• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Kaldorei

Jag VILL diska, jag VILL städa, Jag VILL vika tvätt, jag VILL virka jag VILL spela wow, jag VILL scrappa, Och en hel hop med andra saker.... men så fort jag gör nåt, så kan jag inte koncentrera mig för då har jag bara dem andra sakerna i huvudet... huuu =( Känns som jag kommer EXPLODERA snart! VARFÖR ska man ha en hjärna å kropp som funkar på detta vis?? =(

• ensamhemma
    Kaldorei skrev 2009-03-08 20:54:33 följande:
    Jag VILL diska, jag VILL städa, Jag VILL vika tvätt, jag VILL virka jag VILL spela wow, jag VILL scrappa, Och en hel hop med andra saker.... men så fort jag gör nåt, så kan jag inte koncentrera mig för då har jag bara dem andra sakerna i huvudet... huuu =( Känns som jag kommer EXPLODERA snart! VARFÖR ska man ha en hjärna å kropp som funkar på detta vis?? =(
    jag undrar också varför man ska ha en sån hjärna,,,,,,jag vill så mycket men klarar fan ingenting,bara vetskapen om att jag måste upp halv 7 imorgon får mig att balla ut totalt,HATAR ATT VAKNA TIDIGT för redan vid 11 tiden så är jag slutkörd och o helt väck i skallen..och att sova på dan hjälper såklart men det blir inte samma sak som när man får sova tills man vaknar naturligt.
    jag skulle vilja kunna koncentrera mig på en sak i taget och inte hela tiden oroa mig för allt.
    jag har fått för mig att jag är världens sämsta människa som inte ens kan gå upp i tid.
  • Anonym (fia)
    Svar på #257
    Tack!

Jag håller mej lite blyg ett tag fast ja ser att flesta av er inte e anonym.
    Jag är 33 år o tvåbarnsmor till pojk 6 år o flicka 3 år.
    Bakgrund som anorektiker o amfetaminbrukare, har lagt av med det o har fått diagnosen add nyligen. Tycker om att få förklaring på alla felsteg i livet, om det nu är det det är.
    Ska försöka få tid o kolla mer va ni e förnåra härinne o vänja mej lite mer vid skriva i forum, känner mej lite ny liksom.
  • HellviHumle

Anonym (fia) skrev 2009-03-08 21:28:51 följande:

Tack! Jag håller mej lite blyg ett tag fast ja ser att flesta av er inte e anonym. Jag är 33 år o tvåbarnsmor till pojk 6 år o flicka 3 år. Bakgrund som anorektiker o amfetaminbrukare, har lagt av med det o har fått diagnosen add nyligen. Tycker om att få förklaring på alla felsteg i livet, om det nu är det det är. Ska försöka få tid o kolla mer va ni e förnåra härinne o vänja mej lite mer vid skriva i forum, känner mej lite ny liksom.
    Du är välkommen hur du än gör med anonymiteten. Det är inte det väsentliga. Det viktiga är att du kan få och ge lite stöd. Och dela med dig av det du har för övrigt.
    Kram
  • Crash Boom Bang
    Kaxelina skrev 2009-03-08 19:50:14 följande:
    Men om det är en sluten diagnos hur kommer man med den tråden då? Har inte varit inne där nämligen.Idag har varit ganska bra tills jag tappade humöret rejält och gav min yngsta dotter en smäll. Jag skämdes jättemycket för att jag tappade mitt humör på en stackars trotsig 2-åring. Jag ville anmäla mig själv pga det men samtidigt vill jag ha mina barn. Kan egentligen inte vara utan dom. Jag hoppas att jag skall få en diagnos och kanske få medicin som gör att jag inte tappar humöret så där.
    alltså slutna dialgoer e enbart om man vill prata separat med moderatorer , ingen medlem har behörighet att "komma in" där då .

Jag menar då att man kunde gjort nått liknanade för oss medlemar oxå men hur vet jag dock inte haha .

Lät inte bra de där att du smällde till din dotter men bra du ser probmelatiken i de . Hoppas du få hjälp snart , hade du fått en tid ?
  • HellviHumle

Crash Boom Bang skrev 2009-03-08 19:10:57 följande:

Tack , de e ju just de , alla fördomarna , var inne i nån tråd efter jag hade skrivit här o då var de nån som påpeka om min ev diagnos som inte alls hade med detta att göra , blev ju rätt paff kan jag ju säga o den person var anonym !! men varför trycka 4 ggr ??
    Först trycker jag på Posta, därefter måste jag klicka bort påminnelserutan som dyker upp, klicka i HellviHumle och därefter på Posta. Nästan varje gång lyckas jag göra samma sak.
  • HellviHumle
    Ysta skrev 2009-03-08 19:16:43 följande:
    Jag vet att det inte är något att skämmas för men det finns många, bland annat här på FL, som tycker det är okej att trakassera både mig och kompisen just för att vi driver en blogg som är ganska uppmärksammad. Därav så hade jag velat vara anonym men nu gick ju inte det längre. Jag har alltid vetat att jag är annorlunda och alltid känt mig såå mycket sämre än alla andra, haft svårt i skolan och sådant. Att gå till arbetspsykologen är ett första steg att få hjälp och jag ska också ringa och pressa VC imorrnbitti för att få en läkartid men jag hyser inga större förhoppningar om det. Har en riktigt kass dag idag där humöret gått upp och ner som en berg- och dalbana. Händer väldigt mycket negativa saker i mitt liv just nu som gör att jag mår skitkasst men man får väl försöka ta det med en klackspark eller nånting.
    Kan inte arbetspsykologen hjälpa dig med kontakten och kanske driva på en utredning?
  • Crash Boom Bang
    HellviHumle skrev 2009-03-08 23:37:51 följande:
    Crash Boom Bang skrev 2009-03-08 19:10:57 följande: Först trycker jag på Posta, därefter måste jag klicka bort påminnelserutan som dyker upp, klicka i HellviHumle och därefter på Posta. Nästan varje gång lyckas jag göra samma sak.
     jag gör så att jag bockar för mitt nick...  skriver o postar sen .. då dyker ingen ruta upp

prova de...  
  • Malin 74

Mår inget vidare just nu....måste snacka med min läkare.Mår inte så bra av stratteran,känner mig helt jävla känslokall.Orkar inte bry mig om någonting...Faan också.

Svar på tråden vuxna med adhd add as