• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Kaxelina

Ringde till VUP idag igen. Senare ringde dom faktiskt upp mig och meddelade att dom skickat ett brev med min nya tid och läkare. Skönt. 24:e mars skulle jag få komma igen.

Sitter faktiskt på jobbet nu. Lätt ångest och hjärtklappningar strax innan jag skulle på jobb. Så lite jobbigt är det ännu. När jag mådde bra så erbjöd jag mig att jobba heltid i sommar och det blev tal om det idag när jag kom. Eftersom jag har lite svårt ännu med vecka vecka hur skall det då gå i sommar. En arbetskamrat som är lite högre upp och som jag pratat med om AS (hon har även en sån med AS så hon förstår mig) hon ringde åt mig till den som lagar schema att jag inte ville jobba heltid eftersom jag inte vågar gör sånt. Har aldrig vågat göra sånt. Fick ölite panikångest när hon gick iväg och ringde. Shit vad jobbigt liksom.

Sen har jag fått ett nytt nummer att ringa till gubben sen när han är på jobb. Glad för det.

• Kaldorei

Usch jag är så trött så ögonen faller ihop på mig nästintill.... tårarna rinner för jag e så trött....=/ Men jag kan ju inte gärna sova heller med sonen å allt...=( suck... Hans pappa är ute på nå jobb å kan inte ta honom en stund å min mamma orkar jag fan inte ens fråga, för jag vet redan svaret... grannen/kompisen hade magsjuka i förrgår så dit vill jag inte skicka honom heller.... =(

• Aquagreen

Skulle vi kunna göra någon slags "lista" med symptom/problem vi har av våran ADHD/AS? Typ (Ångest) (Svårt att se folk i ögonen) osv.

• Licens To Kiss
    Aquagreen skrev 2009-03-11 15:53:41 följande:
    Skulle vi kunna göra någon slags "lista" med symptom/problem vi har av våran ADHD/AS? Typ (Ångest) (Svårt att se folk i ögonen) osv.
    Ja Tycker jag verkar bra.
  • Ysta

Alltså jag blir galen snart... Det är jättestökigt hos mig och jag vet att jag måste städa, men jag kan inte komma igång! Vet inte vars jag ska börja och det slutar med att jag antingen struntar i det eller bara flyttar omkring grejer för att jag inte vet var jag ska sätta dem istället

• Anonym

o.m.g! Jag är chockad. Jag gjorde testen himmelkropp länkade ovan och fick borderlineadhd och på aspergertestet fick jag tretton poäng!! Låga i och för sig men ändå.. Vad gör jag nu?

• Kaldorei

Usch jag har samma problem =/

Ysta skrev 2009-03-11 16:28:39 följande:
    Alltså jag blir galen snart... Det är jättestökigt hos mig och jag vet att jag måste städa, men jag kan inte komma igång! Vet inte vars jag ska börja och det slutar med att jag antingen struntar i det eller bara flyttar omkring grejer för att jag inte vet var jag ska sätta dem istället
  • Ysta
    Kaldorei skrev 2009-03-11 17:11:07 följande:
    Usch jag har samma problem =/
    Hur löser du det? Jag mår dåligt för att det är stökigt och det gör mig stressad, men ju mer jag försöker städa desto sämre går det
  • Queentizzan

Nu tränger jag mig in här igen :P
    Min läkare ringde idag. WOW!
    Men jag är inte mycket smartare för det.

Hon sa att jag har höga poäng på mina tester och att jag ska testa medecin och se om de hjälper. Men jag förstår ändå inte.
    HAR jag AH/HD eller har jag de INTE!
    Eller kan medecinen vara en del i utredningen att om den funkar så är de just AD/HD jag har. Och hjälper inte medecin så har jag de INTE!?
    Hur förbaskat många medeciner ska man gå genom då innan man vet vad man har och inte har?!
    Jag orkar inte vara ett försöksdjur med medecin längre.
    Jag vill bara få må bra. Vara mäniska, ha ett jobb och vara social och funka NORMALT vad nu det är.
    Jag vill klänna mig vuxen och jag med hjälp av min psykolog tror jag känner mig vuxen när jag har körkort och ett JOBB! tjänar egna pengar. Slipper vara sjukskriven för min ångest och mina depritioner och skit.
    När jag är mamman som orkar ta mig till egna aktiviteter och ta barnen till alla sina.
    Jag har redan hus man och barn kisar och hundar. De e lixom bara mitt sociala liv som saknas. friska sunda vänner. Inga energi tjuvar som bara snackar skit så fort man vänder ryggen till. Jag vill ORKA!

Blä för allt. Snart är klockan 7 och ja lär väll somna med barnen. Om jag inte kan få min man att lägga minstingen idag. de dryga att bo i skogen är att här e MÖRKT! och jag är mörkrädd. Så att gå en långrunda för att piggna till efter mörkret fallit är ngen ide tyvärr.

kram

• Kaldorei

Känner precis likadant =( Har dock iaf lyckats lösa det någolunda med diskningen faktiskt. har satt upp mp3spelaren och ett par gamla datahögtalare där å Lyssnar på en riktigt bra ljudbok medans jag diskar.... typ enda gången jag kan koncentrera mig på nåt sånt...... å när disken e klar vill jag nästan ha mer disk. hahaha......

Ysta skrev 2009-03-11 17:15:19 följande:
    Hur löser du det? Jag mår dåligt för att det är stökigt och det gör mig stressad, men ju mer jag försöker städa desto sämre går det
Svar på tråden vuxna med adhd add as