker bl a om depressioner, borderline och AS. Jag känner igen när jag läser och förstår de olika teorierna men kan för mitt liv inte redogöra för någonting efteråt. Och jag lovar att jag vill att det ska finnas kvar innanför skalet.Det är precis som det här med att klicka i nicket innan man postar, hahaha!
    Ja de e fruktansvärt frustrerande , därav får jag ofta en känsla av att jag e trög , bara att ta en buss till stan får jag ångest ( har aldrig åkt buss i hela mitt liv ) men imorron blir jag så illa tvungen för har en tid att passa , jag frågade då en kompis om hon kunde följa med men hon tyckte jag var barnslig så tack för den liksom , funderar t.o.m. att avboka tiden men har redan väntat  så länge på operation men jag får se...
    har jag problem så har jag ju , inget jag bara kan stänga av annars hade jag gladeligen gjort de ..
Svar på tråden vuxna med adhd add as